Rykte: Sprids virus över IWnet?

Medlem
Rykte: Sprids virus över IWnet?

Ojojoj...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Man får väl bara hålla sig undan från hackade servers tills mer info kommer

Medlem

Tipstack till dem som tipsa (tack)

Ontopic: Skulle inte förvåna mig det minsta om någon hittade ett sätt att sprida riktiga worms/trojaner, med tanke på hur dem låste upp konsolen och allt annat.

Medlem

Hur ska du lyckas hålla dej undan från hackade servrar? Matchmaking slänger ju in folk i en server automatiskt och dessutom så är det ju omöjligt att se ifall den är legal eller illegal.

Medlem

Emils, med tanke på att chat support är nästintill obefintlig, det existerar enbart när man har joinat ett spel (alltså spelar, inte i en lobby).

I coop existerar det inte alls, inte i lobby's heller varken i MP eller Coop.

Så nej, det finns inget sätt att upptäcka om det är en hackare som kommer "hosta" åt en.

Medlem

säkert bara ngn finnig unge som bor hos sina föräldrar fast han är 30 som dampar över att det inte finns dedicated som har spridit det där ryktet


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

BME
Medlem

Å ena sidan vore det riktigt kul om det enbart handlade om piratkopior och dedicated servers och Activision låg bakom, å andra sidan vore det lika kul om alla ärliga som köpt spelet och hamnat på en piratserver får den då de tack vare IWs tanke att skydda casuals har skadat dem mer än vad de hjälpt dem.
Nerdrage är så fin.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Kuci:

Tipstack till dem som tipsa (tack)

Ontopic: Skulle inte förvåna mig det minsta om någon hittade ett sätt att sprida riktiga worms/trojaner, med tanke på hur dem låste upp konsolen och allt annat.

Såja! Ursäkta, tack för tipsandet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ge tebax dedikerade servrar innan hela skiten brakar samman. TysN vill du vara "vuxen" nu och visa att man är barnslig för att man bryr sig om problemet?

Dedikerade servrar har påverkat större delen av Pc communityn med tanke på att 90% använt dem i tidigare cod spel.. så

Medlem

hade det inte varit mycket lättare med dedi servrar?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

IW får skylla sig själva.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

IWFailnet


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Activision och IW ljuger säkert bara ihop det för att folk inte ska lira ett bättre spel än vad de själva släppte från början...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Låter inte speciellt roligt!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Tli
Medlem

Satt o läste MW2 forumet, för er som har problem att komma in på http://www.infinityward.com/forum/ pröva http://www.modernwarfare2.com/forum/ då den första verkar ha belastningsproblem eller något.

Hursom så verkar detta vara mer än bara något som nån har kommit på för att ragea om dedi servrar, är några stycken trådar uppe atm om folk som har fått trojaner....men men, vi får se vad som händer. Kan ju alltid hoppas på att de fixar dedi servrar innan spelet kollapsar totalt.


signatur

"It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. "

Medlem

Låter lite väl långsökt om de nu inte menar att virusen skulle sprida sig med de körbara filerna när de laddas ned från början.

Är väl inte omöjligt men det låter mest som företagen är dåliga förlorare


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det vore riktigt lågt om nån gjort det bara för att denne var bitter över pc utgåvan. Jag kan förstå att folk har blivit frustrerade, men det här löser ingenting.

Medlem

Än så länge är det ju bara ett rykte. Jag unner verkligen IW att få på pälsen, då jag tycker dom har skitit i blå skåpet, men det ska då vara för sånt som stämmer, inte rykten.
Vi får väl vänta och se, fast trådarna på deras forum tyder ju på att det kanske är mer än bara nys.

Medlem

Joina Nordic Modern Warfare 2 Group på steam om ni vill lira privata matcher med bra ping och chatta mm

Medlem

hände mig jag satt å gäjma så hängde sig spelet jag gjorde en snabb reboot och skulle logga in på steam igen men då var lösenordet bytt. Vet ej om det hade med iwnet att göra dock.

Medlem

snälla IW... vi pc gamers finns ochså gör inte så folk kan fucka ås, snälla.....


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Det går inte att hålla sig undan virus! man blir förkyld eller får dryparn iaf

Medlem

Så går det, ena sekunden ska alla hylla och lovprisa de som hackat fram dedikerade servrar med haxx och fuskande, sen ska det gnällas när det slår tillbaka?
Det är synd om det drabbar hederliga spelare, de har ju inte gjort något för att drabbas, de som vill ha sina dedikerade servrar (och jailbrakeade iPhones) får stå ut med virus etc.

Om IW hade städat sin kod ordentligt, eller om "fansen" låtit bli att gnälla/hacka fram egna dedikerade servrar hade problemet aldrig uppstått, finns många andra spel med dedikerade servrar man kan spela istället (om det nu är livsviktigt). Tror dock IW kommer att ha detta som motivering varför moddar och dedikerade servrar helt ska försvinna from COD, iaf så länge de utvecklar...

Medlem

Kan vara ett av de roligaste spelsläppen någonsin! Fail efter fail efter fail, skit kul att läsa om ju!:D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Kan vara ett av de roligaste spelsläppen någonsin! Fail efter fail efter fail, skit kul att läsa om ju!:D

Hahahahaha ja det är spelvärldens Watergate.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av RustyNailz:

hände mig jag satt å gäjma så hängde sig spelet jag gjorde en snabb reboot och skulle logga in på steam igen men då var lösenordet bytt. Vet ej om det hade med iwnet att göra dock.

spelade du på en hackad server? och hade du ett svårt lösenord lr var det nån som visste det?

Medlem
Skrivet av LilleSkutt:
Skrivet av RustyNailz:

hände mig jag satt å gäjma så hängde sig spelet jag gjorde en snabb reboot och skulle logga in på steam igen men då var lösenordet bytt. Vet ej om det hade med iwnet att göra dock.

spelade du på en hackad server? och hade du ett svårt lösenord lr var det nån som visste det?

Hur i all världen ska han kunna veta det? Han spelar ju via IW.net.... Finns ju inte en chans att välja bort sånt för någon.

1
Skriv svar