Battlefield V patchat – Nvidias ray-tracing gör världspremiär!

Robot
Battlefield V patchat – Nvidias ray-tracing gör världspremiär!
Medlem

Kommer inte delux imorgon den 15:e?


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem

Deluxen kommer imorrn ja.

Huff, då är det att uppdatera Windows ikväll och sedan värma upp raytracing-rören för lite gejmkväll. Sweet!

Redaktör
Skrivet av Redjy:

Kommer inte delux imorgon den 15:e?

Skrivet av mrpijey:

Deluxen kommer imorrn ja.

Huff, då är det att uppdatera Windows ikväll och sedan värma upp raytracing-rören för lite gejmkväll. Sweet!

Slarv. Fixat - tack!


signatur
Medlem
Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Umm, var det inte windows 10's oktoberuppdatering som drogs tillbaka för vissa användare hade fått filer suddade av den? I så fall sä går det ju inte köra RTX om man inte redan har den uppdateringen..

EDIT: Tydligen har dom börjat rulla ut uppdateringen igen, Såååatteehh, nevermind .


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vad i helvete, har dom inte fixat buggen när planen slutar spawna!?

Medlem

Om inte den som initierade uppladdningen av patchen sa ”RTX On!” Innan de tryckte på knappen anser jag det ett misslyckande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Just nu upplever jag spelet som hackigt, men mest i musiken och UI:et. Allt tar väldigt lång tid att ladda också.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Blir kul att äntligen se hur mycket RTX faktiskt kräver och vad skillnaden blir i bilduppdateringen mellan av och på

Medlem

Vad är ray tracing?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är ray tracing?

Ja.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är ray tracing?

Spårstrålning..

Medlem

Ray tracing känns väldigt ointressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Ray tracing känns väldigt ointressant.

Om du inte tar emot det kommer du inte kunna spela spel alls framöver. Det ÄR de facto nya standarden inom grafik. Har alltid varit.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Ray tracing känns väldigt ointressant.

Kanske för mobilspelare eller om du spelar minecraft...

Ray tracing är framtiden!

Medlem

Rautracing framtiden ja.
Finns ingen anledning att köpa 20xx kort för det. Bara om man vill vara först.
Alla framtida generationer kommer ha det inbyggt så sitt lugnt i båten ::


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

Rautracing framtiden ja.
Finns ingen anledning att köpa 20xx kort för det. Bara om man vill vara först.
Alla framtida generationer kommer ha det inbyggt så sitt lugnt i båten ::

Precis, det som släppts nu är mest för early adopters. Så snart AMD är med i leken kanske priserna kommer ner på vettig nivå.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är ray tracing?

En ny grafikteknologi som skall ersätta dagens standard, se nedanstående för mer info:

https://www.fz.se/nyhet/277623-emil-akered-snackar-ray-tracin...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26156-nvidia-visar-ray-trac...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan jag har på den rig jag använder ett GTX 1070 + i7 6700k och 32 gb ram etc.
Jag spelar runt 50-65 fps i Ultra och 1440p. Med DirectX-11

Har prövat DX12 men jag fick crascher då? Det var day 1 dock, så må kanske fungera nu?
Är det värt att pröva för en sådan setup?
Ger det någon ökning ens av värde?

Medlem

@conthox: Ny är väl o ta i

Det tidigaste exemplet på realtime raytracing jag kunde hitta var från 1991 på amiga av demogruppen Blitz.

Men ja, i spel, med acceptabla upplösningar och framerates så är det "ny" teknik.

@Remus : Ray tracing är en teknik som används för att rendera hur ljus fungerar på ett "korrekt" sätt, hur det interagerar med olika material (absorberas/studsar osv.) Vilket i sin tur leder till mer korrekta reflektioner och ljussättning m.m.

GROVT förenklat exempel från BFV:
Du har en vattenpöl vid ett hörn, runt hörnet står Fi.

-Utan Raytracing (RTX) kan du inte se honom, för han står inte i linje med hur kameran tittar, och saker som inte finns i kamerans synfält renderas inte till skärmen.

-Med RTX på så skickar kameran ut "ljusstrålar" som studsar på ett "korrekt" sätt och då dom träffar saker så renderas dessa in i scenen. I detta exempel så kommer Fi visas som en reflektion i vattenpölen trots att han står runt ett hörn och inte kan ses direkt av kameran.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag kör med 980ti och DX12 får mig o tappa ca 20fps så kör utan. Vad kan det bero på?
Ligger på ca 70fps utan och 50 med.
Kör på 1440p på en 144hz skärm med det mesta på Ultra, Res scale 100%

Medlem
Skrivet av Zymac:

@conthox: Ny är väl o ta i

Det tidigaste exemplet på realtime raytracing jag kunde hitta var från 1991 på amiga av demogruppen Blitz.

Men ja, i spel, med acceptabla upplösningar och framerates så är det "ny" teknik.

En ny standard Nej men allvarligt så var det så jag tolkade det, men du har säkert rätt. Jag har inte haft så stor koll på grafikkortsmarknaden de senaste två decennierna...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Jag kör med 980ti och DX12 får mig o tappa ca 20fps så kör utan. Vad kan det bero på?
Ligger på ca 70fps utan och 50 med.
Kör på 1440p på en 144hz skärm med det mesta på Ultra, Res scale 100%

DX12 har funkat skit på alla spel som släppts på Frostbite3 motorn, BF:V är inget undantag.

Frostbite3 är inte byggd för DX12, det behövs nog en rejäl dos arbete och Frostbite4 för att ändra på det.

Medlem

Set sail for fail


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det är väl mer eller mindre enligt förväntan, känner jag. Early adopters får alltid dras med sånt här i några år. Jag är mer intresserad av 4As approach till DXR då de verkar försöka sig på en basic-variant av GI.

I mitt huvud råder det inga tvivel om att raytracing är framtiden. Vi behöver bara fortsätta jakten på snabbare kretsar och därtill få lite konkurrens inom området. Jag sätter mitt hopp till Arcturus-arkitekturen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

raytracing ser riktigt häftigt ut, synd bara att så många andra delar inte alls hängt med. är i stort sett bara ljussättning och filter som ändras sista 10 åren tycker jag. jag fann grafiken i bfv 5 skit, red dead på ps4 har dubbelt så bra grafik.


signatur

//monster

1
Skriv svar