Black Ops säljer bättre än Modern Warfare 2

Medlem

asa jag älskar spelet online, multiplayern är så jäkla rolig, och man ser inget någon som springer runt med kniven och dödar 100st easy...mw2 fail nej tack! black ops nya och bästa cod änsålänge


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

vCoD+UO, CoD2 och Cod4 är awesome. Resten kan brinna. Finns många som älskar MW2 och BO men de har nog inte spelat några av ovanstående titlar.

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

Medlem

Klart det gör, dom har ju dedikerade servrar!

Medlem

Jag vill inte köpa spelet för Activison är det vidrigaste som finns. Dom gick från att bry sig om spelaren till att enbart bry sig om sig själv. Dock lockar Zombie Mode precis som WaW.

Detta är ett bevis om MW2 hade haft dedikerade servrar och console etc så hade det sålt bättre än vad det gjorde. Då hade vi PC spelare köpt det.

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Jag vill inte köpa spelet för Activison är det vidrigaste som finns. Dom gick från att bry sig om spelaren till att enbart bry sig om sig själv. Dock lockar Zombie Mode precis som WaW.

Detta är ett bevis om MW2 hade haft dedikerade servrar och console etc så hade det sålt bättre än vad det gjorde. Då hade vi PC spelare köpt det.

Alltså vad mumlar du om.
MW2 sålde bättre än nått annat även på PC.

Inaktiv

Bra. då hoppas jag att jag slipper läsa fler av Michael Pachters skitanalyser.

http://www.industrygamers.com/news/call-of-duty-black-ops-won...

Spelet funkar men hade varit bättre som ett reskinnat MW2. WAW-motorn ser ut och känns gammal.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Spelet funkar men hade varit bättre som ett reskinnat MW2. WAW-motorn ser ut och känns gammal.

Det är en hårt modifierad Q3 motor spelet använder sig av..


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Grottmongo:

Spelet funkar men hade varit bättre som ett reskinnat MW2. WAW-motorn ser ut och känns gammal.

Det är en hårt modifierad Q3 motor spelet använder sig av..

No shit?

Poängen är att det inte är samma motor i MW2 och BO.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Grottmongo:

Spelet funkar men hade varit bättre som ett reskinnat MW2. WAW-motorn ser ut och känns gammal.

Det är en hårt modifierad Q3 motor spelet använder sig av..

No shit?

Poängen är att det inte är samma motor i MW2 och BO.

Jo, det är det. Båda är modifierade varianter av motorn i CoD4, som i sin tur kan härledas ända tillbaks till vCoD som i sin tur är en moddad Id Tech 3 (Q3)...

Inaktiv
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Grottmongo:

Spelet funkar men hade varit bättre som ett reskinnat MW2. WAW-motorn ser ut och känns gammal.

Det är en hårt modifierad Q3 motor spelet använder sig av..

No shit?

Poängen är att det inte är samma motor i MW2 och BO.

Jo, det är det. Båda är modifierade varianter av motorn i CoD4, som i sin tur kan härledas ända tillbaks till vCoD som i sin tur är en moddad Id Tech 3 (Q3)...

Men snälla nån. Det är fortfarande inte exakt samma motor i Black Ops och MW2.

id Tech 3 är quake 3-motorn. Id tech 4 är Doom 3-motorn. Men visst går vi tillbaks i tiden så kan man säga att alla spel är quake 1. Allt från half-life till Nyaste Cod men det är ju liksom löjligt.

Call of Duty 4 = Proprietary IW Engine
World at war = Proprietary IW Engine
Modern Warfare 2 = IW 4.0
Black ops = Proprietary IW Engine (Heavily modified)

IW 4.0 Har en egen utvecklingsriktning med egna unika modifieringar som enligt mig ger mycket bättre spelkänsla än det som finns i Black Ops idag. Det är ett bättre flyt i spelet, det är klarare färger och snyggare texturer.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv

förväntade mig att blackops skulle ha snyggare grafik än mw2 efter allt tjat , men det är mkt fulare och ser gammalt ut .. iaf i pc-verisionen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av riktigninja:

förväntade mig att blackops skulle ha snyggare grafik än mw2 efter allt tjat , men det är mkt fulare och ser gammalt ut .. iaf i pc-verisionen.

Maxa allting och då ser det likadant ut om inte snyggare tro mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av riktigninja:

förväntade mig att blackops skulle ha snyggare grafik än mw2 efter allt tjat , men det är mkt fulare och ser gammalt ut .. iaf i pc-verisionen.

Maxa allting och då ser det likadant ut om inte snyggare tro mig.

Tvek, men det ser annorlunda ut i alla fall. Väldigt små banor i SP dock :/.

Medlem

Det märks verkligen att grafikmotorn sjunger på sin sista vers för speciellt snyggt var spelet verkligen inte och ljudet, alltså jag äsger bara ljudet........
Skrämmande att alla vapnen låter som ärtbössor.
Så grymt missnöjd är jag med detta spel och jag som trodde på förbättring.

Det blir till att köra Medal Of Honor i fortsättningen.

Medlem

Alla vet ju att MW2 inte hade dinosaurier vilket ledde till sämre försäljnings siffror

Medlem

Suck, att folk bryr sig om grafik... Personligen anser jag att det är ett väldigt bra spel då det finns mycket olika roliga saker. T.ex. ett textspel inbyggt i datorn som man även kan spela DOA på. Sen finns det nazi zombies som är jätteroligt det med. Sen Wager Matches som också är riktigt roligt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

tycker de kan betala ut bonusar och löner som de ska också. jävla mundon.

12
Skriv svar