Vad vill du se oss streama?

Skägg.
10 Chambers
Vad vill du se oss streama?

Som du kanske märkt har vi det senaste året börja streama mer men kosten har varit något ensidig med mycket Battlegrounds med några enstaka sidospår. Därför tänkte vi ge er möjlighet föreslå titlar vi ska ta en snabbtitt på.

Målsättningen är en titel i veckan, typ onsdagar, så länge vi inte är begravda i annat jobb. Nu när Heart of Darkness snart är klar i videofasen borde det dock finnas tid. Så använd denna tråd för att nominera spel vi borde testa. Vi kanske kryddar den med enstaka omröstningar men vi kommer också att välja lite hejvilt. Annars blir det säkert bara skräckspel.


signatur
Moderator | Testpilot

Fortnite är väl något jag tänker på spontant. Mycket likt PUBG, men hade varit kul att se er lira det och försöka vara kreativa med byggandet OCH göra en jämförelse för att se vad gänget tycker om mer mellan dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Är då själv inte så mycket för streams då jag ofta känner att jag gärna spelar hellre själv. Men! Jag skulle gärna vilja se er lira Gang Beasts!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Finns bara ett svar; speedruns!

Nej, men för att nämna lite titlar:

Mario+Rabbids: Kingdom Battle, co-op-banorna, för de glöms lätt bort.
Horizon Zero Dawn för att visa detta fantastiska spel för fler!
Super Mario Odyssey, bara för att Calle ska få tid att hitta alla månar!
PUBG, gärna på Xbox One för att se hur konsolversionen är i jämförelse till PC-versionen. Kan nog bli frustrerande roligt
Hellblade: Senua's Sacrifice är ett spel som verkar väldigt intressant, men som inte så många verkar känna till.
Gran Turismo Sport med Thustmaster T-GT, låt Tomas visa upp ratten live om den finns.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Relik 📜

Vore grymt att se er köra igenom Portal 2 i co-op! "Retro"mysigt med!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av emilakered:

Vore grymt att se er köra igenom Portal 2 i co-op! "Retro"mysigt med!

Tummen upp på denna!

För att bygga på detta, co-op överlag tror jag lätt kan uppskattas av många. Kräver dock capturekort för att få in båda spelarnas fönster till streamen. Om det inte är ett spel som har lokal co-op. Även Mario Kart 8 är kul att titta på. Vem är bäst på redaktionen?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Om det inte bryter mot någon NDA så vore det kul att få se lite streams av nya spel i Alpha/Beta och även igenomspelningar i recensionssyfte.


signatur

#PCMR

Medlem

Skulle gärna se lite Overwatch eller HotS jag. Annars är PUBG ett bra streamingspel. Annars vore något likt Rimworld eller Subnautica alltid kul.

Medlem

Det enda jag personligen har intresse av är streamande av spel man inte ser överallt annars. Det finns fem miljoner kanaler som kör PUBG, Overwatch, Fortnite, LoL eller Dota. Vad är poängen med att ha en till?

Kör hellre äldre, mer nischade eller helt enkelt mer udda spel. En perfekt stream vore att helt enkelt testa några genomusla spel!

Medlem

Jag vill se er pinas av den grymma svårighetsgraden i Oxygen not included

Avstängd
Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Har ni fått kod för det än så förhands titta på Hunt down the Freeman som släpps i veckan.

Är ju många här som suktar efter half life 3

http://store.steampowered.com/app/723390/Hunt_Down_The_Freema...

Medlem

The Witcher Trilogin

Medlem

Civ VI vore roligt att se, även andra strategispel som Hearts of Iron IV eller Total War: Warhammer brukar bli riktigt intressant såväl mot dator som andra spelare.

Medlem

Dream Daddy eller The Terminator: Skynet.

Testpilot

Retrospel är alltid kul.

Medlem

Hade gärna sett recensions-streams. Kanske något nytt spel som ni precis lagt ut recensions-artikel på. Så kan man få höra i realtid hur/vad/varför ni tycker om olika saker i spelet. Att tala går ju snabbare än att skriva så kan kanske bli mer fokus på detaljer och nyanser än de stora drag som måste in i en skriven recension.

Och så lär man sig hur ni tänker så man vet vem av er skribenter man ska lyssna på.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joonsson:

Skulle gärna se lite Overwatch eller HotS jag. Annars är PUBG ett bra streamingspel. Annars vore något likt Rimworld eller Subnautica alltid kul.


signatur
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Vore grymt att se er köra igenom Portal 2 i co-op! "Retro"mysigt med!

Finns det med splitscreen?

Relik 📜
Skrivet av Deliverans:

Finns det med splitscreen?

Bra fråga! Jag vet faktiskt inte.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Deliverans:

Finns det med splitscreen?

Går att lösa med ett capturekort Skulle generellt vara kul med att fler personer vyer på streamen. Så att det inte bara är en person som följs.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Går att lösa med ett capturekort Skulle generellt vara kul med att fler personer vyer på streamen. Så att det inte bara är en person som följs.

Jag har aldrig sett en "stream" i mitt liv, och kommer troligtvis aldrig se nån. Jag menade faktiskt mest ifall Portal 2 har stöd för splitscreen, för det skulle vara kul att lira med någon kompis.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Deliverans:

Jag har aldrig sett en "stream" i mitt liv, och kommer troligtvis aldrig se nån. Jag menade faktiskt mest ifall Portal 2 har stöd för splitscreen, för det skulle vara kul att lira med någon kompis.

Nu handlade denna tråd om just streaming. Men Jag googlade din fråga åt dig och hittade detta, det funkar med lite fix! https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=239373...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Nu handlade denna tråd om just streaming. Men Jag googlade din fråga åt dig och hittade detta, det funkar med lite fix! https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=239373...

Tack för länken! Vill spela med 2st handkontroller, ska modda och pula lite, det kommer troligen inte gå men det vore riktigt episkt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Deliverans:

Tack för länken! Vill spela med 2st handkontroller, ska modda och pula lite, det kommer troligen inte gå men det vore riktigt episkt.

Vi skrev om en mjukvara som fixade splitscreen på pc för ett par år sedan: https://m.fz.se/artikel/195243-sa-kor-du-fler-multiplayerspel...


signatur
Medlem

Skräckspel i allmänhet


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi skrev om en mjukvara som fixade splitscreen på pc för ett par år sedan: https://m.fz.se/artikel/195243-sa-kor-du-fler-multiplayerspel...

Okej, om guiden lyckas göra så att jag kan lira L4D splitscreen och båda spelarna styr med handkontroll så vinner ni nobelpriset i dataspel det vore så satans kul på dagens TV

Skägg.
10 Chambers

@Deliverans: Rapportera hur det går!


signatur
Medlem

Personligen tycker jag att det är roligt att kika på när andra spelar Survival-spel. Då tänker jag på spel som till exempel Subnautica, Stranded Deep och The Long Dark. Inser att dessa kanske inte passar formatet, och multiplayer vore nog optimalt. Där är det alltid kul att se World of Tanks/Warships, eller Escape from Tarkov och PUBG!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Releasehästryttare

Vad jag tycker är helt sjukt är att det är jag och en person till som vill se nya spel, resten vill se gamla spel streamade, är samma för en youtuber jag följer som har en poll varje månad vad han skall lira och folk vill enbart ha spel som är äldre.

I just don't get it.

12
Skriv svar