Peter Molyneux lämnar Lionhead

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Javas:

Jo fan, jag tycker fps Syndicate är riktigt kul men alla fans sågar det, så då måste de gamla spelen vara gudomliga!

Får nog ta och lägga nävarna på ett Syndicate Wars om det går att hitta

Ska du spela Syndicate så ska det vara det första spelet och du kan få tag på detta på Gog. Var dock beredd på att spelet är svårt (speciellt expansionen America Revolt). Fansen sågar nog inte spelet i sig, de sågar det nya spelet för att det har ytterst lite med de föregående spelen att göra mer än namnet och tiden det utspelar sig på. Baserat på det jag sett från det nya spelet så kunde de ha gjort så mycket mer av denna IP istället för att göra en simpel DE : HR kopia.

Vet du om det är kompatibelt med windows 7 och moderna datorer? Jag har nämligen inte spelat Dos spel sen jag var 5 år gammal, så jag har ingen susning om hur de fungerar.

Och om du skulle betygsätta Syndicate, American Revolution och Syndicate Wars, låt oss säga en 10 poängsskala, vad skulle alla spelen få av dig?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Vet du om det är kompatibelt med windows 7 och moderna datorer? Jag har nämligen inte spelat Dos spel sen jag var 5 år gammal, så jag har ingen susning om hur de fungerar.

Och om du skulle betygsätta Syndicate, American Revolution och Syndicate Wars, låt oss säga en 10 poängsskala, vad skulle alla spelen få av dig?

Har bara testat demo på Wars (äger dock spelet), Syndicate däremot skulle jag tveklöst ge 10/10 då det idag tillhör ett av de bästa spelen jag spelat men så har jag inga som helst problem med att spela äldre spel med sämre grafik. American Revolts första uppdrag fick min dator att gå i slowmotion så jag gav upp efter att ha spelat samma sabla uppdrag utan att lyckas en enda gång. Grejen med det uppdraget är att allt sker så fort och om man inte handlar snabbt är det "Game Over" så räkna med att spela det uppdraget en hel del innan du klarar det. Även om jag inte spelat samtliga spel i serien skulle jag utan tvekan köpa dom, jag anser första Syndicate vara så bra att jag nog kommer köpa det igen på GoG.

http://www.gog.com/en/gamecard/syndicate

Verkar som det ska funka med Windows 7.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Javas:

Vet du om det är kompatibelt med windows 7 och moderna datorer? Jag har nämligen inte spelat Dos spel sen jag var 5 år gammal, så jag har ingen susning om hur de fungerar.

Och om du skulle betygsätta Syndicate, American Revolution och Syndicate Wars, låt oss säga en 10 poängsskala, vad skulle alla spelen få av dig?

Har bara testat demo på Wars (äger dock spelet), Syndicate däremot skulle jag tveklöst ge 10/10 då det idag tillhör ett av de bästa spelen jag spelat men så har jag inga som helst problem med att spela äldre spel med sämre grafik. American Revolts första uppdrag fick min dator att gå i slowmotion så jag gav upp efter att ha spelat samma sabla uppdrag utan att lyckas en enda gång. Grejen med det uppdraget är att allt sker så fort och om man inte handlar snabbt är det "Game Over" så räkna med att spela det uppdraget en hel del innan du klarar det. Även om jag inte spelat samtliga spel i serien skulle jag utan tvekan köpa dom, jag anser första Syndicate vara så bra att jag nog kommer köpa det igen på GoG.

http://www.gog.com/en/gamecard/syndicate

Verkar som det ska funka med Windows 7.

Låter grymt, jag köper spelet när jag hunnit beta av lite oklarade spel Tack för din hjälp!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Självklart är han en legend, han har varit med å gjort de 2 bästa strategispelen som finns.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av nicbex:

Spelvärldens mest överskattade. Varje spel han har gjort ska ju vara helt revolutionerande och förändra synen på spelvärlden för alltid. Inget av hans spel har levt upp till det.

Knappast, denne man har gett oss som var med på den tiden många innovativa spel för att inte tala om att han släppte ett spel som kom att få en egen genrer (god sim).

Och eftersom jag tycker att han är överskattad så kan inte jag ha varit med på "den tiden"? (fyller 28 i år). Jag uppskattade verkligen Dungeon Keeper och Syndicate (och Theme Park! haha). Och visst hade ingen gjort något liknande spel förut. Mitt inlägg baserades ju dock inte på gamla meriter, imo. har han ju inte levt upp till något av hans megahypande efter Dungeon Keeper.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Och eftersom jag tycker att han är överskattad så kan inte jag ha varit med på "den tiden"? (fyller 28 i år). Jag uppskattade verkligen Dungeon Keeper och Syndicate (och Theme Park! haha). Och visst hade ingen gjort något liknande spel förut. Mitt inlägg baserades ju dock inte på gamla meriter, imo. har han ju inte levt upp till något av hans megahypande efter Dungeon Keeper.

Självklart kan du ha varit det, jag skrev som jag gjorde för att påvisa att jag menade hans äldre titlar. Visst var det länge sedan han lyckades göra ett spel som levde upp till allt han sa att spelet skulle ha, det säger jag inget om. Problemet är att allt han pratar om är saker som vi idag kanske inte kan göra rent tekniskt, han har alltid varit en visionär och en sådan behövs i industrin för annars kan jag lova dig att vi kommer få se samma sabla spel i helt andra former. Om man däremot bortser från vad han själv vill ha med i spelen och istället tittar på själva spelet och om det är bra eller dåligt då blir det helt annorlunda. Black & White gav oss ett djur som vi kunde dressera till att vara snäll eller elak, det gav oss magi i form av musrörelser med musen. Fable gav oss ett spel som påverkades av hur spelaren agerade.

Milo är ett väldigt bra exempel på vad jag menar, det märktes att han brann för det här projektet men att han inte lyckats med att få till den tekniska biten. Skulle inte bli ett dugg förvånad om vi i framtiden ser detta bli verklighet, personer som Molyneux behövs inom spelindustrin om man vill se spel som bryter trender, spel som inte är som alla andra.

Medlem

Bra gjort! Antagligen ville Lionhead att Peter skulle fortsätta göra barn spel men han själv känner att det kanske är dax att göra något han själv vill och enda valet han fick då var detta. Enligt mig det bästa som kunde hända Nu kanske man kan få se något nytt en ennu ett fable? Urs för fable föresten =P Gilla ettan dock..

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Bra gjort! Antagligen ville Lionhead att Peter skulle fortsätta göra barn spel men han själv känner att det kanske är dax att göra något han själv vill och enda valet han fick då var detta. Enligt mig det bästa som kunde hända Nu kanske man kan få se något nytt en ennu ett fable? Urs för fable föresten =P Gilla ettan dock..

Kan inte säga att Dungeon Keeper var barnspel!

12
Skriv svar