Rapporter: Både PS6 och nästa Xbox släpps 2027 – tar olika vägar

Robot
Rapporter: Både PS6 och nästa Xbox släpps 2027 – tar olika vägar

"Nextbox" kan bli en hybrid mellan pc och konsol.

#nextbox, #playstation, #playstation-6, #xbox

Troll – skulle jag?!

Handhållet is the shit alltså. En handhållen PS6 hade suttit fint. Stor fin OLED ska den ha också.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Lite bråttom i rubriksättningen eller?

Moderator

Om PS5 släpps 2027, vad är det för PS5 jag har här hemma bredvid mig nu?

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej för fasiken, inte fler handhållna! Vad är det för fel på folk som inte vill sitta i soffan och spela på en stor skärm längre!? 😡❤️

Ser fram emot rykteskarusellen under kommande året, alltid lika kul!

Medlem

Jag kan inte fatta att det redan skulle vara dags för nya maskiner.

Medlem

Xbox har alltid gått sin egen väg. Där Sony gör det enkelt genom att kalla sina konsoler PlayStation 2, PlayStation 3 och så vidare, så tycker Microsoft att det är coolare att krångla till allt. Kul för mormor när hon ska köpa Xbox till barnbarnen och inte kan hitta den. "Är det samma som Netflix?"
Xbox har hetat Xbox i 24 år bara. Traditioner är till för att brytas. Nintendo kallade sin uppföljare till Switch för Switch 2. Vad borde Sony kalla PlayStation i framtiden? CyberCenter kanske.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Vänta tills AI tar över.

Medlem

Hoppas på höga halter av räääjtracing nu så det blir värt dom 12k det kommer kosta att uppgradera.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Det är väl inte så redan? Standard konsocykel.'
Jag har däremot på mig själv upptäckt att jag upplever konsolcyklerna som allt kortare trots att det inte stämmer. Har helt enkelt med åldern att göra där åren upplevs gå snabbare och snabbare. Så ren illusion hos mig själv pga ålder

Medlem
Skrivet av Nyhet:

"Nextbox" kan bli en hybrid mellan pc och konsol.

Tror detta är rätt väg faktiskt. Xbox har kommit allt närmare PC, lika bra att inkludera hela PCs ekosystem.
Det kan finnas plats för en volymproducerad spel-PC till rätt pris eftersom det är så dyrt med komponenter numera och ungdomarna ändå inte verkar så intresserade av att bygga sin PC.
Ska funka out-of-the-box, även kopplad till TV utan mus o tangentbord.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Samma här, men det kanske känns så pga att förra och nuvarande generation fortfarande överlappar , tex CoD har ju fortfarande inte övergett gammelkonsolerna.

Slutet av 2027 känns lagom för ett nytt konsolköp (PS6) för min del. Det är ju standard med sju år mellan konsolsläppen numera. Personligen så känns inte en PC/konsol-hybrid så lockande men förstår att MS provar något nytt, ska dock bli intressant att se vad priset landar på.

Skrivet av Stripe:

Man upplever att tiden går snabbare i takt med att man blir äldre.

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Låter perfekt, lättare att motivera båda om de är mer olika 👍 Tror hårt på hybrid-lösningen för xbox, så länge de får till bakåtkomp så den kan spela gamla xbox-spel så låter det fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Einstein:

Tror detta är rätt väg faktiskt. Xbox har kommit allt närmare PC, lika bra att inkludera hela PCs ekosystem.
Det kan finnas plats för en volymproducerad spel-PC till rätt pris eftersom det är så dyrt med komponenter numera och ungdomarna ändå inte verkar så intresserade av att bygga sin PC.

Tror också detta är rätt väg att gå för Xbox.
Går ju lite rykten om att en PlayStation app är på ingång där man kan betala för ”premium” och lira på PC.

Teoretiskt sett så lär ju nya Xbox kunna köra denna app och på så sätt få tillgång till PlayStations bibliotek. 😏

Blir det så så lär ju Sony kräva nån form av Gamepass app och på så sätt så väljer man konsoll baserat på hårdvaran i framtiden 👍

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Går ju lite rykten om att en PlayStation app är på ingång där man kan betala för ”premium” och lira på PC.

Teoretiskt sett så lär ju nya Xbox kunna köra denna app och på så sätt få tillgång till PlayStations bibliotek. 😏

Det vore ju smått fantastiskt!
Xbox skulle kunna skaffa sig en unik fördel genom att bli konsolen där man kan spela allt. Jag har svårt att se Sony följa dem dit.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Xbox har alltid gått sin egen väg. Där Sony gör det enkelt genom att kalla sina konsoler PlayStation 2, PlayStation 3 och så vidare, så tycker Microsoft att det är coolare att krångla till allt. Kul för mormor när hon ska köpa Xbox till barnbarnen och inte kan hitta den. "Är det samma som Netflix?"
Xbox har hetat Xbox i 24 år bara. Traditioner är till för att brytas. Nintendo kallade sin uppföljare till Switch för Switch 2. Vad borde Sony kalla PlayStation i framtiden? CyberCenter kanske.

Jag kan ju förstå varför de gjorde det i början. De ville ju inte släppa Xbox 2 för att konkurrera med Playstation 3 då förvirrade köpare skulle anta att PS3an var modernare.
Men sen blev det nästan löjligt

Medlem
Skrivet av caracarn:

Jag kan ju förstå varför de gjorde det i början. De ville ju inte släppa Xbox 2 för att konkurrera med Playstation 3 då förvirrade köpare skulle anta att PS3an var modernare.
Men sen blev det nästan löjligt

De som fick uppdraget att namnge konsolerna så att köpare inte blir förvirrade, undrar om de jobbar kvar?
Jag har aldrig förväxlat Xbox och PlayStation. Däremot så förväxlade jag Xbox One X och Xbox Series X.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De som fick uppdraget att namnge konsolerna så att köpare inte blir förvirrade, undrar om de jobbar kvar?
Jag har aldrig förväxlat Xbox och PlayStation. Däremot så förväxlade jag Xbox One X och Xbox Series X.

Jag råka förväxla xbox 360 mot xbox one, trodde 360 var 360 gånger bättre tanke på siffrorna o de sa inget i butik. Ville lämna tillbaka skitet men Onoff vägra för att förpackningen var bruten. Största förlusten i mitt vuxna liv.

Medlem
Skrivet av submariner:

Jag råka förväxla xbox 360 mot xbox one, trodde 360 var 360 gånger bättre tanke på siffrorna o de sa inget i butik. Ville lämna tillbaka skitet men Onoff vägra för att förpackningen var bruten. Största förlusten i mitt vuxna liv.

Om det är den största förlusten du gjort i ditt vuxna liv så är du otroligt tursam.

Medlem

Jag vill verkligen inte se att Playstation går samma väg som Nintendo. En konsol som är för svag för att konkurrera med stationära alternativ men samtidigt för stor för att vara bärbar.
Gör en liten billig bärbar enhet bredvid PS6 istället med unika spel. Något för kidsen med bra syn att önska av tomten.

Medlem
Hmm

Nån PS6 kommer jag inte köpa, däremot PS7 kommer jag köpa, när ps5 har dämpats lite, tycker ps5 håller måttet i minst 7 år till, med allt vad det innebär.

Nu väntar jag tålmodigt på att lägga vantarna på en Xbox Ally X.. 😁

signatur

I Regret Nothing

Medlem
Skrivet av Einstein:

Tippar på samma. I princip en massproducerad och standariserad PC för att hålla priset nere och med avskalat gaming fokuserat windows (det som körs på ROG Xbox Ally). Om så är fallet får man i alla fall hoppas att det är någelunda smidigt att byta komponenter efter några år. Microsoft får kanske börja sälja egna "uppgraderingskit".

Medlem
Skrivet av Gahu:

Tippar på samma. I princip en massproducerad och standariserad PC för att hålla priset nere och med avskalat gaming fokuserat windows (det som körs på ROG Xbox Ally). Om så är fallet får man i alla fall hoppas att det är någelunda smidigt att byta komponenter efter några år. Microsoft får kanske börja sälja egna "uppgraderingskit".

En fördel med en sådan xbox är att du kan spela strategispel som en normal människa.

Medlem

Vad jag eftersöker är inte bättre grafik utan innovation och nytänkande. Möjligt att bättre hårdvara kan öppna dörren för det, men är skeptisk till att utvecklare kan motstå frestelsen att måla världen lite finare. Tacka vet jag spelet Judas från Ken Levine som verkar innovera på riktigt.

Medlem

”Öppet om bakom stängda dörrar”, det om nåt är en motsägelse 😂

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Vad jag eftersöker är inte bättre grafik utan innovation och nytänkande. Möjligt att bättre hårdvara kan öppna dörren för det, men är skeptisk till att utvecklare kan motstå frestelsen att måla världen lite finare. Tacka vet jag spelet Judas från Ken Levine som verkar innovera på riktigt.

Man har sett att remakes säljer bra. Det är vad folk vill ha idag. Gamla spel med ny makeup. Ju mer lika varann de ser ut desto bättre.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Man har sett att remakes säljer bra. Det är vad folk vill ha idag. Gamla spel med ny makeup. Ju mer lika varann de ser ut desto bättre.

Det är pga bekvämlighet och nostalgi det säljer. Det är lättare att köpa något du vet att du en gång älskade än att spendera tid med något nytt. För de allra flesta är spel trots allt bara ett tidsfördriv eller något du använder för att varva ner efter jobbet och då fungerar en gammal goding bäst.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är pga bekvämlighet och nostalgi det säljer. Det är lättare att köpa något du vet att du en gång älskade än att spendera tid med något nytt. För de allra flesta är spel trots allt bara ett tidsfördriv eller något du använder för att varva ner efter jobbet och då fungerar en gammal goding bäst.

Det är som med Sveriges populärate öl. Inget tjafs, inga konstigheter

Om ändå remakes hade samma känsla som originalen. Men man kan inte få allt här i världen.

Medlem
Skrivet av submariner:

PlayStation (PS1) är bäst. Kommande PlayStation 6 är sämst. Sjätteplats är inte mycket att hurra för.

12
Skriv svar