Inget andra världskrig för Call of Duty 7?
VIETNAM!
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
först, jag tycker treyarch är riktigt kassa och kan knappt göra spel
Alla dessa Treyarch hatare. OMFG säger jag...
All denna smutskastning mot dom kan jag faktiskt inte förstå. Dom är faktiskt inte så jävla dåliga som många säger. Jag tycker fan att dom förtjänar lite mer RESPEKT. Dom lyckades ändå leverera CoD:WaW på 1 år även om det blev lite buggar här och där. Jag säger detta till er som totalt skiter i deras insatts. Vänta bara... Om några år kanske dom är lika bra eller kanske till och med bättre än dom flesta FPS skaparna där ute? Treyarch gör knappast dåliga eller kassa spel. Självklart får man tycka vad man vill men jag personligen tycker det är för mycket skitsnack. För er som inte läst det så har faktiskt IW försvarat Treyarch när Activision själva sa något dumt om dom och WaW. Treyarch har potential att bli bättre och sanna mina ord det kommer dom bli.
Nu har jag sagt det jag ville säga... Nu kan vi återgå till allt skitsnack igen... Varsegod alla P12.
"RESPEKT" hahaha appropå p12!
CoD 7?? Har jag tappat räkningen? Först CoD 1, sen CoD 2, sen CoD 3 som var bara till konsol, sen CoD 4:MW som är världens bästa spel, sen CoD WaW som är 5an, sen då???? Jag kan inte minnas en 6a så varför är det CoD 7 som ni pratar om?
Trying is the first step towards failing
CoD 7?? Har jag tappat räkningen? Först CoD 1, sen CoD 2, sen CoD 3 som var bara till konsol, sen CoD 4:MW som är världens bästa spel, sen CoD WaW som är 5an, sen då???? Jag kan inte minnas en 6a så varför är det CoD 7 som ni pratar om?
Jag är inte HELT säker, men jag misstänker att de räknar Modern Warfare 2 som Cod 6, vilket är konstigt då det spelet ju inte har något alls med Cod-serien att göra. Har för mig att samma utvecklare gjorde Cod 1-2 dock.
Sen finns det ju inget spel som faktiskt heter Cod 5 så diskussionen är tämligen meningslös.
Angående CoD: WaW så är det enkelt. Det är så rakt av kopierat från Moden Warfare att man mår dåligt. Okej, WaW är ett bra spel men det är bara för att de kopierat ett annat. Oj vad svårt att göra ett så pass grymt spel på ett år då
CoD 4 FTW!
WW1 hade inte vart fel i ett framtida FPS men jag vill inte ha Treyarch som utvecklare till det.
Det är så rakt av kopierat från Moden Warfare att man mår dåligt.
Men det var ju detta som var tanken bakom spelet för första början? Treyarch fick göra ett spel på IW's motor för att dom också ville det. Varför är det dåligt då? Hade det inte varit värre om dom hade kopierat CoD 4 utan att IW vetat om det?
dizzid1a. Say What?
Vietnam vore ett välkommet initiativ, då det i min mening finns alltför få spel som skildrar just det kriget. (Battlefield Vietnam har ju ingen egentlig story och Vietcong har jag aldrig ens provat.) Kubakrisen kunde ju vara en idé, men det kanske känns lite väl ointressant och oetablerat inom spelvärlden, men vad vet jag? Korea däremot, tycker jag, skulle vara intressant!
Angående CoD: WaW så är det enkelt. Det är så rakt av kopierat från Moden Warfare att man mår dåligt. Okej, WaW är ett bra spel men det är bara för att de kopierat ett annat. Oj vad svårt att göra ett så pass grymt spel på ett år då
CoD 4 FTW!
WW1 hade inte vart fel i ett framtida FPS men jag vill inte ha Treyarch som utvecklare till det.
Håller med precis där.
Har köpt både COD4 och WAW, men WAW samlar mest damm.
Treyarch tog COD4 och ändrade det lite bara, och inte till det bättre. Single player i cod4 var sjukt bra, men i waw var det mest som "äh... lika bra att ta sig igenom när man betalat för det".
Multiplayer tillförde de inte mycket till heller. Samma klasser av vapen, m203 utbytt mot rifle mounted. den enda skillnaden i world at war är att de bytte ut helikoptrar mot hundar. oerhört besviken.
Tror det jag gillade bäst var att Kiefer Sutherland spelade en av rösterna
All denna smutskastning mot dom kan jag faktiskt inte förstå. Dom är faktiskt inte så jävla dåliga som många säger. Jag tycker fan att dom förtjänar lite mer RESPEKT. Dom lyckades ändå leverera CoD:WaW på 1 år även om det blev lite buggar här och där. Jag säger detta till er som totalt skiter i deras insatts. Vänta bara... Om några år kanske dom är lika bra eller kanske till och med bättre än dom flesta FPS skaparna där ute? Treyarch gör knappast dåliga eller kassa spel. Självklart får man tycka vad man vill men jag personligen tycker det är för mycket skitsnack. För er som inte läst det så har faktiskt IW försvarat Treyarch när Activision själva sa något dumt om dom och WaW. Treyarch har potential att bli bättre och sanna mina ord det kommer dom bli.
Nu har jag sagt det jag ville säga... Nu kan vi återgå till allt skitsnack igen... Varsegod alla P12.
Själv tyckte jag att Call Of Duty 3 var helt underbart. Otroligt kort visserligen... men det var underhållning på hög nivå från början till slut.
Irakkriget
Vietnamkriget låter tråkigt, det var mer av en operation än ett krig
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Inte för att Call of Duty replikerat något krig på ett rättfärdigt eller realistiskt sätt men Vietnam är det svåraste att få till autentiskt. Diggar en post från en av Gearbox utvecklarna där de nämnde varför Vietnam är så svårt att återskapa om man vill få till en någorlunda autentisk atmosfär, därav valet att inte göra ett spel på det.
"It's simply such a different war that the even if you just try to replicate larger engagements it wouldn't be portrayed in a believable way."
Jag är på för vad som hällst bara jag slipper det förbannade andravärdskriget, vi kan väll rakt av säga att vi har spelat igenom den eran grundligt nu. Det vore kul om man kunde modda sina vapen i campangen, som i multiplayer läget på dom förra utgåvorna.
Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data. <OFP, ARMA & ARMA II
Herregud va du va ignorant då... World at War gjordes helt på MW motorn, och ändå när dom bara behöver göra nya banor och skins i princip så lyckas dom sabba hur mycket som helst.. Man kunde inte ens kolla på FPS:en i spelet förns efter 2 eller 3 uppdateringar som skulle åtgärda allt som dom sjabblat bort... Treyarch är helt clueless och ska hålla sig så långt ifrån speltillverkning som möjligt... Nu kan ju du komma med din P12-comeback om du vill, ingen som bryr sig dock..
Herregud va du va ignorant då... World at War gjordes helt på MW motorn, och ändå när dom bara behöver göra nya banor och skins i princip så lyckas dom sabba hur mycket som helst.. Man kunde inte ens kolla på FPS:en i spelet förns efter 2 eller 3 uppdateringar som skulle åtgärda allt som dom sjabblat bort... Treyarch är helt clueless och ska hålla sig så långt ifrån speltillverkning som möjligt... Nu kan ju du komma med din P12-comeback om du vill, ingen som bryr sig dock..
Ignorant? Det du skrev just nu då? Fan heller att dom bara har gjort nya skins och kartor. Skicka mig en länk om du har där dom säger att dom bara gjort skins och kartor. Jag förstår att du skriver att ingen bryr sig, Det är ju detta som är dagens mentalitet och den visar du perfekt resultat på. gl hf....
dizzid1a. Say What?