Arma III-utvecklare gripna för spioneri i Grekland

Robot
Arma III-utvecklare gripna för spioneri i Grekland

Två Bohemia Interactive-anställda har gripts av grekiska myndigheter efter att ha tagit bilder och filmer från militäranläggningar på ön Lemnos. De uppger att de helt enkelt samlade in information för Arma III.

#bohemia-interactive, #arma-iii


Medlem
Arma III-utvecklare gripna för spioneri i Grekland

Ambitiösa.

Medlem

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Såå två personer som står helt öppet och fotograferar på en mlitärbas är plötsligt ondskefulla spioner ??

Medlem

Det har vi här hemma med, fotografering förbjuden. Men jag har då aldrig hört om någon arrestering

Medlem

Tjaa, eller så är det kanske inte så smart att stå och fota militäranläggningar i ett främmande land och tro att det är helt ok..

Här i Sverige är de ju klassade som skyddsobjekt och att stå och fotografera ett skyddsobjekt är ju olagligt, oavsett nationalitet.

Sedan att dra igång ett åtal som leder till fällande (och strängare) domar med tanke på deras uppsåt är ju en annan femma

Edit: Pucktvåa..


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Medlem
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Bara för att matematik härstammar från ett grekiskt ord betyder inte det att Grekland "uppfann" matematik. Många gamla kulturer var framstående i ämnet. Och snälla människa, det är inte svårt att granska sitt eget inlägg en enda gång och skriva grammatiskt korrekt, om du vill bli tagen på allvar.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Lite slapphänt journalistik med hänsyn till källhänvisningen; att tacka PCG för något de i sin tur hänvisar till EDGE visar på att ni (läs FZ) inte har studerat PCG's artikel särskilt ingående.

"Jag känner en snubbe som känner en snubbe..."

Medlem

Så kan det gå.

Inaktiv
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

En gång i tiden.. för sisådär fem tusen år sedan? NOT ANYMOAR

Medlem

[quote=Mogres]

Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.[/quote
man är inte trög om man har ekonomiska problem

Medlem

dom är så jävla nojjiga alla militärer, även här i sverige va fan nu dom ska vara det, min fader jobbar på flygfält ibland, och då brukar han använda en hus bus som han byggt up, och ibland fast han har papper och allt så är skit svårt för han att få komma in på vissa ställen för ens det går väldigt högt upp och han får typ inte sova inne på fältet där han ska jobba m.m och va fan har sveriga att vara försiktiga imot, en gubbe som jobbat med grov job som är kanske spion? =D

Medlem

Stora frågetecknet är ju varför dom inte frågat om lov innan dom fotade.

Medlem

Bra gjort av grekiska myndigheter, för det är ju rätt uppenbart att dessa män tagit foton i syfte att förbereda för en Tjeckisk invasion av Grekland. Att finna bra landstidningsplattser kommer minimera förlusterna för den tjeckiska flottan!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Mogres:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.

Kanske för att det inte finns något som heter revelation i svenskan... Bara en tanke.

Och bara för att sådär spä på lite. Vilken var den senaste stora upptäckten inom matematiken som du faktiskt hörde talas om? Och google inte nu.

Själv tycker jag det är ganska fånigt att generalisera intelligensen hos befolkningen i ett helt land baserat på makroekonomiska händelser när dessutom halva övriga världen går på knäna. Bara en tanke det med...

Men tydligen är det bara bra att föringa greker. Jag tror nog att 10 tummar upp på Molotovs kommentar snarare beskriver vår intelligens...

Medlem
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.

man är inte trög om man har ekonomiska problem

De är lite tröga. Inga nere i Grekland vill betala skatt och de vill pensioneras så tidigt som möjligt. Det är en del av varför det går åt skogen nere i Grekland

OT
Lite onödigt att arrestera dom istället för att konfiskera Bilderna och Videon. Men man borde veta bättre. Man går ej och börjar filma militär baser.

Medlem

Tror inte att det är värst populärt att filma/fota skyddsobjekt i Sverige heller. De skulle nog ha pratat med någon inom det militära först...

Medlem

Man kanske ska fråga om tillstånd först.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mogres:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.

Minns rubriken på Aftonbladet; "Grekland: Nu sämst i världen"
Asroligt:D

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Bra gjort av grekiska myndigheter, för det är ju rätt uppenbart att dessa män tagit foton i syfte att förbereda för en Tjeckisk invasion av Grekland. Att finna bra landstidningsplattser kommer minimera förlusterna för den tjeckiska flottan!

Japp, och dom kan dessutom kolla hur asfalten ser ut, så att Jaromir Jagr vet vad han ska ha för rullskridskor när han rullar in först och hockey-tacklar sig igenom deras beach-defense.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.

Minns rubriken på Aftonbladet; "Grekland: Nu sämst i världen"
Asroligt:D

Haha ja när större delen av befolkningen skattesmiter och sedan klagar på regeringen så får man fan i mig verkligen göra en RL facepalm på hur många idioter det måste finnas där


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag tycker nog att de anställda kanske borde frågat grekiska myndigheter om det var ok att ta foton på byggnader man inte får ta foton på innan de började. Inte direkt smart utav dem att bryta mot lagen utan tillstånd, inte heller i Sverige får man ju ta bilder på militära byggnader, något jag har fått poängterat till mig av en brysk militär en gång.

FM-guru
F.d. Sisyr

Imponerande hur grekerna har gått från att vara en av de emst avancerade civilisationerna i världen till en av Europas träskmarker...

Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

"Algebra" kom från araberna, men kineserna, maya indianerna, grekerna och indierna, uppfann egna matematiska principer som fortfarande används idag. Det var inte bara ett folkslag eller ett land.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grekland har ingenting i det moderna EU att göra, släng kut dessa idioter ur EU och tvinga dom att betala tillbaka varenda öre av nödlånet som dom bara slösat bort...

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Molotov:

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.

Kanske för att det inte finns något som heter revelation i svenskan... Bara en tanke.

Och bara för att sådär spä på lite. Vilken var den senaste stora upptäckten inom matematiken som du faktiskt hörde talas om? Och google inte nu.

Själv tycker jag det är ganska fånigt att generalisera intelligensen hos befolkningen i ett helt land baserat på makroekonomiska händelser när dessutom halva övriga världen går på knäna. Bara en tanke det med...

Men tydligen är det bara bra att föringa greker. Jag tror nog att 10 tummar upp på Molotovs kommentar snarare beskriver vår intelligens...

Hah, ge dig. Frågan i hand var ju om det hade bevisats att Grekerna är, eller inte är, världens smartaste folk. Du spinner ju in på en mängd annat som har noll relevans till vad jag eller de jag citerade till, sa.

Om jag eller någon annan väljer att generalisera om saker och ting behöver du inte bry dig om.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Fyfan vilket idiotiskt folk! Nu behöver väl inte alla greker vara vrickade i skallarna men... hallå?

Medlem

Så hela Grekland är idioter och alla dess invånare, samt alla som råkar vara greker bara för att de är greker och har ekonomiska problem?

Vi har ett ekonomiskt system i världen där ekonomin krashar för jämnan på olika ställen och slår olika hårt. Det är ett systemfel.

123
Skriv svar