Recension – Ghost of Tsushima

Medlem
Skrivet av KoP:

Kollade på 10 min gameplay på YT. Verkligen inget för mig. No buy. Så då blev TLOU 2 det sista köpet till PS4'an denna generation.

Det är inte illa det heller

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag föredrar det här framför Sekiro, som jag mest tyckte blev enformigt med allt fokus på att parera.

👆

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag tycker svårighetsgraden är på helt rätt nivå, spelar på normal. Jag gillar själv inte soulsspelen.

Och rätt nivå på att ta och ge skada.

Riktigt bra spel! Om du spelar det så rekommenderar jag dig att köra på japanskt tal, det fulländar atmosfären.

Edit: För att förtydliga, spelet är inte lätt (i varje fall inte för mig). Men det passar detta spelet. Jag har redan dött otaliga gånger men har mig själv att skylla, exempelvis inte använt teknikerna som finns etc.

Pratar även mongolerna japanska om man väljer det språket i menyn? Mongoliska och japanska är inte lika varandra för fem öre och det vore trevligt om mongolerna pratade sitt eget språk (eller kinesiska/koreanska för de soldater som kom därifrån).

Medlem
Skrivet av Popski:

Pratar även mongolerna japanska om man väljer det språket i menyn? Mongoliska och japanska är inte lika varandra för fem öre och det vore trevligt om mongolerna pratade sitt eget språk (eller kinesiska/koreanska för de soldater som kom därifrån).

Nej de pratar allt sitt egna språk men vissa av dem, deras ledare bla, kan dock japanska och man får förklarat varför i storyn .


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nej de pratar allt sitt egna språk men vissa av dem, deras ledare bla, kan dock japanska och man får förklarat varför i storyn .

Tack för svaret! Låter väldigt bra och då lär jag köra på den inställningen för språk.

Medlem

Klar med tlou2 så precis kommit igång. Verkar riktigt kul detta med och riktigt snyggt!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Quake-konnässsör

Blev precis klar med spelet i går, körde sista uppdraget och har väl gjort allt som går att göra i spelet. Man känner sig nöjd efter upplevelsen, berättelsen var bra med en värdig slutsekvens.

Nu får man vänta tills tills New Game+ kommer ut, om det gör det någon gång vill säga, innan man sätter sig in på Leathal svårigheten med Kurosawa inställningen aktiverad.

Vissa sidouppdrag kändes väldigt mycket utfyllnad för att öka spelets längd och och för att kunna enklare komma upp i nivå med Jin. Men det är väl det som sidouppdragen alltid ha varit tanken med, kanske skapade en viss världsuppbyggnad, men kom inte i närheten av huvudberättelsens världsuppbyggnad.

Hade väldigt problem med kamera vinklarna ibland, var och är det som jag har stört mig mest genom spelets gång. Men med några tweaks så går det kanske att göra det lite lättare genom en patch, men förmodligen gör de inget åt det. Skulle vara bättre om man skulle få en form av transparens för växtligheten som kommer i vägen när man håller på med kamera vinklarna ibland. Hände några gånger när man gjorde "Stand-off" att ett träd blockerade motståndaren, inte världens lättaste uppdrag och försöka lyckas klara av det då, om man inte har övernaturliga reflexer.

Hoppas verkligen att Sucker Punch gör ett liknande spel igen, gillade verkligen de visuella vyerna som man fick uppleva genom spelets resa, det var en fröjd och ta sig från A till B. Under de första 10 - 20 timmarna så gick jag överallt, dock för att jag glömde att jag hade en häst, men även för att gå runt och titta på allt från husen till skogarna. Upptäckte väl några träd och korgar som kanske trotsade gravitationens alla lagar och flöt en cirka meter ovanför marken, men hittade inte allt för många liknande saker på kartan.

Men nu är det dags och ta sig igenom Death Stranding på PC, det lär bli minst en lika intressant resa och ta sig igenom.

Har spelat ca. 4 timmar, men redan nu känns det lite ... hm, tråkigt. Repeat, repeat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: Vilket spel är inte repetativt?


signatur

I drank what?

Medlem

25 timmar in i spelet, lagt mycket tid på att farma supplies ( Inashi amulett OP) & levla upp katana osv. till högsta nivå.
Är bara mitt i akt II ännu & försöker dra ut på det med sidouppdrag, utforskande m.m

Det är ett sagolikt spel. Lite skavanker då kameran lever ett eget liv ibland men overall-upplevelsen är god.
Tveksamt om jag kommer spela igenom det igen dock. Det tar grovt med tid att få upp svärd, båge osv. till max vilket känns som en nödvändighet för att överleva i akt II & III.


signatur

'' Han shot first''

Avstängd
Skrivet av LidaaZ:

25 timmar in i spelet, lagt mycket tid på att farma supplies ( Inashi amulett OP) & levla upp katana osv. till högsta nivå.
Är bara mitt i akt II ännu & försöker dra ut på det med sidouppdrag, utforskande m.m

Det är ett sagolikt spel. Lite skavanker då kameran lever ett eget liv ibland men overall-upplevelsen är god.
Tveksamt om jag kommer spela igenom det igen dock. Det tar grovt med tid att få upp svärd, båge osv. till max vilket känns som en nödvändighet för att överleva i akt II & III.

Jag körde bara igenom det på easy. Orkade inte hålla på allt för mycket med småplock men kanske blir roligare om man spelar som dig? Ska nog testa.

Vad tyckte ni alla om systemet med vinden för att hitta saker? Själv tyckte jag att det sög. Kunde lika gärna varit som i AC spelen så man ser streck dit man ska. Men annars var det ett ok spel


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag körde bara igenom det på easy. Orkade inte hålla på allt för mycket med småplock men kanske blir roligare om man spelar som dig? Ska nog testa.

Vad tyckte ni alla om systemet med vinden för att hitta saker? Själv tyckte jag att det sög. Kunde lika gärna varit som i AC spelen så man ser streck dit man ska. Men annars var det ett ok spel

Både ja & nej. Det är roligare till viss del när du snabbare & effektivare kan ta kål på fiender. Man känner sig lite mer OP.
Men det äter bra med tid att loota som en galning i början & man tröttnar lite emellanåt. Även om miljöerna och vyerna är väldigt vackra att springa runt i.

Jag var inte särskilt förtjust i vindlösningen, det blev irriterande ibland.. Jag förstår vad dom försöker uppnå med det men i vissa scenarion så hade jag föredragit en vanlig pil, markering eller dylikt likt AC.


signatur

'' Han shot first''

Avstängd
Skrivet av LidaaZ:

Både ja & nej. Det är roligare till viss del när du snabbare & effektivare kan ta kål på fiender. Man känner sig lite mer OP.
Men det äter bra med tid att loota som en galning i början & man tröttnar lite emellanåt. Även om miljöerna och vyerna är väldigt vackra att springa runt i.

Jag var inte särskilt förtjust i vindlösningen, det blev irriterande ibland.. Jag förstår vad dom försöker uppnå med det men i vissa scenarion så hade jag föredragit en vanlig pil, markering eller dylikt likt AC.

Man borde fått välja om man ville ha pil eller streck i stället för vind.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
En önskan om Nederlag, samt vänskap

Hej! Har varit borta i många år men är nu tillbaka. Det var en svår dag för mig. Jag var ovanligt deppad, men tog ändå upp GoT.
Kom till en mycket vacker plats, där man skulle reflektera över nederlag, passande för mig och min dag (och liv).
Jag lyssnar gärna på era dikter men min blev såhär vacker:
Nederlag
Ett stilla sinne
Ödet vänder med vinden
Slutet är en början

Tog till mig orden. Vackra. Nu kunde jag ta ytterligare ett nederlag så kom bara din djävel ,jag vinner över dig med vackra ord.

Tack för mig. Första posten så var snälla. Jag söker vänner i alla åldrar och kön vars främsta intresse är spel. Jag skall snart bli 56 känner mig som 18 spelar som en 90 gubbe. (beroende på spel förstås), även varit med i FF14 sedan 2010 när det kom ut. Är en jr pg fan sedan många år men nu tycker jag kvalitén blivit sämre ,men visst jag älskar dom ändå. Ta hand om er

Medlem

Hej är spelet lätt för en nybörjade eller krävs det att man har spelat liknande spel innan? Funderar på att köpa på rea. Det eller ett Assians Creed-spel.

123
Skriv svar