Intressanta spel släpp Maj -18

Releasehästryttare
Intressanta spel släpp Maj -18

Ville skapa en tråd för spel som jag följer och ser intressanta ut som inte visats upp på Fz innan.

Detta är spel som jag följer och visst kan de visa sig vara skit när de väl släpps men nånting gjorde att jag la till dem på min wishlist, spelen har som sagt inte visats upp på Fz innan (så vitt jag vet, rätta mig om jag har fel) t ex The Forest som släpps i full version den 30 april har det redan tipsats om.

Apocryph - 27 April

Här är en "old-shool" shooter som ser lovande ut, det finns ett demo men jag ville vänta på fullversionen innan jag tittar på detta.

Ghoststory - 27 April

Ett äventyrs spel som ser mycket lovande ut där du utforskar en övergiven ö
Det finns ingen bra trailer på spelet vad jag kan hitta, men screenshottsen på steam sidan är vad sålde mig

Midair - 3 Maj

För oss som gillar Tribes så kommer det en ny klon från en liten studio, spelet skall vara gratis och spela när det väl släpps så håll utkik på steam sidan om folk är positiva till det när det väl släpps

DEATH FIELD: The Battle Royale of Disaster - 3 Maj

Ännu ett early acces battleroyal spel, får se om detta har något nytt att erbjuda den nu populära genren, kan suga .. kan vara bra, bara tiden kan säga

Mechs V Kaijus - 4 Maj

Ett stilrent towerdefence spel där du kontrollerar gigantiska mechs mot vågor av monsters, har själv testat demot och det är grymt lovande

303 Squadron: Battle of Britain - 8 Maj

För oss som gillar flyg spel kan detta bli intressant, man får både flyga och meckka med ww2 flygplan

Overload - 31 Maj

En riktigt lovande Decent klon, spelade ett tidigare alpha demo själv för ca 2 år sen och redan då känndes spelet grymt bra ut så förväntar mig att det inte blivit sämre med tiden

Alla dessa spel är på Steam plattformen

Har ni egna tips om spel som ni följer och ser bra ut som släpps i apr-maj tipsa gärna om dem!

Om det är något annat spel som jag följer som får maj release datum så kommer jag posta om det också!

Geeks Gaming

Varit taggad på detta spelet sen de släppte en tidig alpha förra året. Nu kommer en mer färdig version till early access 23 maj, https://store.steampowered.com/app/648800/Raft/

Geeks Gaming

@Devan: Ghoststory ser mysigt ut men är skeptisk. Utvecklaren har även Crimson hills i ”pipen” och två relativt liknande spel så tätt från en indiestudio känns osäkert.

Geeks Gaming

@TheMadPanda: Raft kollade jag en del lets plats för något år sedan. Då såg det märkligt beroendeframkallande ut och slänger man på mer kött i form av co:op kan det bli riktigt kul

Releasehästryttare

@NordhNet: Japp, jag köper nästan aldrig spel dag ett själv utan väntar på vad steam recentionerna säger innan jag bestämmer mig om jag skall testa ett spel eller ej, så vida det inte är free to play som tex Midway blir när det väl släpps.

Medlem

Ghoststory verkar lovande

Inaktiv

För mycket effekter i apocryph som ofta tar upp hela skärmen (när spelaren hugger med sväre och klor som exempel)

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Intressant tråd! Ghoststory hade jag sett tidigare men glömt bort faktiskt, det ska jag definitivt kikat närmare på. Har generellt sett haft dålig koll på indiescenen och de lite mer obskyra titlarna, har en så fenomenalt stor backlog-hög att beta mig igenom att jag sannolikt inte kommer hinna ta tag i dessa förrän i höst som tidigast. Och i maj kommer också nya stortitlar som bygger på backlogen, exempelvis Detroit: Become Human och Street Fighter 30th Anniversary Collection.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Releasehästryttare

@Loevet: Tack! Ghoststory bytte namn nyligen, det hette innan The haunting of Baskerville.

Medlem

Bless Online släpps någon i Maj om man är sugen på MMORPG av high fantasy typ. Det är väl det jag har ögonen på i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av TheMadPanda:

Varit taggad på detta spelet sen de släppte en tidig alpha förra året. Nu kommer en mer färdig version till early access 23 maj, https://store.steampowered.com/app/648800/Raft/

https://youtu.be/Lx3u0CB3soI

Testade faktiskt någon tidig och gratis alfa av det här spelet och det var riktigt kul. Om jag inte missminner mig är det ett svenskt lir också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Conan Exiles. Släpps 8/5.
Pillars of Eternity 2: Deadfire. Släpps 8/5.
Warhammer 40,000 Inquisitor - Martyr Släpps 11/5. Nytt datum: 5/6.
State of Decay 2. Släpps 22/5.

Medlem

Bless Online ska även släppas på steam i Maj.

Kan bli flopp men kanske är kul o testa om man är sugen på ett nytt mmo
Såg det redan var nämnt nu dock 😅

Geeks Gaming

@uberpwnage2.0: Exakt svenskutvecklat spel av tre personer som gjorde första versionen i ett projekt i skolan. Om jag inte minns fel gick de ut i våras och har sen dess jobbat heltid med detta. Så första alphan som släpptes var mer en kul grej/demo, medans spelet som kommer i Early Access ska vara mer genomtänkt, bara multiplayer känns som en grym lösning.
Många spel som släpps i EA har inte det som är survival.

Så kan nog bli riktigt grymt, yes är också helt såld på detta.
Gillar deras sätt att samla resurser, kul med nytänkande i en annars ganska stel bransch.

Releasehästryttare

Ghoststory har tyvärr blivit försenat till 4e maj.

Edit: Apocryph enligt steam resentionerna är ganska ruttet, bara ~2-3 timmars spel tid och AI:n är dålig.

Releasehästryttare

Midair som släpps i morgon har fått släpp trailer:

Nu är det bara att hoppas att ens gamla tribes skills kommer tillbaks snabbt

Medlem

Midair, jag minns jag satt och kikade på någon stream för bra längesedan när de visade upp lite modeller o.s.v.
Tribes har en alldeles särskild plats i hjärtats nostalgikammare och jag har älskat varje del i serien, även Vengeance och Ascend, men det har vart tungt o se det dö och försvinna gång på gång...
Kul att någon håller liv i konceptet, måste nog kika på detta imorgon när det släpps, men om man får vara lite realistiskt pessimistisk så tror jag inte den här typen av spel har någon framtid numer :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

@Soulless: Tror precis lika dant tyvärr, trotts att Ascend va gratis och mycket bra spel så är servrarna tomma, men förhoppningsvis om Midair är kul så kan det generera tillräckligt med spelare i början av sin livs tid i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Soulless: Tror precis lika dant tyvärr, trotts att Ascend va gratis och mycket bra spel så är servrarna tomma, men förhoppningsvis om Midair är kul så kan det generera tillräckligt med spelare i början av sin livs tid i alla fall.

Ascend hade riktigt många spelare och ett stort aktivt community i början men allt eftersom tog utvecklarna (HiRes) spelet i helt motsatt riktning mot vad communityn ville, och spelarna började droppa av.
Efter massiv kritik på forumet, och många långa diskussioner om hur spelet eventuellt kunde räddas så valde de istället att stänga sitt forum och fortsätta avlivningen av spelserien. Detta var säkerligen inte ett beslut grundat på Tribes kritiken, men det tog ifrån communityn sin centrala samlingspunkt. Det var den definitiva spiken och såvitt jag vet var spelet nästan helt dött kort därefter.

En annan anledning till att Ascend (och Tribes namnet) misshandlades på detta vis var att vid sidan om detta så växte deras riktiga kassako Smite fram och när det blev tydligt att det var där pengarna fanns så var inte längre Tribes namnet något värt (trots att de spenderat månader tidigare med att prata om hur viktigt och fantastiskt Tribes var och hur de skulle förvalta namnet med värdighet och långsiktigt stöd).

Nu blev jag bara besviken av att minnas detta...Och före Ascend var det Vengeance, som också var ett riktigt bra spel och släppt i en tid då snabba arena shooters fortfarande var populärt. Men spelet marknadsfördes knappt, släpptes med massor av buggar och Vivendi la helt ner sitt stöd för spelet inom några veckor efter release...Helt sanslöst....Det finns menyer i spelet som inte fungerar för att VUGames aldrig orkade implementera någon funktion till dem.....fyfaan.....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

@Soulless: Jo nu när du säger det så kommer jag ihåg att Smite blev deras kassa ko då mobas va så populära då.
Spelade aldrig Vengeance, gissar att det släpptes när jag levde i wow och tankar på andra spel inte fanns.

Medlem

Star Wars Episode 1 Racer släpptes igår på GOG.

Inte ett "nytt" spel som sådant men det har saknats bland alla andra digitalt nyutgivna klassiska Star wars titlar fram tills nu.

Att det sedan är ett av dom bästa Star Wars spelen som gjorts gör inte saken sämre.

Mitt "Årets Spel" så här långt!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Efter God of War 4 blev färdigspelat så har jag beslutat att börja beta av backloggen. Sitter nu med Until Dawn, jag har haft det ståendes i hyllan sedan release. Vad säger man, bättre sent än aldrig?:P

Sen börjar det ju bli säsong på att vara ute istället för att stänga in sig vid en skärm när det är sommar och sol:P

Medlem

@Soulless

Jag älskade Tribes: Vengeance då det begav sig.

Spelet lades tydligen ner på grund av låg försäljning vilket ledde till att endast en patch släpptes, den andra var under utveckling.
https://forum.beyond3d.com/threads/no-tribes-vengeance-patch-...


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=2E5MKdw-r6E

Helt klart mitt val. Jag saknar att ha ett MMO att lattja med! Var bra längesedan nu, lirat WoW då och då. Senast i början av Legion i någon månad, men det är det. Finns inget annat, men hoppas att Bless Online ska ta den platsen nu över ett tag!

Releasehästryttare

Så, hur går det för spelen denna månad:

Apocryph suger tydligen så undvik!

Ghoststory utvecklarna missat två release dagar nu men lovar att komma med et nytt release datum "snart"

Midiar går det inget bra för heller, 60% positiva på steam och enbart 85 spelare inne och lirar just nu, så förväntar mig att utvecklarna lägger ner detta spel snart också.

Deathfield har många get titel "sämsta battle royale spelet" så undvik!

Mechs V Kaijus Första bra spelet på listan, 94% positiva på steam, 9 euro, så det blir ett köp för mig så fort spelet går ur early acces.

303 Squadron blev försenat och skall nu släppas nästa vecka den 24e

Overload som får sin full release är det spelet jag personligen sett fram emot mest denna månad då jag älskade alpha demot och många med mig likså då spelet just nu ligger på 96% positivt.

Juni ser just nu ganska tunt ut (som väntat) men vi har alla fall steam rean att se fram emot den 21e!

1
Skriv svar