Fungerar det som på Guitar hero att om man är nybörjare och bara slår an en ton när det spelas 2 eller 3 toner i låten. Fyller Spelet i de resterande tonerna bara man träffar sin "förenklade" ton? Eller hur fungerar det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fungerar det som på Guitar hero att om man är nybörjare och bara slår an en ton när det spelas 2 eller 3 toner i låten. Fyller Spelet i de resterande tonerna bara man träffar sin "förenklade" ton? Eller hur fungerar det

Spelet anpassar sig efter hur bra man spelar och fyller i resten. Så i början spelar man bara på 1 sträng t.ex. Sedan lägger den till mer och mer allt eftersom det går bra för en.. t.ex. en till sträng.. spela på flera band på gitarren.. osv osv.

Medlem
Skrivet av Fnu Snu:
Skrivet av WildThing:

Så för en som aldrig hållt i en guitar, men som gärna vill lära sig, är packen med spelet plus guitar en ganska bra investering? Dvs när man kommer heeeelt från scratch?

Ser man till vad paketet kostar (ex.vis 1698 från webhallen) så är det väl mer än rimligt med tanke på att gitarren kostar sisådär 1200.

Nu har jag själv inte provat att spela på en LP junior, så jag vill inte uttala mig för mycket om själva instrumentet. Personligen gillar jag lite smalare halsar än vad LP har, men jag började spela på en Epiphone LP 100, och den hade bra nog kvalitet för en nybörjare. Dessutom är de ögongodis.

Om du känner dig upplagd och seriös så kan du gå till någon musikaffär i närheten och själv känna hur den känns. Det kanske inte är jätteviktigt om det är din första gitarr, men om du ska komma någonstans i ditt lärande måste du ha en gitarr du trivs med.

Tack för ett väldans bra svar Problemet är ju mer att jag är så grön att jag inte vet vad jag gillar när det gäller smalare eller bredare halsar. Är inte det något som man känner när man använt guitarren ett tag? Eller känner man ganska raskt om det är fel?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag köpte detta på releasen och älskar det. Riktigt svårt dock (jag är nybörjare på gitarr). Låtarna är ju brutalt svåra (om man försöker spela dem "på riktigt" i alla fall). Tips på vilka man ska börja med?

Just nu kör jag refrängen på Knocking on heavens door om och om igen G D C

Medlem
Skrivet av Manna:

" ackord med en rad bokstäver, en vedtrave och ett par tecken från periodiska systemet."

Varför flög mina smilband upp till öronen när jag läste detta?

SÅ otroligt bra formulerat.

Även kallat "vuxenackord"

Medlem

Nån som vet om detta kommer släppas till ps4 också?

Medlem

Jag håller på att lära mig spela gitarr seriöst. Går kurser osv.
Köpte Rocksmith och slängde massa pengar i sjön.
Om man är ute efter ett spel mer än att man vill lära sig gitarr så köp! Vill man lära sig gitarr på riktigt så kastar man bort sina pengar. Dessutom så är det uruselt gjort med lag osv om du kör med xbox och hdmi.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Fnu Snu:
Skrivet av WildThing:

Så för en som aldrig hållt i en guitar, men som gärna vill lära sig, är packen med spelet plus guitar en ganska bra investering? Dvs när man kommer heeeelt från scratch?

Ser man till vad paketet kostar (ex.vis 1698 från webhallen) så är det väl mer än rimligt med tanke på att gitarren kostar sisådär 1200.

Nu har jag själv inte provat att spela på en LP junior, så jag vill inte uttala mig för mycket om själva instrumentet. Personligen gillar jag lite smalare halsar än vad LP har, men jag började spela på en Epiphone LP 100, och den hade bra nog kvalitet för en nybörjare. Dessutom är de ögongodis.

Om du känner dig upplagd och seriös så kan du gå till någon musikaffär i närheten och själv känna hur den känns. Det kanske inte är jätteviktigt om det är din första gitarr, men om du ska komma någonstans i ditt lärande måste du ha en gitarr du trivs med.

Tack för ett väldans bra svar Problemet är ju mer att jag är så grön att jag inte vet vad jag gillar när det gäller smalare eller bredare halsar. Är inte det något som man känner när man använt guitarren ett tag? Eller känner man ganska raskt om det är fel?

Du har ju en poäng där förstås... Det är ju inte helt lätt att veta, och egentligen känns det nog inte rätt eller fel med olika gitarrer, snarare bra och mindre bra. Man kanske behöver ett par timmar med ett instrument innan man kan jämföra med ett annat för känna vilken som känns bäst dessutom.

Inte mycket till svar den här gången, blev mest flummigt... In i en butik och testa, det får bli mitt konkreta svar den här gången.

Inaktiv
Skrivet av robbah99:

Jag håller på att lära mig spela gitarr seriöst. Går kurser osv.
Köpte Rocksmith och slängde massa pengar i sjön.
Om man är ute efter ett spel mer än att man vill lära sig gitarr så köp! Vill man lära sig gitarr på riktigt så kastar man bort sina pengar. Dessutom så är det uruselt gjort med lag osv om du kör med xbox och hdmi.

Kan du utveckla detta? Nu är jag inte ute efter att bli proffs men jag tycker jag tar ackord lite lite bättre/snabbare efter jag har spelat Rockband en 10 timmar. Blir inte sämre på gitarren i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fnu Snu:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Fnu Snu:
Skrivet av WildThing:

Så för en som aldrig hållt i en guitar, men som gärna vill lära sig, är packen med spelet plus guitar en ganska bra investering? Dvs när man kommer heeeelt från scratch?

Ser man till vad paketet kostar (ex.vis 1698 från webhallen) så är det väl mer än rimligt med tanke på att gitarren kostar sisådär 1200.

Nu har jag själv inte provat att spela på en LP junior, så jag vill inte uttala mig för mycket om själva instrumentet. Personligen gillar jag lite smalare halsar än vad LP har, men jag började spela på en Epiphone LP 100, och den hade bra nog kvalitet för en nybörjare. Dessutom är de ögongodis.

Om du känner dig upplagd och seriös så kan du gå till någon musikaffär i närheten och själv känna hur den känns. Det kanske inte är jätteviktigt om det är din första gitarr, men om du ska komma någonstans i ditt lärande måste du ha en gitarr du trivs med.

Tack för ett väldans bra svar Problemet är ju mer att jag är så grön att jag inte vet vad jag gillar när det gäller smalare eller bredare halsar. Är inte det något som man känner när man använt guitarren ett tag? Eller känner man ganska raskt om det är fel?

Du har ju en poäng där förstås... Det är ju inte helt lätt att veta, och egentligen känns det nog inte rätt eller fel med olika gitarrer, snarare bra och mindre bra. Man kanske behöver ett par timmar med ett instrument innan man kan jämföra med ett annat för känna vilken som känns bäst dessutom.

Inte mycket till svar den här gången, blev mest flummigt... In i en butik och testa, det får bli mitt konkreta svar den här gången.

Jag tror att Rocksmith kommer vara på gamex med massa guitarrer och lärare för att visa upp spelet, var iaf så förra året, så jag ska nog passa på att besöka dom där helt enkelt Blir väldigt passande!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av robbah99:

Jag håller på att lära mig spela gitarr seriöst. Går kurser osv.
Köpte Rocksmith och slängde massa pengar i sjön.
Om man är ute efter ett spel mer än att man vill lära sig gitarr så köp! Vill man lära sig gitarr på riktigt så kastar man bort sina pengar. Dessutom så är det uruselt gjort med lag osv om du kör med xbox och hdmi.

Kan du utveckla detta? Nu är jag inte ute efter att bli proffs men jag tycker jag tar ackord lite lite bättre/snabbare efter jag har spelat Rockband en 10 timmar. Blir inte sämre på gitarren i alla fall.

Jag menar att, visst lär man sig ta ackord osv. man lär sig en låt på gitarren men man får inte förståelsen för varför. Man lär sig "mekaniskt" att härma.
Varför ingår just dom tonerna i det ackordet, vilka fler man man lägga till och byta ut för att modifiera ackordet.
Kommer jag nånsing kunna spelat nåt annat när spelet inte släpper DLC?
Min poäng är att man lär sig spela på en gitarr men inte mer.
Mitt eget mål är att spela gitarr å förstå varför så jag kan utvecklas på egen hand och inte i takt med nåns DLC.

Mitt råd till nån som vill börja är:
1. Gitarr interface till datorn med nån vettig mjukvara.
2. YouTube
3. Vilja och uthållighet

Inaktiv
Skrivet av robbah99:
Skrivet av eatem:
Skrivet av robbah99:

Jag håller på att lära mig spela gitarr seriöst. Går kurser osv.
Köpte Rocksmith och slängde massa pengar i sjön.
Om man är ute efter ett spel mer än att man vill lära sig gitarr så köp! Vill man lära sig gitarr på riktigt så kastar man bort sina pengar. Dessutom så är det uruselt gjort med lag osv om du kör med xbox och hdmi.

Kan du utveckla detta? Nu är jag inte ute efter att bli proffs men jag tycker jag tar ackord lite lite bättre/snabbare efter jag har spelat Rockband en 10 timmar. Blir inte sämre på gitarren i alla fall.

Jag menar att, visst lär man sig ta ackord osv. man lär sig en låt på gitarren men man får inte förståelsen för varför. Man lär sig "mekaniskt" att härma.
Varför ingår just dom tonerna i det ackordet, vilka fler man man lägga till och byta ut för att modifiera ackordet.
Kommer jag nånsing kunna spelat nåt annat när spelet inte släpper DLC?
Min poäng är att man lär sig spela på en gitarr men inte mer.
Mitt eget mål är att spela gitarr å förstå varför så jag kan utvecklas på egen hand och inte i takt med nåns DLC.

Mitt råd till nån som vill börja är:
1. Gitarr interface till datorn med nån vettig mjukvara.
2. YouTube
3. Vilja och uthållighet

Ja, du har en poäng att om man BARA kör Rocksmith så tror jag inte man blir någon "riktig" gitarrspelare. Men det kan ju vara som ett kul komplement till youtube, teori osv.

Hajar vad du menar.

Medlem
Skrivet av robbah99:

Jag håller på att lära mig spela gitarr seriöst. Går kurser osv.
Köpte Rocksmith och slängde massa pengar i sjön.
Om man är ute efter ett spel mer än att man vill lära sig gitarr så köp! Vill man lära sig gitarr på riktigt så kastar man bort sina pengar. Dessutom så är det uruselt gjort med lag osv om du kör med xbox och hdmi.

Jag håller på att lära mig spela bas och tycker att både det första spelet och detta är ett utmärkt sätt att lära sig.
Att spela genom lektionerna och småspelen är mycket lärande.
Så bara för att du kanske har svårt att lära dig genom Rocksmith betyder det inte att det funkar kanon för andra.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

Köpte den tidigare versionen till PS3 men jag blev extremt frustrerad av de laddningstider det hade så fort man skulle använda navigering etc. till den punkt att jag slutade helt med det.
Är detta fixat i nya versionen?

Ook
Bibliotekarie (UU)

Trevligt med gitarrer men var är mitt Synth Hero!

Medlem

Min fråga är till er följande: Är det ett bra sätt att lära sig att spela gitarr hyfsat med hjälp av denna mjukvara?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Min fråga är till er följande: Är det ett bra sätt att lära sig att spela gitarr hyfsat med hjälp av denna mjukvara?

Enligt mitt tycke är det ett bra och roligt läromedel. Har lärt mig att spela bas hyfsat sen första delen köptes. Duktiga gitarrister jag känner tycker spelet är roligt och utmanande.


signatur

Mikael Karlsson

12
Skriv svar