DreamHack-besökare rånade

Robot
Medlem
DreamHack-besökare rånade

Otur

Medlem
Medlem

Willys tunneln är farlig.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Medlem

Södra Sverige.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Willys-tunneln är kein gut.

Medlem

Oo - hur mycket stålar har lan besökare?

Inaktiv

Vad skall en tunn cs noerd göra i ett sådant läge?


signatur

a"C"RED -

Medlem

Vad ska någon oavsett kroppsbyggnad göra när det står att en av rånarna haft ett pistolliknande föremål vid bägge tillfällen?

Medlem

Enda lösningen är att börja beväpna sig om man ska till Dreamhack, och innan vi vet det så har vi en armé på 10 000 man i Jönköping.

Medlem
Skrivet av qzen1234:

Otur

Ursäkta mig men, det där var jävligt klantigt uttalat...

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Södra Sverige.

Hellre bo i södra sverige och kanske bli rånad än uppäten av en björn.

Medlem

mazk0, björnar är vanligare söderut.... Det är snarare älgen du får vara rädd för här uppe, och kanske om du har tur storfot/snömonstret.

Medlem

Behöver man inte något slags biljett för att komma in i lokalerna!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Behöver man inte något slags biljett för att komma in i lokalerna!

Dom blev väl rånade utanför lokalerna? Annars måste dom väl fastnat på ett antal kameror?

Inaktiv

Det förstår man ju direkt? Fattigt folk som vill ha det senaste? Det är fördjävligt för dom som blev rånade. Nejmen inte så står chans att just dom kommer fast men vore jag på Dreamhack skulle jag vara på samma plats eller så får nån av mina polare vakta!

Medlem
Skrivet av Improved:

Båda dessa två snillars (kossan12, sasserdude) inlägg är anmälda, dröjer inte länge nu.

NÄSTAN så man skulle anmäla dig istället..för att ha anmält en som skrev ordet "JA".
Finns ingen anledning att anmäla någon av dom. CHILLA!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det var ju inte roligt, säkert planerat då dh är knappast litet direkt.

Medlem

"Det är som att ta godis från småbarn."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Improved:

Ska FZ börja rapportera om alla "spel" relaterade brott som begås runt om i världen eller?

Det förstår du väl helt själv att FZ inte rapporterar om en 12-åring i Portugal som blivit rånad på sin Nintendo DS. Men eftersom att DreamHack är världens största LAN och FZ rapporterar därifrån känns det i allra högsta grad som en relevant upplysning.

Medlem

Sunkigt att bli rånad var det än är... Men tyvärr drar ju stora evenemang till sig tjuvaktiga folk och särskilt när det är ett datorevenemang eftersom då vet tjuvarna att det finns massa dyr elektronik att sno åt sig...
Dom som hostar DH får kanske ringa Securitas i framtiden tyvärr.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Inaktiv

Att dom orkar hålla på...


signatur

synden FX - Graphic design

Inaktiv

Optimus, Som jag förstår det så hände det inte inne på elmia. utan någonstans runt omkring. "i en gångtunnel vid E4" står det dessutom.

Medlem

illa illa, illa att folk inte kan se vad som är mitt och vad som är ditt... - Hur mycket Cash har egentligen en Lan-spelare? eller är det Colan de vill ha?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ska man sno saker från DH besökare så varför inte bara köpa en biljett sen gå runt och plocka från borden?

Dreamhack är ju en buffé med godsaker för tjuvar.

Brukar dock alltid lämna nån kvar vid bordet som har koll på sakerna. Men hur mycket hjälper det? Sitter där trött och helt inne i sitt spelande.

Medlem

Vad jag kan komma att tänka på är tunneln som går under E4:an till Willy:s, den är ju mörkare än natten dagtid så jag kan bara anta att man är lätt utsatt under tunneln.
Då jag var där så gick jag omkring med ca 300 kr i plånboken under den genomsnittliga tiden och gick till Willy:s runt 09:00-14:00. Så klantigt.

(Var för övrigt inte där i år då tidigt biljettsläpp följt av ingen information om aktiviteter på eventen bidrog till att jag vill inte riskera slänga 800 i sjön)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

ja men det är ju julafton för folk som vill kirra snabba cash.

Medlem

Säkert att det var rånare? Det kanske var sådana där hemska mjukvarupirater som det talas så mycket om. Tur att vi har FRA-lagen som skyddar oss i alla fall!

Skämt åsido; trist när sådant händer - men knappast något som är unikt för södra Sverige, tyvärr.

Medlem

Ja det kunde man ju nästan tro. Dagens ungdomar.


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar