Skolprojekt Bloodsoiled Fist!

Medlem
Skolprojekt Bloodsoiled Fist!

Jag och 2 killar i skolan bestämde oss för att spela in något roligt i skolan!

en låt som gjordes och spelades in på 1 timma

Dödsmetall +Opeth inspererat!

Inte mixat än, och kommer nog inte bli det på ett tag. Endast sången som är "lek"mixad. Ingen bas än heller. Och sången ska sjungas om!

Sitter på ett pearl session elite och min tama superstar virvel. 1 sabian AAX stage crash 16" och en ride av något slag. och en asdålig hihat.

Enjoy
http://www.speedyshare.com/578276581.html

(Jag som spelar trummor)

Medlem

aah ljuva skönsång...

Nä inte riktigt min kopp te om jag ska vara ärlig.

signatur

<3

Medlem

Med lite mixning och en bas så kan det nog bli rätt sjysst!

Jag tyckte att början av låten lät lite töntig, men sen en bit in blev det mycket bättre. Man hör verkligen Opeth inspirationen i vissa bitar av låten. (Ett av mina favorit band btw)

Inaktiv

Jag gillade det instrumentala.
Men growlet påminde mig om hur det låter när min diskmaskin spolar ut vattnet. Men grymt för att vara gjort på 60 min.

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag gillade det instrumentala. Men growlet påminde mig om hur det låter när min diskmaskin spolar ut vattnet.

håller med.

Skrivet av Sipmo:

Men grymt för att vara gjort på 60 min.

hade det varit någon annan musikstil (sångstil) som kräver text så hade det nog tagit 60 timmar istället

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Hehe, Nae men som sagt, Sången kommer bli HELT annolurnda. Våran lärare som lekte med den lite

Inaktiv

Hmm, kunde inte ladda ner den. :S

signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ja då, det här skulle lika gärna kunna ligga i min musiklista. Enda som skulle förtjäna lite klagomål är ju sången då.
Jämförelsen med diskmaskin är hysteriskt rolig, men måste väl säga att det låter bättre än så.:) Felet ligger snarare i att den är för långvarig, då det snarare är en effekt jag skulle kunna se entra i mellanåt där den behövs. Blir väldigt slätstruket annars. Mer variation kort och gott, även om du redan tilltagit dig punkten och att det inte är final.

En annan grej, Bloodsoiled? hehe

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Ja då, det här skulle lika gärna kunna ligga i min musiklista. Enda som skulle förtjäna lite klagomål är ju sången då.
Jämförelsen med diskmaskin är hysteriskt rolig, men måste väl säga att det låter bättre än så.:) Felet ligger snarare i att den är för långvarig, då det snarare är en effekt jag skulle kunna se entra i mellanåt där den behövs. Blir väldigt slätstruket annars. Mer variation kort och gott, även om du redan tilltagit dig punkten och att det inte är final.

En annan grej, Bloodsoiled? hehe

Haha, Bloodsoiled Fist är ju bara ett plojnamn, Precis som bandet. Det är inget seriöst precis

Ni skulle bara veta texten

1
Skriv svar