Robot
Steelseries 7H

Steelseries senaste är ett tillskott i mellanprissegmentet av gaminghörlurar som är okej men aldrig fantastiskt. Det inte särskilt inspirerande nyckelordet heter hyfsat.

#call-of-duty-modern-warfare-2


Medlem
Steelseries 7H

skräp

Medlem

Tycker det är lite högfärdigt att kalla ett headset som kostar 750 kr för att vara i mellanprissegmentet. Finns ända bra mycket bättre ljud för en billigare penning.

Kör själv Creatives Fatl1ty gaming headset (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962), nån av de första utgåvorna.
Dessa har fått mycket kritik för att de är skapar en varm känsla runt öronen vid längre sessioner, men enligt mig är de bland de prisvärdaste du kan få tag på. Sennheiser PX-100 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18626)är väl annars ett prisvärt alternativ.

Medlem
Skrivet av Sjobom:

Kör själv Creatives Fatl1ty gaming headset (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962), nån av de första utgåvorna.
Dessa har fått mycket kritik för att de är skapar en varm känsla runt öronen vid längre sessioner, men enligt mig är de bland de prisvärdaste du kan få tag på. Sennheiser PX-100 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18626)är väl annars ett prisvärt alternativ.

Varma vet jag väl inte riktigt, men förbannat obekväma tycker jag mina är. Har väldigt svårt att använda dem några längre stunder. Hade aldrig köpt dem om inte en polare rekomenderat (bastard!). Fast det kan ju vara mitt huvud som är felet

Medlem

G930 sk adet vara : 3

Inaktiv
Skrivet av Gabe:

Varma vet jag väl inte riktigt, men förbannat obekväma tycker jag mina är. Har väldigt svårt att använda dem några längre stunder. Hade aldrig köpt dem om inte en polare rekomenderat (bastard!). Fast det kan ju vara mitt huvud som är felet

Håller med dig, har inte kunnat haft ett fatal1ty headset på mig i mer än 10minuter.. (blä)

Medlem
Skrivet av no_power:
Skrivet av Gabe:

Varma vet jag väl inte riktigt, men förbannat obekväma tycker jag mina är. Har väldigt svårt att använda dem några längre stunder. Hade aldrig köpt dem om inte en polare rekomenderat (bastard!). Fast det kan ju vara mitt huvud som är felet

Håller med dig, har inte kunnat haft ett fatal1ty headset på mig i mer än 10minuter.. (blä)

Även jag kan vittna om hur obekvämt fatal1ty är.

Medlem

Synd att ljudet är så dåligt annars skulle jag köpt dom. Hatar att mikrofonen ska vara ivägen, det är därför jag aldrig använder headset.

Medlem
Skrivet av kimr120:

Synd att ljudet är så dåligt annars skulle jag köpt dom. Hatar att mikrofonen ska vara ivägen, det är därför jag aldrig använder headset.

Varför inte köpa en lös mikrofon med clips som kan hänga i tröjärmen?

Edit: Då är ju mikrofonen inte rakt framför munnen och ansiktet iaf

Medlem

Var det någon som missa att dessa har inskjutbar mic samma som i siberia v2, glömmer till och med bort att dra fram micen när jag ska snacka och folk undrar varför jag sitter flera meter från micen hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Själv håller jag mig till min steelseries siberian eller vad den nu heter virtuellt surround som jag tycker funkar hur bra som helst...


signatur

Godspeed

Medlem

Eftersom det ligger i samma prisklass som 5hv2 så antar jag att det är tänkt att ersätta detta. Synd i så fall att det inte lever upp till föregångaren som är briljant på alla sätt. Det bästa headset jag testat i prisklass 500-2000kr.

Medlem
Skrivet av d2004:

G930 sk adet vara : 3

Trådlöst skit G35 ska det vara!

Medlem
Skrivet av kimr120:

Synd att ljudet är så dåligt annars skulle jag köpt dom. Hatar att mikrofonen ska vara ivägen, det är därför jag aldrig använder headset.

Var i samma sits för ett par år sen, kör hörlurar samt en bordsmicrofon(Deltaco MF-21) sedan dess.
Gjorde en snabbsökning, finns för 19kr och funkar bra. Den står på en liten fot med böjbar arm.

Gillar fortfarande min Siberia V2. Men detta headset har jag hört både gott om och dåligt, så det är en ganska delad bild om hur bra det är. :/


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Betalar 75 spänn för ett Deltaco HL-56. Det tycker jag är en bra deal.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Dom flästa gaming producter är bara skräp folk tillverkar för o tjäna pengar o blåsa unga som vill va med i hypet som alla andra lättlurade faller för o skaffar sånt här sorligt skit! Tror ni ens bra spelare anvender sånt här skräp eller ? Dom ända som kan stå för kvalitet har varit logitech typ o vissa razer producter säger bara ni som skaffar detta är blåsta vill ni ha bra lurar sattsa på studio prylar istellet o legg en 1000 lapp mer för 40 gånger bättre ljud hållbarhet o ergonomiskt anvendande! Steelseries är skräp tyverr men pengar känar dom!

Medlem

Däremot så har du helt rätt i det du skriver. Har jobbat för Creative och kan säga att Fat1lityskräpet inte va mer omtyckt där heller. Samma gäller för de flesta antar jag.
Själv använder jag ett par Sony MDR-P180 (tro det eller ej) och vet inte hur många år jag haft dom. Har gått igenom många headset då jag använder sitter i studio ibland. Dessa är definitivt de bästa i lägre prisklassen.

Editerat av moderator: håll er till ämnet och låt bli idiotförklaringarna, tack. /Tompa

Medlem

: ))))))))))))))))))))))))))))))) trofasta fz slår tillbaks:)

Medlem

Hmmm. Inte alls samma bild jag fått av dom. Jag använder dock USB versionen, kan tänkas att denna inte lirar så bra med testarens ljudkort.
Jag är grymt imponerad av lurarna och alla som testat dem likaså. Med Steelseries egna program och inställningar är det fanimig eargasm i bfbc2.
Mina förra plantronics, som var helt ok, går inte jämnföra.
Hörde helt plötsligt ett högt klingande ljud när jag fick poäng som jag aldrig hört förut
Kan tänka mig att de sitter lite hårt för vissa men känns bra för mig.

Medlem

Jag kollade nyligen runt efter headsets i 500-kronorsklassen och fastnade efter en del efterforskningar för ZOWIE Hammer. Rätt nöjd med dem men mycket av den kritik som FZ tar upp om 7H känns igen från andra sidor, de är dessutom lite dyrare än de jag köpte. Sedan vet jag inte riktigt heller vad man kan begära av ett headset i den prisklassen, men 750 kr känns lite dyrt tycker jag.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Dom ända som kan stå för kvalitet Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar