Fallout: New Vegas firar 10 år – ny trailer från fanskapad remake

Robot
Fallout: New Vegas firar 10 år – ny trailer från fanskapad remake

Vår bästa titt på Fallout 4: New Vegas hittills.

#fallout-4-new-vegas, #fallout-new-vegas, #nyhetstips


Medlem

Bäst i hela Fallout-serien? Nej, självklart inte. Bäst sen Bethesda tyvärr fick klorna i varumärket? Absolut!

Hoppas verkligen på en uppföljare, nu när möjligheten till ett bra Fallout-spel finns igen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det här med tjatet om ett New Vegas 2, jag tror inte alls på att göra ett nytt Fallout som utspelar sig i samma stad igen. Det finns så många fler städer istället. Nostalgin inom spelbranschen är ibland outhärdlig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Skrota Avowed, Xbox äger ändå Bethesda nu så dom behöver ingen egen Elder scrolls.

Ett nytt Fallout från Obsidian/InXile är klart mer intressant och behövs efter Fallout 76 fiaskot samtidigt som Fallout 4 inte var någon höjdare.
Varumärket är skadat och behöver en push i rätt riktning för att bli relevant igen.

Avstängd

Har aldrig spelat detta men har å andra sidan inte spelat något fallout. Vet inte varför.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent

Även om jag håller med om att spelet i sig är bättre än Fallout 3, förutom då att det var sjukt buggit i början (som 90% av Obsidians spel). Så fann jag inte något vidare nöje i spelet, men tror det var för att jag i princip spelat sönder Fallout 3 och var väldigt less när New Vegas kom. Så borde nog egentligen spela det nu när jag fått lite distans.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

New Vegas är bra, men det är itne det bästa i serien. De Isometriska Fallout spelen, fallout 1, 2 och tactics är alla betydligt bättre än FPS shooter spelen som kom med fallout 3. Men från FPS shooter spelen är Vegas det bästa av dem.

Medlem

Njae. Det hade bättre regelmekaniker och finesser än 3:an, men romarcosplay, elvisimitatörer och Happy Days-skurkar var för töntigt för att fungera för mig. Hela staden New Vegas var en enorm besvikelse.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det här med tjatet om ett New Vegas 2, jag tror inte alls på att göra ett nytt Fallout som utspelar sig i samma stad igen. Det finns så många fler städer istället. Nostalgin inom spelbranschen är ibland outhärdlig.

Behöver inte utspela sig i samma stad. Det folk menar med NV2 är att de vill ha en uppföljare av samma team och samma känsla. Sen om det så skulle heta New Tokyo och utspela sig i en helt annan världsdel skulle ingen klaga på

hmmm fan, Falloutspel som visar andra länder med hade inte varit fel. Tänk er Fallout: New Falköping, sveriges Brahmintätaste kommun!

Medlem

Som flera nämnt innan. Sedan Bethesda, självklart för mig.
Men ettan och tvåan lirar i en egen liga.
Trean för mig var katastrof, alldeles för stor del av spelet var det lättaste att bara röja sönder med vilka vapen man än plockade upp. Man behövde inte ens tänka.

Medlem

Gillade både Fallout 3 och New Vegas även Fallout 4 till en viss del..

Men Fallout 2 är fortfarande herren på täppan.

Medlem
Skrivet av aholman:

Som flera nämnt innan. Sedan Bethesda, självklart för mig.
Men ettan och tvåan lirar i en egen liga.
Trean för mig var katastrof, alldeles för stor del av spelet var det lättaste att bara röja sönder med vilka vapen man än plockade upp. Man behövde inte ens tänka.

skulle säga wasteland 3 är bästa fallout spelet sen fallout 2

Medlem

Bara jag som föredrar Fallout 4, speciellt med Far Harbour och Nuka World?
Kan tillägga att jag spelat alla tidigare spel: Fallout 1/2/3, new vegas, tactics, 76, (BoS förtränger vi såklart)

Medlem
Skrivet av Dunder:

Bäst i hela Fallout-serien? Nej, självklart inte. Bäst sen Bethesda tyvärr fick klorna i varumärket? Absolut!

Hoppas verkligen på en uppföljare, nu när möjligheten till ett bra Fallout-spel finns igen.

Håller med, för mig så när det kommer till rollspelselementen så är det Fallout 2 som är det bästa i serien utan någon som helst tvekan, däremot så känns det lite knöligt att spela idag.

Hoppas på ett nytt spel, med mera fokus på friheten och äventyret samt att man tar och placerar deras spelmotor där den gör mest nytta, i soptunnan. Fallout 4 var en stor besvikelse eftersom att dialogerna blev så nerdummade och förenklade, jag gillade i Fallout 2 när man körde med 1 intelligence och pratade som en riktig grottmänniska, förutom när du pratade med karaktärer som också hade 1 int och du får världens djupaste dialog.

Medlem

fallout 4 med gäng moddar är roligast, om man orkar fixa ihop det till fungerande skick


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det här med tjatet om ett New Vegas 2, jag tror inte alls på att göra ett nytt Fallout som utspelar sig i samma stad igen. Det finns så många fler städer istället. Nostalgin inom spelbranschen är ibland outhärdlig.

Somliga tycker väl helt enkelt att ett bra spel är viktigare än en ny stad

Skrivet av Esri:

Håller med, för mig så när det kommer till rollspelselementen så är det Fallout 2 som är det bästa i serien utan någon som helst tvekan, däremot så känns det lite knöligt att spela idag.

Hoppas på ett nytt spel, med mera fokus på friheten och äventyret samt att man tar och placerar deras spelmotor där den gör mest nytta, i soptunnan. Fallout 4 var en stor besvikelse eftersom att dialogerna blev så nerdummade och förenklade, jag gillade i Fallout 2 när man körde med 1 intelligence och pratade som en riktig grottmänniska, förutom när du pratade med karaktärer som också hade 1 int och du får världens djupaste dialog.

Jag hade väldigt gärna sett en remake på ettan och tvåan, då de som sagt är lite svåra att spela idag. I och med att alla släpper remakes till höger och vänster känns det som en no-brainer, men det kanske är licensproblem i vägen fortfarande, eller så antar de att ingen är intresserad...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hade väldigt gärna sett en remake på ettan och tvåan, då de som sagt är lite svåra att spela idag. I och med att alla släpper remakes till höger och vänster känns det som en no-brainer, men det kanske är licensproblem i vägen fortfarande, eller så antar de att ingen är intresserad...

Ja det är mycket möjligt, jag har fått för mig att Bethesda ägde alla rättigheter till allt då de släppte collectors edition versionen av alla spel, inklusive 1 och 2, men frågan är om Microsoft skulle våga ta tag i det. Iofs så skulle jag föredra någonting nytt, men skulle inte bli ledsen av en remake/remaster.

Medlem

Jag älskar 3:an, New Vegas, 4:an och jag har på sistone även börjat älska 76.

Geeks Gaming

Gameplay och del av story görs riktigt bra i Vegas. Men av 3D fallout spelen är 3an fortfarande överst på min lista då atmosfären och karaktärerna är grymt bra gjorda.

Men varför inte ta bästa av båda världarna och kör tales of two wastelands modden ^^

Håller på med fallout 4 nu. Tog nog någon dag bara för att hitta rätt moddar och inställningar bara för att få spelet att ens funka utan att gå ner till 30 fps när man är i Boston.

Frilansare

Kan det vara så att New Vegas blev och blir lite extra hyllat för att det var en spin-off från en liten studio, med anställda som jobbat på originalspelen? Ställt då mot stora Bethesda (David mot Goliat) som av en del sågs som att de våldfört sig på originalspelen?
Oavsett så hade jag mycket trevligt med Vegas.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kan det vara så att New Vegas blev och blir lite extra hyllat för att det var en spin-off från en liten studio, med anställda som jobbat på originalspelen? Ställt då mot stora Bethesda (David mot Goliat) som av en del sågs som att de våldfört sig på originalspelen?
Oavsett så hade jag mycket trevligt med Vegas.

Jag älskade Vegas(tog alla achievments) och orka knappt spela igenom 3:an, så för mig är det stor skillnad på spelen.
Sen så är till exempel valmöjligheten och flera slut med stora skillnader väldigt välkommet jämfört med 3:an.

3:an var steget in i 3D, men Vegas fungerade bättre för mig på alla plan.

Medlem

New Vegas är det enda moderna Fallout som känns mer som ett rollspel, än ett action-adventure-lir med rpg-element, vilket till viss del Fallout 3 men speciellt Fallout 4 lider av.

New Vegas hade överlag mer intressant berättelse, karaktärer, uppdrag och valmöjligheter.

Lätt det bästa moderna Fallout, trots sina buggar och 18månaders utvecklingstid.

Medlem

Jag har aldrig gett new Vegas en ärlig chans.

Så här X antal år senare, vad rekommenderas för mods vid en playthrough?


signatur

P.L.U.R

Medlem

ärligt talat jag är en av dom få som tycker new vegas är minst roligaste i serien. Jag har sagt om o om igen New vegas känns som en expansion till 3an som dom släppte standalone bara så dom kunde få fans o betala full pris när det kom ut. Som sagt New vegas har kanske bäst story av dom alla men för mig är fan 4an roligaste för det finns så satans mycket att göra och finns 1000 mer roligare och bättre moddar och någon som jag som älskar spel med bass bygge så ja 4an är underbar.

Fallout 1-2 och är kanon bra dom med men jag har alldrig varigt super fan av isometriska spel och aldrig riktigt varigt fan av combaten i Fallout skulle hellre sätt att fallout 1-2 var som Wasteland i stället. Men jag var gladast när det gick till första och 3e persons spel med fallout 3. Vilket kändes bra specielt när Elder scrolls spelen alltid varigt i första och 3e person.

Medlem

Jag spelade en rejäl bit av det. Men... Det är ju så jäkla dåligt kodat. Det var hyfsade laddtider och nått enstaka lagg i början, men ju mer jag spelade desto värre blev det. Till slut blev det ohållbart.
Laddtider på säkert 5 minuter. Lagg som fick mig att hellre blicka ner i marken för att försöka få högre FPS. Så efter säkert 15-20 timmar slutade jag. Och har inte orkat spela det igen.
Så om New Vegas är så bra? Ingen aning.
Jag skulle ranka dem jag spelat såhär, från bäst till sämst
Fallout 2 (spelade om det för två år sen. Fortfarande ett helt okej spel, trots att jag varvat det typ 6 gånger tidigare)
Fallout 3
Fallout 1
Fallout Tactics (långt efter de övriga)
Fallout Brotherhood of Steel

Medlem

Det var ett bugg-fest utan dess like men rollspels-aspekterna var roligare än i både FO3 och FO4. Har nog kört igenom New Vegas 3 gånger med behållning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det var ett bugg-fest utan dess like men rollspels-aspekterna var roligare än i både FO3 och FO4. Har nog kört igenom New Vegas 3 gånger med behållning.

Tre? det finns väl typ 4 linjer för hur det ska sluta, så du har en kvar

Pallar du inte att spela själv så kan du titta på Oxhorn "The story of New Vegas".
Han har riktigt bra genomgångar av Fallout 1 och 2 också, ifall man inte orkar lira själv.

Själv så spelade jag igenom 2 av linjerna och tog alla achievments, sen så kollade jag på Oxhorn några år senare för att fylla på med Lore.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tre? det finns väl typ 4 linjer för hur det ska sluta, så du har en kvar

Pallar du inte att spela själv så kan du titta på Oxhorn "The story of New Vegas".
Han har riktigt bra genomgångar av Fallout 1 och 2 också, ifall man inte orkar lira själv.

https://www.youtube.com/watch?v=JpDuL9p62HY&list=PLX3Sax_xs4W...

Själv så spelade jag igenom 2 av linjerna och tog alla achievments, sen så kollade jag på Oxhorn några år senare för att fylla på med Lore.

Jag hävdar att varje spelare får spela RPG som de vill, vilket är en del av tjusningen med "riktiga" RPG.
Det finns storylines jag aldrig upplevt i FO, och sannolikt aldrig kommer uppleva, just för att jag inte kan leva mig in i den typen av karaktär som skulle krävas.

Åh, om det ändå gjordes lite mer sådana spel nuförtiden...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tre? det finns väl typ 4 linjer för hur det ska sluta, så du har en kvar

Det stämmer säkert. Jag pallar aldrig att spela ond så jag testade inte Caesar's Legion strängen. Men jag uppskattade verkligen att de fanns med som ett spelbart alternativ. Det gjorde att valet att vara god/neutral fick mer tyngd.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar