F.E.A.R. 2: Project Origin

Medlem
Skrivet av Wartex:

Storyn är bara skum. Ingen kan ju säga att den faktiskt är väl genomtänkt. Det är bara en serie skumma händelser och dolda laboratorium, och ens kamrater puttar en bara framåt hela tiden och lämnar en själv åt ondingarna. Hur tänker de när de väljer att splittra upp egentligen?
</rant>

Oj, men du har ju missat hela storyn då? Dock inte så konstigt, för den är knappast gjord på ett "in-your-face" sätt (som t.ex. Max Payne). Förstår man allt som händer och bakgrunden till det, så kommer man förstå att storyn är väldigt genomtänkt. Utan tvekan en av de bästa storys jag varit med om i FPS-form. Jag skulle kunna dra en snabb genomgång om du vill, men att ta allt skulla kräva en mindre bok. Men för att förstå det hela väl krävs det att man läser allt, lyssnar på allt osv.

Finns en anledning till att FEAR har en wiki tillägnad sig bara för att förklara karaktärer, händelser ... ja story alltså.

Inaktiv

Störd handling för all del, men det är precis som första fear inte ett jävla skit skräck. Man spelar spelet som quake, skjuter allt man ser och bara springer. Ingenting som får en att vilja utforska och kolla runt. Plus att AI:n är en av de mest korkade jag har sett på länge, IMO så är det bara en uppdaterad version av Fear och inget mer.

Medlem

Givet köp när det reas ut u framtiden. För mycket annat som sticker ut just nu ex killzone 2. Dock bra spel om man gillade 1an.

Medlem

Kan ni sluta att skriva vad ni ger spelen för betyg längst upp, det är ju efter man läst allt man vill vet vad ni gett spelen inte innan!

Medlem

Snälla FZ sätt inte ut betyget först i recensionen, det räcker med att det står sist. Jag vill helst läsa igenom texten utan att ha betyget i bakhuvudet.

Medlem

Ja, måste säga att skräcken blir alldeles för repetitiv. Det är ju bara samma sak hela tiden, *POFF, dyker upp någon läskig karaktär* och så kommer det en kliché aktig musik.

Medlem

Ifall man nu vill spela något otroligt ruggigt så ska man spela Penumbra, helt klart. Klarade aldrig spelet pga hur läskigt det var

Medlem

Jag tyckte kontrollerna var ganska bra. :/


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Man kan ju undra varför man valde att recensera den sämsta av versionerna, det ger ju inte spelet en rättvis chans enligt mig. Inget ont om ps3 men har läst att ps3 versionen skulle vara sämre än de andra speciellt när det gäller prestandan.

Inaktiv

Nice spel, jämförde nyligen grafiken mellan PS3 och Xbox 360, helt klart överlägsen grafik på 360:n, trodde PS3 skulle vara överlägsen, tydligen är inte så fallet.

Medlem

de har "blurrat" grafiken på ps3 versionen. kollade upp det idag på en sida.

Medlem

hur kan ett AI vara korkat ?

Inaktiv

Vad tycker ni om ljudet?

Gametrailers säger att det är fantastisk, medan Gamereactor klagar på det...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

"störd handling" ...


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Inaktiv

Jag brukar vara väldigt petig med spel numera. Det är mycket sällan jag faktiskt klarar ut spel eftersom de inte är bra nog att ens hålla mig sysselsatt så länge ifrån gamla godingar som jag spelat sönder för längesedan.
Det var nära att jag inte ens provade detta (trots att jag älskade originalet) eftersom praxis brukar vara att mitt egna betygsystem håller sig minst ett snäpp under massans. "Bra" spel är "medel, inte spelvärt", "mycket bra" är "bra", etc.
Men jag testade det trots allt och jag blev mycket förvånad.

Det är en härlig, på snudden till cinematisk, resa. Visst skräckmomenten har man sett förr och ådrorna gick nog kallare förra vändan, mycket effekter som återanvänds om och om igen, det är mycket linjärt, action kontra skräck följer en förutsägbar mall (har man lämnat ett långt spår lik efter sig? Ja, då är det snart dags för skärmen att börja blinka), men fan om man inte blir underhållen..
Det är trots allt otroligt välgjort och framförallt underhållande. Detta spel höll ungefär samma nivå av underhållningskvalité som CoD: Modern Warfare och samma nivå av "Wow, häftigt!" som Crysis, för mig.

Spelat på PC och hard.

Tpiom: Ljudet höll utmärkt klass imo, gjorde mycket för stämningen. Men så har jag kort, lurar och förstärkare för ett större antal tusenlappar.

Inaktiv
Skrivet av nynex:

Nice spel, jämförde nyligen grafiken mellan PS3 och Xbox 360, helt klart överlägsen grafik på 360:n, trodde PS3 skulle vara överlägsen, tydligen är inte så fallet.

Åter igen så är spelen inte utvecklade till PS3:an först. Utan antingen till Xbox360 eller PC, sen försöker de hopplöst att porta spelet till PS3 med samma kod de använde till Xbox360.
Kolla Killzone 2 som är det första spelet som faktiskt är gjort för PS3, det spöar alla nuvarande Xbox360 spel grafikmässigt. Sen kan vi säga att 90% av alla speltillverkare faktiskt inte kan skriva bra kod till PS3:an och det klagade de på när den släpptes.
När du skriver spel till PC har du 4CPU kärnor du kan använda (just nu iaf). Om du vill optimera ett spel till PS3 så har du 7st + att varje kan emulera X antal fler.
VSB: Det är fan inte enkelt att göra bra PS3 spel, och det är de medvetna om.

Medlem

Mycket härligt spel, kommer skaffa nu när prislappen har bra pris


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar