Hur bra är Call of Duty: Modern Warfare? Sätt DITT betyg

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Nej Co/op är ju den bästa delen

Nu måste du utveckla. Vad med coop är bra tycker du? Har du spelat tidigare mw? Det här var förjävligt i mitt tycke med fiender som spammas i oändligheten så det nästan är omöjligt att ta sig någonstans. Sen om någon dör och respawnar så hamnar man en bra bit från fienderna och måste kämpa sig igenom 250 fiender själv för att nå polarna. Känns så sanslöst ihopslängt i sista stund men är som sagt väldigt nyfiken på att höra det du gillar

Medlem

Blev faktiskt positivt överraskad av cod. Gillade kampanjen då den var mörk och inte så pk, dock ganska kort. Har inte lirat nåt cod på många år annars.

Multiplayer är bra, de har verkligen lyckats bra med vapenhanteringen. Sen är ju gameplayet så jävla snabbt så jag inte orkar lira mer än nån timme. Kan vara kassa spawns ibland och lite för kaotiskt för min smak egentligen.

Medlem

Jag HATAR Azhir Cave och Piccadilly.. Det är nog det svaga med multiplayern, finns inte många bra banor.
Men vad jag förstår är det mycket banor på G, så håller tummarna..

Medlem
Skrivet av NuZ:

Vart är MTX rättvist i ett spel som kostar 699kr? Eller för den delen kommande battlepasset?

I det här fallet har det ju ingen betydelse att spelet kostar 699kr. Det finns inget som separerar communityn i form av unika banor, bättre föremål eller liknande. Det betyder att du inte behöver lägga en krona utöver spelet och ändå ha samma förutsättningar som alla andra. Det kommande battlepasset innehåller, vad som hittills är bekräftat, endast kosmetiska föremål. Något som genomsyrar hela systemet. Så länge dom håller detta så känns det rättvist, personligen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Monstertarzan:

I det här fallet har det ju ingen betydelse att spelet kostar 699kr. Det finns inget som separerar communityn i form av unika banor, bättre föremål eller liknande. Det betyder att du inte behöver lägga en krona utöver spelet och ändå ha samma förutsättningar som alla andra. Det kommande battlepasset innehåller, vad som hittills är bekräftat, endast kosmetiska föremål. Något som genomsyrar hela systemet. Så länge dom håller detta så känns det rättvist, personligen.

Mmmm hittills endast kosmetiska saker ja. Den har vi hört förut. Jag hade rätt om Blop4 bla.

Du är medveten om att det är ett f2p system battlepass. De kommer aldrig upp i fortnites nivå med fullprisspel och den modellen. Där funkar det och inte i ett spel för 699kr. Redigt trött på liveservice grejjerna. Fan cod4 spelas än och D2 osv. Liveservice dör när nästa kommer. Men visst. Lägga 200kr extra på battlepass på ett spel som dör om 1år. De där fruktansvärda fortnite har varit levande i snart 3år med konstanta uppdateringar osv. De går att göra mtx bra och de går att göra dåligt. I ett spel för 699kr är det inte bra. Live service suger stenhårt. Köper hellre en expansion 9månader efter rellen. Witcher 3 bla. Hade riktigt bra upplägg


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Stark 4a. Väldigt trevligt att få plocka upp ett bra CoD igen. Helt underbart att få slippa den supertråkiga "3-lane"-designen på banorna. Med det sagt är vissa banor bättre än andra och et fåtal är bara tråkiga. Kan de bara balansera upp spelet lite så kommer det bli full pott.

Skribent

Sätter spelet som en 3 till stark 3:a. Gillade kampanjen, även om jag önskat att de tagit ut svängarna mer med tanke på hur de marknadsfört den och de tveksamma moraliska valen som kommer i krig.

Spelar inte så mycket CoD i multiplayer då jag är för dålig, men det jag upptäckt här är att spawn points är helt åt skogen. Trots det så har jag haft rätt kul de matcher jag spelat.

Co-op är rätt kul när det inte buggar sönder, men även där känns det lite halvdant och slappt.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

Sätter spelet som en 3 till stark 3:a. Gillade kampanjen, även om jag önskat att de tagit ut svängarna mer med tanke på hur de marknadsfört den och de tveksamma moraliska valen som kommer i krig.

Spelar inte så mycket CoD i multiplayer då jag är för dålig, men det jag upptäckt här är att spawn points är helt åt skogen. Trots det så har jag haft rätt kul de matcher jag spelat.

Co-op är rätt kul när det inte buggar sönder, men även där känns det lite halvdant och slappt.

Jag håller med om att spawns är irriterande i de flesta game modes då man alltid får en jävel i ryggen så spelar själv primärt search & destroy, gunfight och headquarters

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Jag håller med om att spawns är irriterande i de flesta game modes då man alltid får en jävel i ryggen så spelar själv primärt search & destroy, gunfight och headquarters

Gunfight är sjukt roligt faktiskt. Känns lite som ett arenabaserat CoD vilket jag gillar. Jag och en kompis satt och spelade det 1 vs 1 mot varandra i typ 2 timmar i sträck.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om några patcher är det 5/5, just nu 4/5. Över 3 dagar played och guld camo farmen går framåt

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Spela fortnite om du vill ha br skit

Tack för förslaget men jag vill ha blackout...inte fortnite 💗

Medlem

Valet "har inte spelat" borde minnas. Spontant känns det som att många som inte spelat ger spelet en 1a pga sina dåliga erfarenheter av serien.

Medlem

Jag brukar utgå från en 5:a,sen drar jag av för det som är dåligt. Dålig mission tracking, obalans i vissa vapen, vissa buggar och krascher tex. Jag ger det en 4:a, jag hade gärna sett lite fler klassflikar än 5. 6 eller 7 hade varit bra. Annars är det ett riktigt bra Cod, i stil med Mw2 som jag tycker var det senaste som var roligt. SP var okej, vissa uppdrag var lite tråkiga som kamera-uppdraget(försöker undvika spoilers). MP är roligt och fartfyllt, men det är riktigt snabb time to kill så om nån väntar på dig så har du ingen chans. Detta leder till en del camping där man bara ställer sig och siktar på ett välfrekerat hörn. Kort och gott så har jag riktigt kul detta till trots.

Medlem

Efter massor med operator skins och BR läget dataminat, så är nog inte battlepass långt bort. Hoppas också på fler custom klasser som föregående skrev. Skulle va gött med mer progression att jaga!

12
Skriv svar