En kvartett 3DS-spel recenseras

Robot
En kvartett 3DS-spel recenseras

Livet i tre dimensioner, en lealös fransos, bärbara husdjur och världens bästa fighting i portabelt format är vad som står på dagens 3DS-meny.

#super-mario-64, #ubisoft, #rayman-3d, #the-sims-3, #nintendogs, #fighter-iv-3d, #pilotwings-resort, #ghost-recon-shadow-wars, #capcom


Medlem
En kvartett 3DS-spel recenseras

Nästan alla recensioner refererar till att någon annan stationär konsol gör det bättre. Det är väl förvisso säkert sant men ganska ointressant i sammanhanget då en handhållen konsol spelas på helt andra premisser och har helt andra förutsättningar.

Det säger väl sig självt att ett 4GB The Sims till datorn innehåller mer än 30MB The Sims till DS? Borde det få sämre betyg på den grunden? Knappast, grafik och innehåll kan inte mäta sig med de större konsolerna. Vi kommer inte ha något Dragon Age eller World of Warcraft på en bärbar på ett bra tag framöver. Sätta betyg utan att utgå från konsolens förutsättningar är lika dumt som att sätta olika betyg på en film beroende på om man ser den på bio eller på TV hemma.

Medlem

Ok, så bara för att det är till en bärbar-konsol så ska spelen få vara innehållsfattiga? Det gör ingenting då?
Då kunde dom lika gärna hoppat över att göra spelet. Det finns t.o.m. mer grejer i t.ex. The Sims 3 på PSPn än på nya 3DS spelet Förstår mig inte på Nintendo och dom 100mb (högst) spelen, lär er att göra större kapacitet. Har inte uppgraderat ett piss sen vanliga DS.
Visst, det går att göra bra spel på runt 100mb eller mindre, eller ja, det gick. Men allt sånt är gjort redan, t.ex allt till N64 och innan. Det håller inte idag (Remakes räknas inte, alltså zelda ocarina of time t.ex.)
Alla spel är så innehållsfattiga till DS:en, inte kört ett värt spel till den. Förutom Scribblenauts som funkade lite och Dragon Quest IX

Medlem

fyfan samma gamla vanliga skitspel som alltid och konsollen kostar ju som en psp när den kom.. ska ungar ha råd med deras grejer jag förstår verkligen inte för till vuxna är den väl fan inte lämpad till me kiddy games..

Medlem

Jag räknar faktist inte street fighter, splinter cell, ghost recon osv. som barnspel. Likaså gäller spel som är påväg (resident evil och snake eater t.ex.). Problemet känns snarare så att de pressat ut spelen bara för att vara färdiga till releasen snarare än skjuta upp för att göra extremt bra spel. Har jag inte helt fel för mig så är de nya korten 4-5 gånger så stora som DS-korten. Detta medför ju att man kan göra betydligt större och innehållsrika spel till 3dsen. Sen håller jag verkligen inte med om att DS inte hade spel som var innehållsrika, fanns en hel del som man kunde spendera mer tid på än de flesta andra spel till PS3 och Xbox360. Det jag dock hoppas på är att de förbättrar onlinestödet till 3DS så att man kan köra mer online är vad man kunde till DS/DSi.

Redaktör
Skrivet av Paladia:

Nästan alla recensioner refererar till att någon annan stationär konsol gör det bättre. Det är väl förvisso säkert sant men ganska ointressant i sammanhanget då en handhållen konsol spelas på helt andra premisser och har helt andra förutsättningar.

Det säger väl sig självt att ett 4GB The Sims till datorn innehåller mer än 30MB The Sims till DS? Borde det få sämre betyg på den grunden? Knappast, grafik och innehåll kan inte mäta sig med de större konsolerna. Vi kommer inte ha något Dragon Age eller World of Warcraft på en bärbar på ett bra tag framöver. Sätta betyg utan att utgå från konsolens förutsättningar är lika dumt som att sätta olika betyg på en film beroende på om man ser den på bio eller på TV hemma.

Men då borde väl även priset vara lägre? 3DS-spel kostar lika mycket som spel till pc och kanske en hundring mindre än fullprisspel till stationära konsoler.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Paladia:

Nästan alla recensioner refererar till att någon annan stationär konsol gör det bättre. Det är väl förvisso säkert sant men ganska ointressant i sammanhanget då en handhållen konsol spelas på helt andra premisser och har helt andra förutsättningar.

Det säger väl sig självt att ett 4GB The Sims till datorn innehåller mer än 30MB The Sims till DS? Borde det få sämre betyg på den grunden? Knappast, grafik och innehåll kan inte mäta sig med de större konsolerna. Vi kommer inte ha något Dragon Age eller World of Warcraft på en bärbar på ett bra tag framöver. Sätta betyg utan att utgå från konsolens förutsättningar är lika dumt som att sätta olika betyg på en film beroende på om man ser den på bio eller på TV hemma.

Du har fel både i din logik och dina åsikter.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Nästan alla recensioner refererar till att någon annan stationär konsol gör det bättre. Det är väl förvisso säkert sant men ganska ointressant i sammanhanget då en handhållen konsol spelas på helt andra premisser och har helt andra förutsättningar.

Det säger väl sig självt att ett 4GB The Sims till datorn innehåller mer än 30MB The Sims till DS? Borde det få sämre betyg på den grunden? Knappast, grafik och innehåll kan inte mäta sig med de större konsolerna. Vi kommer inte ha något Dragon Age eller World of Warcraft på en bärbar på ett bra tag framöver. Sätta betyg utan att utgå från konsolens förutsättningar är lika dumt som att sätta olika betyg på en film beroende på om man ser den på bio eller på TV hemma.

Grafikmässigt håller jag väl med men bara för att ett spel kommer till bärbart så ska det ju inte vara innehållslöst. Finns mängder av spel till DS och PSP som har gott om innehåll så man ska ju inte sätta kraven lägre bara för att utrymmet och prestandan är sämre. Ne tack du!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Förstår mig inte på Nintendo och dom 100mb (högst) spelen, lär er att göra större kapacitet. Har inte uppgraderat ett piss sen vanliga DS.

Nu är det dock så att de nya korten kan potentiellt vara upp till 8GB:
http://www.zeldainformer.com/2010/12/potential-3ds-game-card-...

Sen ser jag inte nyttan i att göra ett 8GB spel, men större än 100MB är möjligt(var det även på DS, "The Simpsons Game" är ex. 128MB).

1
Skriv svar