Fable 2 har gått guld

Robot
Medlem
Fable 2 har gått guld

OH YEAH!!! I cant wait


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Trevligt!
Garanterat köp för mig!


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

shit shit shit! Kommer ut för många bra spel på för kort tid *måste sälja en njure eller två snart*

Inaktiv

YEs!

Nån som tror att försäljningen av Xbox 360 ökar en aning? Jag tänkte om folket som har en gammal xbox och lirar fable 1. Det blev ju så med Halo 3 iaf.

Blir att lira genom Fable 1 om nån vecka då

Medlem

Sony suger fan, kan dom inte sätta samma press som Microsoft gör för att få exklusiva titlar släppta på PS3 också...

Inaktiv

Redan förköpt spelet, men vill ha det nu!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Men kan de announcea PC-versionen idag.

Just nu lutar det iaf åt att jag blir en av de där som sätter sprätt på 360-försäljningen igen... Duger det med en Arcade tro, eller borde man lägga på några hundralappar för att dra hem Braid sedan?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Men kan de announcea PC-versionen idag.

Just nu lutar det iaf åt att jag blir en av de där som sätter sprätt på 360-försäljningen igen... Duger det med en Arcade tro, eller borde man lägga på några hundralappar för att dra hem Braid sedan?

Om du ska köpa en ARcade är det väl lika bra att lägga in 800 kronor till en Elite isåfall?

GAnska onödigt eller vad tycks?

Inaktiv

Vad menas med ha gått guld? <-<


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

Vad menas med ha gått guld? <-<

MAn vet nog redan att folket ska köpa det

Det är ju iaf fullbokat på webhallen.. Fable 2 collecteror

Medlem
Skrivet av darknshy:

Vad menas med ha gått guld? <-<

Att ett spel har "gått guld" menas med att det skickas till pressarna. Dvs, att spelet börjar massproduceras för att sedan säljas.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av darknshy:

Vad menas med ha gått guld? <-<

MAn vet nog redan att folket ska köpa det

Det är ju iaf fullbokat på webhallen.. Fable 2 collecteror

Que?
Gått guld = spelet är färdigt. Det färdiga spelet som skickas till tryckerierna finns på en guldfärgad skiva, därav uttrycket Gone Gold.

Inaktiv

Men jag tolkar det på en annat sätt iaf

Fable 2 har gått guld

Guld = pengar = spel = Xbox 360

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av darknshy:

Vad menas med ha gått guld? <-<

MAn vet nog redan att folket ska köpa det

Det är ju iaf fullbokat på webhallen.. Fable 2 collecteror

Det betyder att originalskivan (som innehåller det färdiga spelet) som ska skickas till tryckpressarna (så att säga) är klar och att det nu bara återstår att trycka upp spelet, tillverka kartonger och manualer samt att skicka ut skiten till den dreglande pöbeln, dvs. vi. Med just "guld" avses välan just det brännbara lagret på cd-r skivan (som det var på den tiden då uttrycket uppstod). Rätta mig gärna om jag har fel.

Fable 2!!! Jaaaaa. Jag köpte min 360 i oktober 2006 för att få spela Fable 2 och Mass Effect. Haha. Fick vänta länge på båda.

Medlem

Guld åt Little Big Planet och Fable 2, Sounds good for me!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nu för tiden har uttrycket "Gone Gold" endast en symbolisk betydelse. Många studios skickar faktiskt ingen skiva över huvud taget utan bara en mapp med spelet på som tryckeriet sedan överför till en skiva. Alltså man skickar en digital master över t.ex. ftp.

För er som är intresserade går spelet igenom flera steg som kallas Gold Master Candidate, GMC. En GMC skickas till QA-avdelningen hos utgivaren för att godkännas. Utgivarna har olika regler men det kan t.ex. handla om att spelet måste testas i 72 timmar utan att någon hittar en kritisk bugg. Om dom hittar en bugg får studion fixa buggen och sedan skicka en ny GMC. Oftast tar det ett antal GMC innan spelet godkänns för GM. Vid det tillfället korkar studion upp champagnen och går sedan och lägger sig eftersom dom jobbat 24/7 i en vecka

Medlem

Jippi, dags att förhandsboka

Medlem

Muhaaa!!! snart har jag min collection edition låda


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Får vänta på PC Releasen som förhoppningsvis kommer.


signatur

- PiDuT

Medlem

Åh, nytt spel av molyneux, låt mig gissa, från början var det tänkt att du skulle få guld och gröna skogar, och det man fick i lådan var stormfälld skog och guldpläterat tenn.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Åh, nytt spel av molyneux, låt mig gissa, från början var det tänkt att du skulle få guld och gröna skogar, och det man fick i lådan var stormfälld skog och guldpläterat tenn.

Formuleringen fick mig att le, för tyvärr är det väl ofta såhär.
Men jag kommer absolut införskaffa detta och iaf ge det en ärlig chans.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Men jag tolkar det på en annat sätt iaf

Fable 2 har gått guld

Guld = pengar = spel = Xbox 360

Du tolkar det fel.

Medlem

Lite sugen är man allt, men Peter Molyneux har en förmåga att lova mycket men infria väldigt lite. Få se om han har ändrat sig denna gång.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

gutt man har en xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelet blir säkert värt att skaffa som förra när den hamnar i 100 kr klassen, 12 timmars spel för 600 kr är fan ripoff. Får ju betydligt mer ut av arcad lir och annat just nu. och det för 1/8 del av det priset.

Medlem

Fan va sweet, synd bara att man ska ut och resa i 3 månader med start i början av oktober, när alla game of the year kandidater släpps :\ Men de får man ta igen när man kommer hem

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelet blir säkert värt att skaffa som förra när den hamnar i 100 kr klassen, 12 timmars spel för 600 kr är fan ripoff. Får ju betydligt mer ut av arcad lir och annat just nu. och det för 1/8 del av det priset.

12 Timmar för MAIN-storyn ja, om du inte har lagt märke till det är det ett RPG...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

lite spännande att se hur detta blir. 1an floppade imo. som påpekats tidigare finns de tendenser till att lova för mkt


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kommer detta på PC senare??

12
Skriv svar