Battleborn ryktas bli free2play – men Pitchford dementerar

Robot
Battleborn ryktas bli free2play – men Pitchford dementerar
Medlem
Battleborn ryktas bli free2play – men Pitchford dementerar

Jösses snabba med information

https://twitter.com/DuvalMagic/status/781630229299142656

Randy Pitchford
‏@DuvalMagic
I was just told about a reckless story about Battleborn going F2P that is false. There are no plans to convert Battleborn free to play.

Redaktör

Tack Vercadi! Nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

Randy Pitchford, det räcker för att jag skulle tappa suget oavsett spel.

Gnällkuk

Battleborns största misstag var att släppa samtidigt som overwatch, även om de inte är direkta konkurrenter egentligen så har folk inte riktigt samma koll. Hade de släppt spelet nu med samma pris tror jag det hade haft en markant större spelarnas.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Battleborns största misstag var att släppa samtidigt som overwatch, även om de inte är direkta konkurrenter egentligen så har folk inte riktigt samma koll. Hade de släppt spelet nu med samma pris tror jag det hade haft en markant större spelarnas.

Tyvärr så är battleborn inte så bra. Bra koncept men halvtaskigt utförande. Tråkiga, hjältar, taskig story och design. Att overwatch släpptes ungefär samtidigt är egentligen ingen ursäkt. Finns tex gott om MOBA spel där ute där spelar antalet fortfarande är stabilt.

Battleborn utvecklarna var ju även väldigt kaxiga i media i början av lanseringen och sa att de skulle krossa overwatch.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av tricky:

Battleborns största misstag var att släppa samtidigt som overwatch, även om de inte är direkta konkurrenter egentligen så har folk inte riktigt samma koll. Hade de släppt spelet nu med samma pris tror jag det hade haft en markant större spelarnas.

Tyvärr så är battleborn inte så bra. Bra koncept men halvtaskigt utförande. Tråkiga, hjältar, taskig story och design. Att overwatch släpptes ungefär samtidigt är egentligen ingen ursäkt. Finns tex gott om MOBA spel där ute där spelar antalet fortfarande är stabilt.

Battleborn utvecklarna var ju även väldigt kaxiga i media i början av lanseringen och sa att de skulle krossa overwatch.

Dess största problem var definitivt att Overwatch släpptes samtidigt, Battleborn betan hade rätt många spelare och fick ganska bra kritik och hade det släppts idag skulle de säkert få en del spelare.

Personligen tycker jag Battleborn har rätt roliga karaktärer, spelsätt och design. Jag tycker kontroll och känsla är lite seg och matchmakingen fungerade väldigt dåligt när jag lirade men övrigt definitivt ett rätt så roligt spel.

Hade BB haft massor med spelare skulle jag förmodligen föredragit det före overwatch då det erbjuder så mycket mer. Jag hoppas de avvaktar och "nysläpper" till vintern/våren kanske i f2p tappning och ordentlig marknadsföring.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker Battleborn är riktigt roligt. Tyvärr är där typ ingen som spelar på PC så tar en evighet att hitta matcher
Hoppas det går F2P så fler hoppar på tåget!

Medlem

Battleborn ville göra ett spel av moba/teamfotress stillen men också singelplay co-op dock var idén bra, men hade det släpp spelet nästa år istället då hade det hunnit fixa å balansera spelet också. Tror jag annars är jag nöjd av spelet å dom pengar jag har spenderat. Men multiplay å co-op är seg pga brist på folk


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Varför ogillar folk han randy pitchford så mycket?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi får se, rör det inte förens det har en spelarbas.

Medlem

Ryktet + dementin är fabricerade för att få lite uppmärksamhet till spelet som alla redan glömt bort.

1
Skriv svar