Peter Molyneux erkänner att han lovat för mycket – nästa spel är hans "upprättelse"
Härlig visionär och han verkar ändå ha hjärtat på rätta stället. Men har han gjort något relevant de senaste 20 åren? Nåväl, det han gjorde på 90-talet ska inte glömmas bort.
Vilket man inte skall attribuera helt till honom han hade hela teams som utvecklade spel på den tiden, sedan vad har han egentligen gjort som var bra? Han hade inte lika mycket att säga till om själv på den tiden under Bullfrog, så jag vet inte känns lite som att de andra gjorde en stor del av jobbet om man kollar på vad han lyckats med efter det. Hans Co Designer var med och gjord Black and White vilket jag skulle säga är ett av de få spel som varit bra och kommer från hans nya företag.
Han är en personlighet som pratar och pratar och troligen sällan gör något själv.
Spelen som han vart med och pulat med känns som spel som skulle kunna vara perfekta mål för remakes med modernisering och faktiskt kunna leverera vad som lovades, tänk en trogen remake på:
The Movies
Black & White
Syndicate
Populous
Dungeon Keeper
Höll nästan på att lägga med Spore där, men det var ju inte hans fingrar med i det xD
Ha var bara producer till ex på Syndicate, det var Sean Cooper som designade spelet, så Peter stod nog bara för pengar där, vilket troligen bidrog till hur bra spelet blev.
Allmänt tror jag att han är rejält överskattad tyvärr. Vilket jag skulle säga. Finns ganska många sådana personligheter som ser ut att ha gjort mycket men mesta dels bara hängt med.
Det är lite som Steve Jobs han utvecklade ingen hårdvara men de som gjorde fick sällan något omtalande.
Ha var bara producer till ex på Syndicate, det var Sean Cooper som designade spelet, så Peter stod nog bara för pengar där, vilket troligen bidrog till hur bra spelet blev.
Allmänt tror jag att han är rejält överskattad tyvärr. Vilket jag skulle säga. Finns ganska många sådana personligheter som ser ut att ha gjort mycket men mesta dels bara hängt med.
Det är lite som Steve Jobs han utvecklade ingen hårdvara men de som gjorde fick sällan något omtalande.
Hm. Intressant. Har i ärlighetens namn inte gjort mer research än att han var med på Bullfrog tiden och det kom en massa bra spel därifrån!
Han kanske funkar bäst när han har idéer fast andra är med och balanserar upp resultatet, tänker lite som med George Romero.
Vilket man inte skall attribuera helt till honom han hade hela teams som utvecklade spel på den tiden, sedan vad har han egentligen gjort som var bra? Han hade inte lika mycket att säga till om själv på den tiden under Bullfrog, så jag vet inte känns lite som att de andra gjorde en stor del av jobbet om man kollar på vad han lyckats med efter det. Hans Co Designer var med och gjord Black and White vilket jag skulle säga är ett av de få spel som varit bra och kommer från hans nya företag.
Han är en personlighet som pratar och pratar och troligen sällan gör något själv.
Visst är det så! De flesta spel är ju ett team effort och oavsett hur bra/dålig frontpersonerna för spelet är så lyckas de ju inte om inte också övriga teamet gör ett bra jobb.
Ser verkligen ut som ett spel som försöker vara lite av allt men inte är bra på någonting. Typ som alla hans spel.
Ser ungefär ut som ett 1-persons indiespel, fast till och med dom kan vara mer imponerande numera.
Stela animationer och utdaterad grafik. Får inte ihop vad spelidén är alls.
ÅH! Nostalgisk här också. Var till en början sidor jag hoppade över eftersom jag inte fattade riktigt vad det var. Det ändrades. Nu vart jag sugen att skanna igenom de gamla tidningarna. Måste ha varit i skarven kring 2000?
Stämmer nog bra.
Har kvar alla mina PcGamer hemma i lådor. Kanske skall ta en kik 🙂