G13 Advanced Gameboard

Medlem

Är högerhänt och har musen i vänster hand

Medlem

Ser klart denna som ett alternativ till dom Nostromo n52 jag har kört med dom senaste 4-5 åren. Har verkligen svårt att se mig gå tillbaka till att köra wasd efter att använd en speedpad.

Medlem

Jag är vänsterhänt men anväder en g5 med högerhand


signatur

mm

Medlem

Är vänsterhänt och använder musen med vänster hand, men kan köra hyffsat bra med höger också (bättre än mina polare kör med vänster ).

Skrivet av Buio:

Värre är det väl med möss som har tumknappar och bara finns för höger hand.

Använder tumknapparna på min mx610 med ringfingret!

Medlem

Nu har jag testat den i ett par dagar, tycker faktiskt den är riktigt bra! Hur recencenten kan kalla mjukvaran för omständig förstår jag inte alls, lättare kan det ju inte bli.

Minus är att tangenterna är upphöjda vilket jag inte alls förstår varför man trilskas med att ha kvar på vissa tangenbord, man vill självklart att en tangenttryckning ska gå så snabbt som möjligt när man skriver eller när man använder en sån här grej för spel. Men det går att leva med.

Jag hade även hoppats på att delen där man låter handen vila var av något mjukt material (det ser så ut om man tittar på bilder) men det är hårt. Visserligen är den delen beklätt med ett tunt gummiaktigt lager så handen ligger stadigt i alla fall.

Jag har små händer och tycker ergonomin är väldigt bra!


signatur
Medlem

Kan säga att min pappa är vänsterhänt (?) och har datormusen i vänster hand. Han skriver med vänster men gör många saker med höger hand också. Men just datormusen använder han med vänster hand, så jo det finns

Medlem

tycker bara man ska sluta lägga pengar på detta, man spelar ändå hellre bara i slutändan med tangentbord och mus, som det alltid varit

Medlem

Är högerhänt som kör vänstertrafik på jobbet och högertrafik hemma, vänsterhanden hemma kör Belkin n52.

12
Skriv svar