Vilket spel gör dig gladast?

Skägg.
10 Chambers
Vilket spel gör dig gladast?

Idag är det internationella gladhetsdagen och jag är nyfiken på vilket spel du blir gladast av. Som bara ger energi och inte gör dig frustrerad. Går det ens att utesluta det ena? Måste det finnas en viss del kamp och därmed risk för misslyckande för att trigga välbefinnande hos dig?


signatur
Medlem

Broken Sword 1,2 gör mig alltid glad

Medlem

Rayman legends (musikbanorna) samt castle of illusion till sega megadrive 16 bit <3


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Zelda - Ocarina of time, Då där finns allt!

Thunder Force IV, för dess tunga 16bitars musik!

[https://www.youtube.com/watch?v=oTQIiIKummw]


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Witcher 3. Kan hoppa in i det närsomhelst och bara njuta över perfektionen. Det är något med känslan som verkligen inte går att slå.

Medlem

Alla Illusion-spel till både SMS och Megadrive!

Skägg.
10 Chambers

Jag hade faktiskt svårt att hitta ett spel som bara ger mig glädje. Känns som det ofta är en viss del frustration också. Men kanske första episoden på Doom. Den kan man ju utan och innan, så det är bara mörs.


signatur
Medlem

Toejam & Earl till Megan eller Valfritt Elder Scrolls.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

The Settlers (första spelet).

Medlem

Oj, svår fråga. Mycket lättare att komma på spel man inte blir glad av. Får nog säga att Mass Effect serien 1-3 är bland topp 3 som gett mig mest välbefinnande, med ytterst lite irritationsmoment. Heroes of Might and Magic III är ett annat sådant spel, nu i senare tid i alla fall. När man var yngre så var alla spel ren och skär underhållning, och då speciellt Super Smash Bros. och de andra Nintendospelen.

Medlem

Typ alla spel innan år 2000. Theme Hospital och Theme Park är några som är nära hjärtat.

Medlem

Allt Nintendo, tänker jag rent spontant. Allt från karaktärer och miljöer, till musik och dialoger som fullkomligt sprudlar av glädje och regnbågar.

Om jag nu måste svara med ett enda spel blir det mest raka svaret nog Super Mario Sunshine. Yoshi's Woolly World är också en het kandidat.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sim City 2000, som jag spelar till och från fortfarande =D Konstigt!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ojojoj finns så många spel som gör mig glad.

Men för att säga nåt eller rättare sagt några så måste jag ändå säga att den gamla 3d platforms spel eran ligger mig otroligt varmt om hjärtat där serierna Sly racoon, Jak&Daxter och Ratchet&Clank utkämpar en strid om tronen som ingen kommer att segra för hur kan nån av dessa slå den andra?

Toki, första spelet jag varvade i en arkadhall, ren spelglädje.

Medlem

Castle crashers, ger mig alltid ett leende på läpparna

Turtles in time till Super Nintendo gör mig också väldigt glad.

Medlem

Om man förknippar glädje med skratt och humor så måste jag verkligen tänka efter för att komma på något. Men om glädje är njutning, inspiration och intresse så har jag lika svårt att sätta fingret på en speciell titel. GTA-spelen har ofta en bra dos av comic relief, som är lätt att skratta åt. Bruce i GTA4 till exempel. GTA överhuvudtaget är ett spel som är lätt att hitta humor i, trots ibland ganska allvarliga teman. Så om jag känner för att spela något bara för att ha roligt för stunden skulle det nog bli GTA 5. Luta mig tillbaka, skapa kaos och skratta tyst åt ultravåldet och Trevors trippar.

Medlem

Dragon Age: Inquisition. Miljöerna, karaktärerna och storyn. Annars är Civ-serien ett säkert kort. Dota om man har ett trevligt lag..annars är det mest frustration.

Medlem
Skrivet av Yellow_Snowflake:

Toki, första spelet jag varvade i en arkadhall, ren spelglädje.

Jag har arkad pcb:n hemma, kan inte klara det spelet även fast jag ställer in det på freeplay. Avundsjuk på dina Tokiskills.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Warcraft 3. Var även mitt absolut första pc spel.Testade spelet i en butik och blev förälskad direkt.

Medlem

mad max. ps4.

Medlem
Skrivet av KoP:

The Settlers (första spelet).

Klockrent. Jag hade alltid ett leende när jag såg grisfarmarna med dom grymtande grisarna

Annars har jag på senare tid brustit ut i gapskratt när ryssar i Dota 2 paniksäger något på engelska och lägger till blyat efter


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag skulle nog påstå att Half-Life är nånstans där i toppenlägret.

Det är ett spel/spelserie som man kan flyga igenom i den takt som passar dig. Så känns det för mig iaf.

KoP
Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av KoP:

The Settlers (första spelet).

Klockrent. Jag hade alltid ett leende när jag såg grisfarmarna med dom grymtande grisarna

Annars har jag på senare tid brustit ut i gapskratt när ryssar i Dota 2 paniksäger något på engelska och lägger till blyat efter

Ja halva nöjet i The Settlers är att scrolla runt och se vad gubbarna sysslar med. Bonden skördar, fiskaren drar upp en fisk, bagaren bakar bröd och skogshuggaren fäller ett träd. Myyys.

Testpilot

Har klurat en stund på detta och måste nog säga att på ren känsla är det The Sims som ger glädje.

Det är lite som att kolla ett dockskåp och roligt att se då de råkar ut för dråpliga situationer.

Medlem

Halo gör mig alltid glad och skickar mig på en nostalgitripp.

Medlem

jag måste nog säga 7wonder, Munchkin och Sheriff of Nottingham.


signatur

“What is a club in any case? Not the buildings or the directors or the people who are paid to represent it. It's not the television contracts, get-out clauses, marketing departments or executive boxes. “It's the noise, the passion, the feeling of belonging, the pride in your city. It’s a small boy clambering up the stadium steps for the very first time, gripping his father’s hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him, and without being able to do a thing about it, falling in love.” - Sir Bobby Robson

Redaktör

Portal 2. Tack Wheatley, tack Cave Johnson!


signatur
FML
Medlem

Mass Effect 2 tog mig igenom en svår tid. Man kunde sätta sig in i en annan värld helt och hade möjligheten att vara vänlig eller bitter mot nån om man kände för de. Bästa i serien på alla plan! Och vilket intro!

Medlem

Sedan släppet i Augusti har det varit No Man's Sky. Inte spelet jag spenderar överlägset mest antal timmar i men det har kommit att bli spelet jag drar igång någon timme på kvällen bara för att kolla in nästa planet. Friheten och skalan gör mig glad varje gång.

123
Skriv svar