Grand Theft Auto 6 under utveckling enligt cv från f.d. Rockstar-anställd

Medlem

Jag tror nog gta 6 släpps till ps4 och xbox one först. Så om ps5 kommer först nästa år lär nog gta 6 komma då också, på samma sätt som gta 5 kom till förra generationens konsoler.

KoP
Medlem
Skrivet av cybo:

Kanske inte livrädd men ängslig för all tid man kommer slösa på ett spel som ändå utspelar sig i nutid. En flykt från verkligheten som ändå är verkligheten fast det inte är det. Grinda/jobba, ingame pengar för att köpa ett låtsas bil? Jag grindar hellre för att få rida en låtsas drake.
Jag förstår att spelet tilltalar många, men trots åldersgränsen på 18 år så tror jag det tilltalar de som är 13-17 mer än vuxna. (bara ett antagande)

Udda resonemang. o.0 Jag menar GTA spelen är trots allt fiktion och inget som utspelar sig i verkligheten (dock i nutid, förutom Vice City och SA). Men det är ju inget som automatisk degraderar spelen till det sämre. Du har ju fortfarande en story och en hel del sköna karaktärer att ta del utav. o.0 Undviker du film som även dom utspelar sig i nutid?

Medlem
Skrivet av KoP:

Undviker du film som även dom utspelar sig i nutid?

Undviker nyheterna för att inte slösa så mycket tid med verkligheten. Tittar hellre på antikrundan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Har länge tänkt att jag skulle vilja se ett GTA i San Francisco på 70talet där karaktärerna känner varandra från kriget, och nån/ett par av dem är kriminella men en är en korrupt polis, hade varit intressant att ha möjligheten att leka polis lite mer i GTA-världen, LCPD-modden till GTA 4 visade ju hur jäkla kul det kan vara t.ex. En korrupt polis som är inblandad i sina gamla krigspolares bus på sidan av samtidigt som han polisar omkring hade ju varit en frisk fläkt i GTA (passar ju bra nu när de har etablerat konceptet med flera spelbara karaktärer också, blir inte lika stort hopp som om man BARA spelade som den karaktären).

Det var detta spår som jag hoppades att LA Noire skulle ta. Hade varit väldigt intressant att få möjligheten att spela som polis. Helst korrupt som du säger

Medlem
Skrivet av Zippy:

Det var detta spår som jag hoppades att LA Noire skulle ta. Hade varit väldigt intressant att få möjligheten att spela som polis. Helst korrupt som du säger

Ja, alltså, min tanke är ju inte att det ska vara som LA Noire med lösningar av mordfall etc. utan mer att man ges möjligheten att utföra trafikstopp och andra free-roam grejer i egenskap av polis men ändå interagera mycket med de kriminella karaktärerna och till och med vara med dem på heists och annat. Frågan är väl lite hur man skulle lösa wanted-levelgrejen om man spelade som polis bara, att chefen ringer och tvingar en ta tjänstledigt ett tag om man skjuter för många civila? haha

Som sagt, LCPD:FR-modden till GTA 4 där man får spela som polis är jäkligt underhållande, bara att cruisa runt och leta ursäkter att stanna folk för att bötfälla dem (eller ta emot mutor...) hade varit kul att ha med. (Detta kan ju utvecklas ännu mer i en onlinedel genom att låta spelare ta rollen som poliser och jaga griefers.. )

Medlem

@Zidious G:

Alltså, Rockstar behöver ju knappast uppfinna hjulet på i och med varje ny del av GTA serien. Så länge innehållet i nästa del av serien blir större, bättre, snyggare och delarna som kanske inte var på topp rent tekniskt sett utvecklas samt att man lägger till lite nya moment, så är 60% av spelet redan klart. Resterande del läggs på story och ff.a karaktärer, vilket egentligen är Rockstars stora styrka enligt mig. De rent parodiska stereotyperna till karaktärer och den "väldigt" svarta humorn är det som gör det så kul att bryta av det planlösa våldet & vansinneskörningar med allsköns fordon för att köra story delen av singelplayer versionen. Det faktum att man kan göra båda delar lite när man vill, friheten så att säga, är det som gjorde GTA så bra från första början! Även när andra spelmakare gör bra sandlådespel, sakar de ofta det där lilla extra detaljerna som GTA spelen innehåller, mycket på grund av hur förbaskat polerade och välproducerade spelen är.

Medlem

@Buster:

Skaraborg i all ära... Själv väntar jag fortfarande på GTA: Somalia.

Det finns ju hur mycket kul som helst att göra, bara det att man kan kapa gigantiska oljetankers värda miljarder från små gummibåtar är värt ett köp. Lägg till en stor portion anarki, en svag för att inte säga icke-existerande stat, en portion religiös fanatism, droger som flödar fritt, mängder av gamla sovjetiska vapen från 50-70 talen, krigsherrar i överflöd och snurra det sen ett par varv i Rockstars tombola och man har ett fantastiskt koncept till ett nytt GTA.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Buster:

Skaraborg i all ära... Själv väntar jag fortfarande på GTA: Somalia.

Det finns ju hur mycket kul som helst att göra, bara det att man kan kapa gigantiska oljetankers värda miljarder från små gummibåtar är värt ett köp. Lägg till en stor portion anarki, en svag för att inte säga icke-existerande stat, en portion religiös fanatism, droger som flödar fritt, mängder av gamla sovjetiska vapen från 50-70 talen, krigsherrar i överflöd och snurra det sen ett par varv i Rockstars tombola och man har ett fantastiskt koncept till ett nytt GTA. https://images.uncyc.org/commons/thumb/d/d4/GTA_Somalia_sm.jp...

Låter mer som ett klockrent koncept för Far Cry-serien än GTA.

För mig är GTA en ganska stor dos av role-playing. I alla fall GTA IV och Online har varit det. Jag hoppas inte de glömmer bort den delen och GTA: Somalia känns mer som 100% röj.

Medlem

Rockstar måste väl ändå synka in bättre mot konsolgenerationerna.
Tänk att senaste i serien GTA V faktiskt är ett PS3, Xbox 360 spel som sedan fick en rejäl grafikremake i PS4/XBox1 versionen - men trots allt spel gjort för att köras på PS3 med de begränsningar det innebär.

Så hoppas de inte gör samma sak igen - att släppa ett PS4 begränsat GTA6 när PS5 står för dörren och kanske t.o.m. hunnit lanseras innan GTA6 är på plats.
Nej hoppas på ett galet snyggt, stort och detaljerat GTA6 som inte är gjort med PS4 i åtanke.

P.S. Visserligen sägs det ju att PS4 och PS5 spel har lättare att samexistera då det blir mer som på PC - att PS5 kör spelet på ULTRA och PS4 kör samma spel på MEDIUM.

Medlem

@magiul:

Jo nu när du säger det, visst fan hade det passat bättre som ett Far Cry.

Far Cry 2 som jag minns det (var åratal sen jag spelade det och spelet gav inte alls samma starka intryck som Far Cry 1 och speciellt Far Cry 3 gjorde) var ju lite åt det hållet.

12
Skriv svar