Nintendo Switch hackad – går inte att stoppa på mjukvaruväg

Robot
Nintendo Switch hackad – går inte att stoppa på mjukvaruväg

Krävs hårdvaruförändringar för att stoppa, enligt rapport.

#hack, #nintendo, #pirat, #switch, #warez


Medlem

haha undrar hur nintendo känner just nu ? kanske dom kommer byta ut nvidia nu ?

eld
Medlem
Medlem

Jag vägrar stödja nvidia med tanke på vad de gjort sist med deras påtvingande av partnerskap till utvecklare och flertalet försök till att "stöta" bort AMD istället för att skapa konkurrens vilket är bra för oss konsumenter.

Antagligen kommer det en Nintendo new switch-modell som blir ännu svårare att hacka?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha undrar hur nintendo känner just nu ? kanske dom kommer byta ut nvidia nu ?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@magma:

Helt upp till dig att välja bort det största och ledande gpu företaget
Det må vara shady af att dom gör så men dom tvingar ju liksom inte third party att slopa amd helt.
Bara hålla amd och nvidia på separata varumärken.
Själv tycker jag att det är trevligt att man kan köpa en produkt där det inte står
SUPER OVERCLOCKED GAMING EXTREME PERFORMANCE över hela lådan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Som switch-ägare är detta goda nyheter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov:
Säger samma sak.
Själv tycker jag om att ha kontroll över enheten jag äger.
Som egentligen ska vara en självklarhet.

När det kommer till piratande, så är det en helt annan sak och en moral fråga.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Kan inte Nintendo eventuellt straffa folk som har modifierat sina enheter genom att inkludera i kommande spel att de undersöker efter modifierad mjukvara i Tegra-kretsen och helt enkelt nekar en att kunna spela spelet då?

Frågan är dock om detta går ihop rättsligt. Kanske deras ToS för konsolen gör att de faktiskt kan göra så här? Jag beklagar om jag ger Nintendo några goda idéer nu!

Medlem

@AplAy:I flesta länder är det inte olagligt att modifiera.
Det kommer dock stryka din garanti.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Känns som det här kan sabba rätt mycke för Nintendo med tanke på att de ska börja ta betalt för att spela online, vilket redan i sig är en hämmande faktur redan innan detta.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Känns som det här kan sabba rätt mycke för Nintendo med tanke på att de ska börja ta betalt för att spela online, vilket redan i sig är en hämmande faktur redan innan detta.

Wii var ju hackat så det viner om öronen, har väl inte varit något större bekymmer för dem.

eld
Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan inte Nintendo eventuellt straffa folk som har modifierat sina enheter genom att inkludera i kommande spel att de undersöker efter modifierad mjukvara i Tegra-kretsen och helt enkelt nekar en att kunna spela spelet då?

Frågan är dock om detta går ihop rättsligt. Kanske deras ToS för konsolen gör att de faktiskt kan göra så här? Jag beklagar om jag ger Nintendo några goda idéer nu!

De kan inte eftersom de inte vet hurvida någon har kört egen kod på sin switch.

Medlem

@eld:
Dom kan se om folket har gjort modifikationen permanent, att de så kallade hemliga "hem-knappen" hålls in när maskinen är igång som vanligt, det skulle kunna trigga en ban.
Men som sagt är det korkat att göra därför rekommenderar folk att man kortsluter med kabel eller 3D printad jig som fail0verflow gav schematic på.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

Om inte annat så kommer det vara intressant att se vad som händer med det här framöver.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Undrar just om Nintendo kommer kunna stämma Nvidia på bananas mycket pengar nu eller om det finns friskrivningsklausuler.. Blanka Nvidia?

Medlem

Blev impad över hur bra linux såg ut att rulla på den!

Medlem

Najs, då är det kanske snart prisvärt att köpa Switch då. Lagom till sommaren och allt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Undrar just om Nintendo kommer kunna stämma Nvidia på bananas mycket pengar nu eller om det finns friskrivningsklausuler.. Blanka Nvidia?

Såvida Nvidia inte lämnat en garanti om att deras chip inte går att hacka tvivlar jag på det. Såg inte många stämningar efter Meltdown och Spectre mot Intel och AMD.

Avstängd

Blir till att följa Nintendo Switch-avdelningen på gbatemp-forumet tills vidare.

1
Skriv svar