Onechanbara: Bikini Samurai Squad

Inaktiv

det är anime baserad konsol spel och man borde första att ni sätter lite för höga kräv

Medlem
Skrivet av fisk:

Du talade om humor förut, min subjektiva åsikt är att du saknar humor om du inte kan se det komiska i ovanstående.

Hjälp, vad du kör över mig i alla avseenden. Ber dig att inte vara så snabb att anklaga en annan person du inte känner för att vara sexistisk, humorlös eller liknande utan att prata mer med den... Tack för det.

Jag gav min åsikt men du förstod den tydligen inte alls. Med "slampiga" menade jag inte sexuellt frigjord, utan att kvinnorna i spelen endast visas på det sätt de gör för att ge en sexuell ton. En man väcker inga stora diskussioner med sexuell ton om han inte har gör något absurt i spelet.
Detta stör mig som kvinna då jag hade velat spela ett spel med en kvinnlig huvudroll utan att få sexuella vibbar både från spelets handling och av mina manliga vänner som spelat det. Men det tycks du inte förstå.

Ingen mening att diskutera detta här, lägg till mig på msn om du vill köra över mig mer. Här kommer vi ingen vart.

Medlem
Skrivet av twilightsaga:

Hjälp, vad du kör över mig i alla avseenden.

Jag ser det snarare som att dina argument inte höll, och så letar du efter en utväg.

Citat:

Ber dig att inte vara så snabb att anklaga en annan person du inte känner för att vara sexistisk, humorlös eller liknande utan att prata mer med den...

Jag utgår från dina argument. Det är dem jag bedömer. Har du problem med att någon inte håller med dig så bör du nog inte vistas på forum överhuvudtaget.

Citat:

Jag gav min åsikt men du förstod den tydligen inte alls. Med "slampiga" menade jag inte sexuellt frigjord, utan att kvinnorna i spelen endast visas på det sätt de gör för att ge en sexuell ton.

"Kvinnorna i spelen", menar du då alla kvinnor? Eller menar du specifikt Onechanbara? Jag håller inte med dig. Gör man sig till en hammare, så tycks hela världen se ut som spikar...

Citat:

En man väcker inga stora diskussioner med sexuell ton om han inte har gör något absurt i spelet.

Så varför inte? Varför bara problematisera kvinnorna? Du bryr dig inte om argumenten här - utan fortsätter att köra ditt enkelspåriga sätt att se på datorspel. Lika lite som jag uppskattar när låtsasvetare säger att våld i datorspel har kausal effekt i våld i verkligheten uppskattar jag när enkelspåriga "det är synd om kvinnorna"-tyckare blåser fram med sin ensidiga retorik.

Jag har bemött dina argument redan, vill du ignorera dem så är det din sak. Men det finns fler sidor än 'kvinnosynen' för diskussion.

Citat:

Detta stör mig som kvinna då jag hade velat spela ett spel med en kvinnlig huvudroll utan att få sexuella vibbar både från spelets handling och av mina manliga vänner som spelat det. Men det tycks du inte förstå.

Det rör mig inte i ryggen vilket genus, eller kön du har (genus är för det mesta eufemism för kön), känner du dig obekväm med en viss typ av spel så föreslår jag att du undviker dem. Menar du att alla spel med kvinnofigurer i anspelar på sexualitet så har du helt enkelt fel, eller så är du hammaren jag tidigare talade om.

Sedan finns givetvis spel som säljer specifikt på kvinnlig sexualitet. Målgruppen är givetvis inte genusvetare och feminister (även om dessa gärna kritiserar den typen av spel). Sedan finns det dem som helt enkelt är trötta på den populär(o)vetenskapliga granskning som lekmän gör av den här typen av spel. Subjektivitet i fallet datorspelsrecensioner är problematiska utav denna anledning (jag skrev en blog här på FZ om detta för något år sedan).

Citat:

Ingen mening att...

Adjö. Har du något annat än tomma slag i luften att komma med så får du gärna fortsätta diskussionen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag ser fram emot FZ:s politiskt korrekta Bionic Commando-sågning

Negativt:
Dålig manssyn
Uppenbar penisavund

123
Skriv svar