Maelstrom är "battle royal" på de sju haven – med sjömonster och kanoner

Robot
Maelstrom är "battle royal" på de sju haven – med sjömonster och kanoner

Snabbt alternativ för er som inte tål landkrabbor.

#early-access, #maelstrom, #pirat


Medlem

Jag förväntade mig bajs när jag läste om detta och blev sjukt förvånad över trailern. Det ser väldigt snyggt ut, med genomtänkta spelelement i form av omgivning och mobs, samt att till skillnad från alla andra battle royale så verkar man tåla en del skada innan man går under.

Detta såg faktiskt riktigt intressant ut, måste jag säga. Ska bli intressant att följa även om BR inte är min grej riktigt.

Gnällkuk

Skulle snarare säga att det liknar som en spin-off på World of Warships än PUBG. Såg lite småballt ut. Definitivt en stream-potential i det!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dota-Boats ? Känns som det vara någon form av hero/arena variant i striderna. Väldigt arkadigt och snabbt. Inget jag direkt förväntade mig av båtar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Var med skeptisk men efter trailern så kanske man köper det.
Iof god of war på fredag...

Medlem

@Ctrl: Eller Battlerite? Har iofs inte spelat det men får intrycket att de båda är ganska lika?

Medlem

Så... Då känns SoT ganska dött


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Som att jämföra civilization med dota.

Ion
Medlem

Påminner om en WC3 custom map som hette "Battleships"

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

@Newklear: Som att jämföra civilization med dota.

Verkligen inte... Detta är ungefär vad SoT borde varit.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Det är helt olika spel. Bara för att det finns skepp i båda blir det inte samma sak. Som att Need for Speed och GTA inte är samma bara för att det finns bilar och poliser i båda.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

@Newklear: Det är helt olika spel. Bara för att det finns skepp i båda blir det inte samma sak. Som att Need for Speed och GTA inte är samma bara för att det finns bilar och poliser i båda.

Nej, det är inte helt olika spel


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar