EA-chef: "Minecraft behöver oss"

Medlem

Fan eller! EA chefen är väl avundsjuk på notch för att han faktiskt kan komma på ett bra spel. Mojang för sig själv! Nu och för evigt!

Medlem

Jag spelar inte Minecraft. ser rätt kul ut.

Medlem

Vilken jubelåsna...

Medlem

Då blir det inget köp för min del iaf, den saken är glasklar.

Medlem

Inget med EA låter som en bra kombination

Medlem

Fyy, hemska tanka. EA och Minecraft är som minderåriga och katolska präster.

Inaktiv

Avinstallerade Origin. Vill inte betala för spyware...

Medlem

"EA-chefen berättar sedan en anekdot om hur han var tvungen att installera om sin sons operativsystem på grund av mod-hanterare som inte fungerade." <- Säger mest något om hans kompetens, i.e. lyssna inte.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

NEJ NEJ NEJ NEEEJ!

Medlem

lol, EA är tydligen lika ignoranta som dom är giriga. Att Minecraft skulle behöva EA är fan skrattretande. Snarare tvärtom!

Medlem

Härligt när FZ startar en flame-tråd på egen hand.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

ALDRIG I HELVETE! Det är ju snarare TVÄRTOM!

Medlem

1. Minecraft behöver inte EA. Punkt.
2. Genom att fixa ett mod problem kan man enkelt starta minecraft (inte logga in än) klicka options. Sen Force Update. Sen logga in och det är fixat.
3. Minecraft har ingen support för moddar än så felet ligger i tredje parts mod hanteraren hans son laddade ner. Vilket troligtvis var ett virus eftersom han var tvungen att installera om hela operativ systemet.

Inaktiv

Det är djävulen som talar.

"Kommersialisering"


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Det är onödigt mycket flame i kommentarerna. Här kan ni läsa hela intervjun för att få hela bilden: http://gamasutra.com/view/feature/167196/getting_ea_ready_for...

Han säger också:
– The reason I wish we were involved is because I think we'd learn from him. And the other thing that's true is Notch is a true talent of this business; I just like us being associated with great talent.

Har även lagt till det i nyheten nu.

Medlem
Skrivet av UffF:

EA ska ge fan i Minecraft, dom har förbrukat sitt förtroende med sin våldtäckt C&C-serien.

Och Battlefield.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tror aldrig notch skulle göra ngt sådant dumt!

Medlem
Pansarknekt

Come... join the dark side...


signatur

Ooooh the drama!

Frilansare

Håll nivån är ni snälla. Det är inte så tufft att skriva "fuck off EA" och liknande. Försök åtminstone att formulera en poäng.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Håll nivån är ni snälla. Det är inte så tufft att skriva "fuck off EA" och liknande. Försök åtminstone att formulera en poäng.

Så som (original)artikeln såg ut så var den som gjord för att locka fram sådana kommentarer. Jag gillar heller inte nivån som varit bland kommentarerna, men så fort jag såg artikeln så tänkte jag "FZ har skapat en flame-tråd". Det kan vara så att ni har lite ansvar att hålla uppe nivån genom att faktiskt försöka ge en så rättvis bild som möjligt (något som senare lades till - trots att rubriken fortfarande skriker "KOMMENTERA DEN HÄR NYHETEN!").


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag kan inte förstå hur han lyckas med att framstå så vansinnigt enerverande med sin självsäkra översittarton i några få textrader. Man vill bara springa fram & sparka honom ashårt över smalbenen!

Han gjorde bort sig ganska rejält angående sonens dator också... Jag menar inte att han borde veta bättre själv då herr Rich's chefsposition faktiskt inte säger någonting om hans datorintresse men vem har inte vett att be om hjälp innan man plockar fram den allsmäktiga Windowsskivan?! För guds skull Rich! Fast han har säkert inte någon kontakt alls med lunchlådefolk, hans enda valmöjlighet var väl att ringa EA's support ^^

Det visar hur mycket intresse som finns för den bransch EA representerar bortom siffror på kontot. För Rich själv är det en obestridlig självklarhet att Notch bör samarbeta med EA, det ger ju säkra pengar i kassan!

Det är dags för EA att krypa under någon altan innan de ruttnar i solen...

Medlem

EA kan dra åt helvete, allt de rör vid förstörs.

Medlem
Software wizard
Medlem

Där sjönk EA genom bottennivån, ett sånt här uttalande är bara... så ... "oproffsigt" :s


signatur

Nämen!

Medlem

EA behöver Minecraft. De ser framgången och behöver då få ha det. Så enkelt är det. EA vill ha allt och gör skit med allt

Medlem

Oh haters gonna love this.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av totte1015:

Vad har EA-chefens för hemadress?

Han kommer att behöva ett sjukhus.

Vad är det för fel på dig?
Gör dig en tjänst o skjut dig själv istället.

Aa, fast nää

Medlem

EA bara förstör så dem ska hålla sig borta från Minecraft

Skriv svar