Valve höjer säkerheten på Steam

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Problemet är att du måste gå online först och aktivera dig för att kunna spela spelen offline. Därmed underställer du dig någon annans kontroll. Det vägrar jag acceptera och därför så laddar jag helt sonika ned alla spel som kräver steam för att kunna spelas i single player.

Senaste spelet jag köpte som kräver Steam är BREACH - ett MP-spel (som jag dessutom inte visste krävde steam då jag köpte det från Direct2Drive).

Ditt argument håller inte. Det är många spel du måste aktivera online först innan du kan spela. Att du efter det kan nyttja en offlinetmöjlighet, lägger sig sida- vid sida om Steam. Det sköna är, jag slipper fragil media att ha spelet på. Många spel laddar jag ner fortare via Steam, än vad det tar att installera det från skiva.

...och vem idag sitter på modem när dom spelar? Majoriteten använder en fast uppkoppling och hela idiotin att spela i offlineläge saknar grund.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

För att du har missat en massa information antagligen...

-Steam tar högre priser oftast än vad du får betala i butik, även fast man inte får fodral och kartong. Mellanhänder skipas genom detta med så tror att Valve känner sjukt mycket pengar
-Steam funka väldigt väldigt dåligt när det släpptes och det fanns t.o.m folk som sluta spela CS ett tag för att dom vägra använda steam.
-Steam låser upp dina spel på användaren så att du inte kan låna ut dom till dina kompisar eller låta din brorsa t.ex lira på ditt steam för då kan han förstöra dina stats:(helt enkelt en profil per konto)
-Dom tillåter tillverkarna att ha vilka regler tillverkarna vill och tar på så sätt inte ansvar för marknaden.

Valve:

-Är extremt slöa på att få ut spel och när dom väl kommer så är dom inte 100% klara oftast.
DVS dom behöver patchas för att vara på en acceptabel nivå för att spelas.
-HL serien är under all kritik.
Det fanns väldigt bra och nyskapande element men ur berättar perspektiv så är hela storyn rätt ogenomtänkt och det känns verkligen som att dom hittar på saker på vägen.....
Vad är Gordon? Gordon är du? Gordon är bara ett skal och i spelet så får man knappt göra några val så man får inte definiera Gordon själv t.ex. Vad har hänt sen 1an? Vilka sett har spelet utvecklat sig förutom att det är bättre grafik och bättre fysikmotor?

Aja, skrev ihop det i all hast så det är lite oredigerat.. Om någon stör sig på det så redigerar jag senare när jag har tid.

Shit va du har taskig koll och kassa argument.

Visst, vissa spel kanske är dyrare, men köp dom där det är billigast då? De låses ju oftast ändå upp via steam. Sen har de ju ständigt steam-rea som är toppen!

Att det var dåligt i början, så att några slutade spela CS. Är det det bästa argumentet du har för att steam, idag, suger? Jösses.

Att Valve släpper spel som måste patchas? Ta och kika in på Id Software och Blizzards produkter. Även där patchas det en hel del. Patchningar behöver inte betyda att spelet är mer buggigt än något annat spel, utan kanske bara det att företaget faktiskt bryr sig i att fixa sina problem som kanske inte upptäckts tidigare?

Men vad har Half Lifes historia med Steam som platform att göra? Ingenting.

Kryp tillbaka till din sten och kom fram i vår igen.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv
Skrivet av Wimp:
Skrivet av Fearnox:

För att du har missat en massa information antagligen...

-Steam tar högre priser oftast än vad du får betala i butik, även fast man inte får fodral och kartong. Mellanhänder skipas genom detta med så tror att Valve känner sjukt mycket pengar
-Steam funka väldigt väldigt dåligt när det släpptes och det fanns t.o.m folk som sluta spela CS ett tag för att dom vägra använda steam.
-Steam låser upp dina spel på användaren så att du inte kan låna ut dom till dina kompisar eller låta din brorsa t.ex lira på ditt steam för då kan han förstöra dina stats:(helt enkelt en profil per konto)
-Dom tillåter tillverkarna att ha vilka regler tillverkarna vill och tar på så sätt inte ansvar för marknaden.

Valve:

-Är extremt slöa på att få ut spel och när dom väl kommer så är dom inte 100% klara oftast.
DVS dom behöver patchas för att vara på en acceptabel nivå för att spelas.
-HL serien är under all kritik.
Det fanns väldigt bra och nyskapande element men ur berättar perspektiv så är hela storyn rätt ogenomtänkt och det känns verkligen som att dom hittar på saker på vägen.....
Vad är Gordon? Gordon är du? Gordon är bara ett skal och i spelet så får man knappt göra några val så man får inte definiera Gordon själv t.ex. Vad har hänt sen 1an? Vilka sett har spelet utvecklat sig förutom att det är bättre grafik och bättre fysikmotor?

Aja, skrev ihop det i all hast så det är lite oredigerat.. Om någon stör sig på det så redigerar jag senare när jag har tid.

Shit va du har taskig koll och kassa argument.

Visst, vissa spel kanske är dyrare, men köp dom där det är billigast då? De låses ju oftast ändå upp via steam. Sen har de ju ständigt steam-rea som är toppen!

Att det var dåligt i början, så att några slutade spela CS. Är det det bästa argumentet du har för att steam, idag, suger? Jösses.

Att Valve släpper spel som måste patchas? Ta och kika in på Id Software och Blizzards produkter. Även där patchas det en hel del. Patchningar behöver inte betyda att spelet är mer buggigt än något annat spel, utan kanske bara det att företaget faktiskt bryr sig i att fixa sina problem som kanske inte upptäckts tidigare?

Men vad har Half Lifes historia med Steam som platform att göra? Ingenting.

Kryp tillbaka till din sten och kom fram i vår igen.

Jag antar att han tror att serverparken som Steam står för är helt gratis också...

Medlem

Steam är grymt bra! Mycket reor och ett simpelt användbart gränssnitt!
Att ha massa fodral som tar massa plats är bara jobbigt.

Nej tacka vet ja steam!
Lite för lätt att köpa spel bara.... xD

Medlem

Jaha, men hur aktiverar man det då?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

Jaha, men hur aktiverar man det då?

Jag undrar detsamma. Aktiverade beta-klienten för att se 'om det är på väg', men icke.

Medlem

De får fan ta och sänka priserna också... förstår inte att folk ska vara så förbannat lata eller otåliga så de betalar så mycket mer bara för att de inte kan vänta någon dag extra.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av daskedennis:

Jaha, men hur aktiverar man det då?

Jag undrar detsamma. Aktiverade beta-klienten för att se 'om det är på väg', men icke.

Efter du har gått med i betan, starta om klienten 3ggr så aktiveras det.

Dessutom: http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=21099755... ^^

12
Skriv svar