EA har inget skyhögt försäljningsmål för Battlefield 1

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av walter_iego:

Jag har spelat BF1-betan i drygt en timme. Blev snabbt uttråkad. Deras koncept funkar inte längre.

Tror du missade att tillägga: "...funkar inte längre för mig."

Nämligen 11miljoner spelare som tycker anorlunda om man tittar på den senaste kvartalsrapporten från BF4.

Fast det var ju han som skrev det. Vad han tyckte. Han skrev ju inte vad alla andra tycker. Eller hur? Bara för att en recensent tycker att ett spel är 10/10 och är det bästa han har spelat på ett årtionde så behöver det ju inte betyda att alla kommer att tycka så.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av erson:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Trodde man att battlefield skulle leverera en realistisk ww1 upplevelse så vet man inte vad battlefield är. De har aldrig varit särskilt realistiskt däremot varierar deras förmåga att vara autentiskta rent material,scene-mässigt.

Jo visst, och detta såg inte autentiskt ut alls när de flesta spelare springer runt med k-pistar och himlen är fylld av luftskepp.

Och hur kul hade det varit om alla var limiterad till samma vapen-typ? Spelvärde före autenticitet.

Bolt action rifles är skoj som fan. Iaf i många andra spel, typ Day of Defeat. Jag gissar på att man inte satsat mer på sånt för att det är svårt att träffa nåt om man spelar med kontroll om man behöver vänta på en laddningsanimation efter varje skott.

Visst är bolt-action kul. Men i längden med endast bolt-action? Nä tack.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har spelat BF1-betan i drygt en timme. Blev snabbt uttråkad. Deras koncept funkar inte längre.

Lite såhär går mina tankar kring Battlefield överlag. Jag tror inte det spelar någon större roll när det utspelar sig egentligen. Konceptet är alldeles för söndertuggat efter såhär många aktiva år. Det kanske helt enkelt inte behövs något nytt Battlefield överhuvud taget.

Skulle dock vilja se ett nytt Vietnam


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

12
Skriv svar