Trots spelartappet drar PUBG in en miljard dollar i vinst

Robot
Trots spelartappet drar PUBG in en miljard dollar i vinst
Fragtjuv

Ja. Kan inte säga annat än att det är imponerande.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Trist att säga det men jag önskar att det hade gått sämre för dom.

Anledningen är enkel, de behöver en spark i rumpan för att verkligen fixa spelet. Nätkoden är fortfarande skrattretande dålig, så fort man möter någon med hög ping så dör man. Gör ingen skillnad hur bra man är, man blir skjuten bakom skydd oavsett. Ju sämre uppkoppling man har ju mer fördel får man. Verkligen briljant.

Sen har vi ju små härligheter som att hur fort man skjuter är kopplat till ens framerate... snart ingen känsel kvar i ansiktet så mycket jag har facepalm:at under tiden jag spelat PUBG. Synd är det, för själva spelets design är fantastisk, men på en teknisk nivå har Bluehole ingen aning vad de håller på med.

Medlem

Spelet blev dåligt pga alla kinesiska fuskare. Har för mig att 99% av de från Kina använde fusk. Fanns någon studie de släppte.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Kleptoman:

Spelet blev dåligt pga alla kinesiska fuskare. Har för mig att 99% av de från Kina använde fusk. Fanns någon studie de släppte.

Nästan, 99 procent av bannade spelare var kineser.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Spelet blev dåligt pga alla kinesiska fuskare. Har för mig att 99% av de från Kina använde fusk. Fanns någon studie de släppte.

Skrivet av eddie the eagle:

Nästan, 99 procent av bannade spelare var kineser.

Väldigt stor skillnad

Medlem

Folk borde ta och titta närmare på Ring of Elysium, lik PUBG på många sätt, men har mer roliga funktioner och har en hel del spelmekanik som just PUBG saknar och verkligen behöver

(typ när man släpper ett vapen med attachments, så läggs alla attachments i inventory istället för att försvinna med vapnet)

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Väldigt stor skillnad

Mmm mycket stor skillnad, samt att man beakta det faktum att nästan 50% av hela den globala spelarbasen är från Kina.

Avstängd
Skrivet av eddie the eagle:

Nästan, 99 procent av bannade spelare var kineser.

Jag fattar verkligen inte vad som är kul att spela med fusk? Kan ju inte ens kännas kul att vinna en match då?

Jag laddade ner detta till ps4 men alltså sånna här spel är så jäkla svåra med handkontroll, samma med battlefield osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Folk borde ta och titta närmare på Ring of Elysium, lik PUBG på många sätt, men har mer roliga funktioner och har en hel del spelmekanik som just PUBG saknar och verkligen behöver

(typ när man släpper ett vapen med attachments, så läggs alla attachments i inventory istället för att försvinna med vapnet)

Den enda funktionen du nämner finns i pubg...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Spelet blev dåligt pga alla kinesiska fuskare. Har för mig att 99% av de från Kina använde fusk. Fanns någon studie de släppte.

Självklart så bidrog detta en del men optimering och buggar var helt i helvetet när det kom ut och är det fortfarande på många håll.

Spelade lite med brorsan förra veckan och måste säga att spelet har blivit bättre men en hel del återstår. Dock så är det svårt att förlåta denna cirkus när man ser och sett vad de enbart lägger pengarna på.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Den enda funktionen du nämner finns i pubg...

Inte av att endast droppa vapnet, nej

Vilket tillvägagångssätt menar du?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Inte av att endast droppa vapnet, nej

Vilket tillvägagångssätt menar du?

Jo, det finns, håll in alt + högerklick...

Nu kan du helt plötsligt spela pubg igen då...

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Jo, det finns, håll in alt + högerklick...

Nu kan du helt plötsligt spela pubg igen då...

Se vad man lär sig när utvecklarna suger på att ge information vad det finns för shortcuts som man aldrig har hört talas om

1
Skriv svar