Resident Evil 9-regissören kan tänka sig att göra en remake på Resident Evil 7

Robot
Resident Evil 9-regissören kan tänka sig att göra en remake på Resident Evil 7

Nakanishi vill återvända till Baker-familjen.

#Capcom, #Resident-Evil-7

Medlem

Ja, gör en "director's cut", inte en remake. Gör något nytt istället för remake, säger jag.

Medlem

Jag tycker att de bör göra en remake. Spelet är 8 år gammalt och i princip ospelbart idag. Mycket man kan göra bättre idag med AI. Jag stör mig på strukturen på en dörr, den borde man göra mer realistisk. Jag såg att två insekter flög lite overkligt. Sånt drar ner betyget.
Fler fiender, mer action ökar speltiden, atmosfären och kvaliteten på spelet. Minst lika långt som SH2-remaken bör det vara.

Tycker de ska göra en remake på Blade Runner 2049 också. Den är 8 år gammal och känns så daterad.

Medlem

Sjuan var verkligen ingen höjdare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag tycker att de bör göra en remake. Spelet är 8 år gammalt och i princip ospelbart idag. Tycker de ska göra en remake på Blade Runner 2049 också. Den är 8 år gammal och känns så daterad.

Ospelbart var väl lite väl hårt. Spelets största nackdel är väl att det är så scriptat men skräcken i sig håller ju fint.

Sjuan är perfekt som det är.
Jag ser ingen anledning för de att göra en remake av den.

Medlem

suck, snart gör man en remake på nyss släppta spel. Det dröjer inte.

Medlem
Skrivet av Therant:

suck, snart gör man en remake på nyss släppta spel. Det dröjer inte.

Hoppas på en Silent Hill fis remake. I nutid.

Resident Evil 9 kan de släppa i två versioner.
Som Peter Gabriel gjorde med senaste skivan. Vi får betala dyrt för spelet så man borde få valuta tycker man.
Efter max ett halvår så får vi en tredje version av spelet.

Medlem

Ser inget behov av en remake - spelade igenom sjuan för första gången förra året och tyckte det var kanon! Ser hellre att man tar tag i spel som inte lätt går att få tag i och spela, ex. Code Veronica eller Resident Evil Zero, men gissar att CV utannonseras nån gång i närtid runt RE9-releasen

Medlem

Som många andra redan har sagt så behöver RE7 VERKLIGEN inte en remake, det känns 100% modernt fortfarande.

Medlem

Om dom nu skulle göra en Directors Cut så skulle det väl räcka med en remaster isåfall. Det är väl ändå det som är en DC? Man använder samma version men gör vissa ändringar. Att göra om spelet från grunden bara för att lägga till nytt innehåll låter märkligt i min bok.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Om dom nu skulle göra en Directors Cut så skulle det väl räcka med en remaster isåfall. Det är väl ändå det som är en DC? Man använder samma version men gör vissa ändringar. Att göra om spelet från grunden bara för att lägga till nytt innehåll låter märkligt i min bok.

Jag har sett streamare som var småglin när Resident Evil släpptes, spela Director's Cut från 1997. Det är inte ens hd, men de tyckte spelet var läskigt och satt som på nålar.

Medlem

Släpp DLC? Eller bara patcha om spelet.

Medlem

Ser hellre en prequel i Bakers perspektiv. De var ju inte födda till monster

Medlem

Gillar sjuan mycket men det håller gott och väl utan en remake/remaster.

En Directors Cut däremot hade varit intressant.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En dag ska jag ta tag i RE-remake'sen(1-4) + 7-8.

Har varit i backloggen länge, när eller om det kommer ske är frågan.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Spelar allt Resident Evil så hade spelat en remake på 7an också även om den fortfarande är skitsnygg och står sig bra idag 👍

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hörre, jag var i samma sits som dig. Drog igång resident evil 4 remake efter silksong (Klarat 1-3 redan sen tidigare). Det är väl värt det om du väl "kommer igång", men svårast var för mig att just "komma igång". Fanns så mycket annat...

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Fezk:

Exakt det där gjorde jag förra året – hade det riktigt kul! Eller nä, jag mådde mest jävligt dåligt - men på ett bra sätt du vet

Medlem

Gör som GTA och släpp en ny version varannan tisdag. Säljer ju som smör hur många gånger och versioner man än spottar ut.

Medlem

Han är nog ensam om att vilja återvända till den familjen. Själv sätter jag inte min fot i det huset igen, inte ens om jag fick betalt för det.

Medlem

Hade älskat att komma hem till familjen igen och träffa andra medlemmar i den !
Det finns mycket i det spelet som tilltalar en och får en att vilja spela om och om!

Men nu måste det vara slutsnackat om vi får ett code:veronica eller inte ?! För just det ligger högst upp på remake listan fan!

1
Skriv svar