Testpilot – Steelseries Aerox 3 Wireless

Robot
Testpilot – Steelseries Aerox 3 Wireless

Testpiloten Robin hårdkör en ultralätt gamingmus med lång batteritid som tål både smuts och några tryck med blomsprutan.

#honeycomb, #steel-series


NuZ
Testpilot

Snyggt Robin!!
Du skulle dränkt den helt i vatten och testat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NuZ:

Snyggt Robin!!
Du skulle dränkt den helt i vatten och testat

Om den inte ska tillbaka, why not


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om den inte ska tillbaka, why not

Haha En kul grejj och testa ju. Sköljsäker ska den ju vara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om den inte ska tillbaka, why not

Skrivet av NuZ:

Haha En kul grejj och testa ju. Sköljsäker ska den ju vara

Jag blev lite feg och tyckte att det räckte med blomsprutan.

Kollar man upp IP54-betyget står det "The product is fully protected against solid objects and splashing of water from any angle.". Det som känns relevant är ju om den skulle klara av ett litet glas vatten som man kanske skulle råka spilla ut på databordet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag blev lite feg och tyckte att det räckte med blomsprutan.

Kollar man upp IP54-betyget står det "The product is fully protected against solid objects and splashing of water from any angle.". Det som känns relevant är ju om den skulle klara av ett litet glas vatten som man kanske skulle råka spilla ut på databordet

Haha ”any angle”? Ja precis, är ju en sjysst sak och man vet ju själv hur många gånger man sabbat musmattorna med ett glas Cola eller i mitt fall vin över den. Då är det bra att musen håller iaf då det är en till musmattan sett, dyr historia. Bra skrivet pwnage!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av NuZ:

Haha ”any angle”? Ja precis, är ju en sjysst sak och man vet ju själv hur många gånger man sabbat musmattorna med ett glas Cola eller i mitt fall vin över den. Då är det bra att musen håller iaf då det är en till musmattan sett, dyr historia. Bra skrivet pwnage!

Yep! Ska sägas att jag duschade den ordentligt och det blev inte några problem.

Gjorde ett test nu precis med ett halvt glass vatten och... Den fungerar fortfarande!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mus med hål i? Häftigt!, och ultralätt är den också. Jag behövde en mus och köpte Glorious PC Gaming Race för att den var populärast på prisjakt. Om den är populärast så måste den vara bra tänkte jag. Men vilket skräp. Ergonomin är bra. Men vad är egentligen poängen med hålen? förutom att det samlas en jävla massa skräp och sörja i hålen och spiller man cola eller nåt liknande så är det typ good bye. Inte heller blev det bättre att optiska ljuset inifrån musen lysten igenom dom där små fiffiga hålen och penetrerade ögonen. Men med lite silvertejp på så blev bättre. Vad blir nästa produkt? Tangentbord med hål i för att det ska bli lite lättare trycka ner?
Och är det nån på allvar som tror att dom där små utskurna plastbitarna har någon som helst betydelse i spel eller liknande? Men en sak är ju i alla fall betryggande efter det stenhårda blomspruta testet att nu kan vi vattna våra blommor som vi har vid datorn.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dimuman:

Mus med hål i? Häftigt!, och ultralätt är den också. Jag behövde en mus och köpte Glorious PC Gaming Race för att den var populärast på prisjakt. Om den är populärast så måste den vara bra tänkte jag. Men vilket skräp. Ergonomin är bra. Men vad är egentligen poängen med hålen? förutom att det samlas en jävla massa skräp och sörja i hålen och spiller man cola eller nåt liknande så är det typ good bye. Inte heller blev det bättre att optiska ljuset inifrån musen lysten igenom dom där små fiffiga hålen och penetrerade ögonen. Men med lite silvertejp på så blev bättre. Vad blir nästa produkt? Tangentbord med hål i för att det ska bli lite lättare trycka ner?
Och är det nån på allvar som tror att dom där små utskurna plastbitarna har någon som helst betydelse i spel eller liknande? Men en sak är ju i alla fall betryggande efter det stenhårda blomspruta testet att nu kan vi vattna våra blommor som vi har vid datorn.

Jag tycker faktiskt du lyfter en del bra grejer och potentiella problem med en sådan här design på datormusen.

Med den här är det absolut inget problem med att man blir bländad osv. Tvärt om stänger all RGB av när man rör musen - vilket jag tyckte var fiffigt gjort av dem!

Varför den har hål är ju just för att de vill få ned vikten på datormusen. Problemet med det, likt det du nämnde själv, är ju att det finns ju möjlighet att det kommer in vatten, smuts, damm och mycket annat som kan förstöra den. I det här fallet behöver man inte vara rädd för det då de konstruerat Aerox 3 så att den klarar av allt detta.

Ska sägas att musen klarar av att du spiller ett glas vatten på den också, inte bara vatten från den välkände blomsprutan

Tack för att du läste!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Meningslöst men kul. Vem ger upp först under vatten i badkaret. Musen eller testaren! Poll på den och vlog. 😄

Medlem

Viktreducerad datormus?
Känns mer och mer som att datortillbehörs tillverkarna sneglar på motorsporten för designen på deras produkter men till vilken nytta?

Idag är ju datorstolar som skall efterlikna racingstolar omåttligt populära och varenda streamer och hobby spelare sitter i en. Men stolarna som man snott designen från har ju aldrig varit tillverkade för komfort. Racingstolar har ju den designen just för att förare/passagerare skall sitta fast i stolen utan att glida runt. Samt att tillsammans med ett 4/6-punkts bälte få en högre säkerhet vid en kollision jämfört med ett vanligt bilsäte och 3-punkt bälte.

Likaså så är hålborrade chassi och karrossdelar inget ovanligt på en motorsports-bil. Allt för att spara vikt och här uppfyller ju hålen en funktion.

Men en "hålborrad" datormus? De flesta dyrare möss och ju utbytbara vikter just för att man skall kunna justera upp vikten efter sin personliga preferens. Men vad skall en viktreducerad mus göra för nytta?

Jag tycker att det känns som att man tar mer och mer inspiration från motorsporten för att "det är häftigt", men har det egentligen någon som helst vettig funktion?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326185:

Meningslöst men kul. Vem ger upp först under vatten i badkaret. Musen eller testaren! Poll på den och vlog. 😄

Vad menar du känns meningslöst? När man slår ihop allt är det en fantastiskt bra mus! Det bästa av allt är att den har samma storlek som många av de andra och är mycket lättare. Det kanske låter som en grej som inte är så viktigt, men det gjorde otroligt mycket för mig när jag spelade.

Jag kan tänka mig att om man lätt får ont i handleden så kan en sådan här mus vara bra också. Samma grepp men inte lika mycket motstånd när man ska röra den.

Tack för att du läste!

Skrivet av Rwaat:

Viktreducerad datormus?
Känns mer och mer som att datortillbehörs tillverkarna sneglar på motorsporten för designen på deras produkter men till vilken nytta?

Idag är ju datorstolar som skall efterlikna racingstolar omåttligt populära och varenda streamer och hobby spelare sitter i en. Men stolarna som man snott designen från har ju aldrig varit tillverkade för komfort. Racingstolar har ju den designen just för att förare/passagerare skall sitta fast i stolen utan att glida runt. Samt att tillsammans med ett 4/6-punkts bälte få en högre säkerhet vid en kollision jämfört med ett vanligt bilsäte och 3-punkt bälte.

Likaså så är hålborrade chassi och karrossdelar inget ovanligt på en motorsports-bil. Allt för att spara vikt och här uppfyller ju hålen en funktion.

Men en "hålborrad" datormus? De flesta dyrare möss och ju utbytbara vikter just för att man skall kunna justera upp vikten efter sin personliga preferens. Men vad skall en viktreducerad mus göra för nytta?

Jag tycker att det känns som att man tar mer och mer inspiration från motorsporten för att "det är häftigt", men har det egentligen någon som helst vettig funktion?

Många som spelar spel vill ha en lättare mus och även att man ska bibehålla samma design. När en mus inte är lika tung så blir det lättare att röra den på musmattan.

Lite som jag skrev i min text så känns min egna Steelseries Rival 110 "som en tegelsten" i jämförelse. Givetvis är det ju en bit av en överdrift om man ska vara helt seriös, men jag märkte skillnad direkt. Lättheten gjorde, i alla fall mitt spelande, det mycket roligare och befriande att spela.

Jag gillar också hur det ser ut. Det påminner mig om vad Nintendo gjorde med deras Gameboy Color. Kul att kunna se innandömet och att det också är konstruerat så att den ändå klarar av damm, vatten och annat trotts dess nät av massvis med hål

Stort tack för att du läste!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad menar du känns meningslöst? När man slår ihop allt är det en fantastiskt bra mus! Det bästa av allt är att den har samma storlek som många av de andra och är mycket lättare. Det kanske låter som en grej som inte är så viktigt, men det gjorde otroligt mycket för mig när jag spelade.

Jag kan tänka mig att om man lätt får ont i handleden så kan en sådan här mus vara bra också. Samma grepp men inte lika mycket motstånd när man ska röra den.

Tack för att du läste!

Jag menade att du skulle göra en kul grej av det och gå ner under vatten och se vem som ger upp först. Du eller musen sen filma det samt göra en omröstning och se om folk gissar rätt. Det var det jag menade var meningslöst men kul.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326185:

Jag menade att du skulle göra en kul grej av det och gå ner under vatten och se vem som ger upp först. Du eller musen sen filma det samt göra en omröstning och se om folk gissar rätt. Det var det jag menade var meningslöst men kul.

Jaha du menade så.

Ber om ursäkt om att jag förstod dig fel. Vet inte riktigt hur jag tänkte där först


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Dimuman:

Mus med hål i? Häftigt!, och ultralätt är den också. Jag behövde en mus och köpte Glorious PC Gaming Race för att den var populärast på prisjakt. Om den är populärast så måste den vara bra tänkte jag. Men vilket skräp. Ergonomin är bra. Men vad är egentligen poängen med hålen? förutom att det samlas en jävla massa skräp och sörja i hålen och spiller man cola eller nåt liknande så är det typ good bye. Inte heller blev det bättre att optiska ljuset inifrån musen lysten igenom dom där små fiffiga hålen och penetrerade ögonen. Men med lite silvertejp på så blev bättre. Vad blir nästa produkt? Tangentbord med hål i för att det ska bli lite lättare trycka ner?
Och är det nån på allvar som tror att dom där små utskurna plastbitarna har någon som helst betydelse i spel eller liknande? Men en sak är ju i alla fall betryggande efter det stenhårda blomspruta testet att nu kan vi vattna våra blommor som vi har vid datorn.

För cirka ett till två år sedan gick jag över till superlätta möss och jag är helnöjd i alla fall (förutom Glorious Modell O där kvalitén på sladden var under all kritik och anslutningen gjorde att musen började glappa efter endast ett par månader, men det ska vara löst nu sägs det). Jag tror det beror lite på vilka spel man spelar och hur man använder musen. Spelar du single-player är det nog endast en preferensgrej, precis som vilket annat tillbehör som helst, men vid spel där snabba musrörelser är kritiska (typ CS:GO) upplever jag att en lätt mus gör det enklare för mig med små snabba och precisa musrörelser.

Jag har aldrig upplevt problem med att hålen gör att det kommer in smuts och påverkar musens egenskaper så enligt mig är de här "honeycombmössen" mer stryktåliga än man tror.

Skrivet av Rwaat:

Viktreducerad datormus?
Känns mer och mer som att datortillbehörs tillverkarna sneglar på motorsporten för designen på deras produkter men till vilken nytta?

Idag är ju datorstolar som skall efterlikna racingstolar omåttligt populära och varenda streamer och hobby spelare sitter i en. Men stolarna som man snott designen från har ju aldrig varit tillverkade för komfort. Racingstolar har ju den designen just för att förare/passagerare skall sitta fast i stolen utan att glida runt. Samt att tillsammans med ett 4/6-punkts bälte få en högre säkerhet vid en kollision jämfört med ett vanligt bilsäte och 3-punkt bälte.

Likaså så är hålborrade chassi och karrossdelar inget ovanligt på en motorsports-bil. Allt för att spara vikt och här uppfyller ju hålen en funktion.

Men en "hålborrad" datormus? De flesta dyrare möss och ju utbytbara vikter just för att man skall kunna justera upp vikten efter sin personliga preferens. Men vad skall en viktreducerad mus göra för nytta?

Jag tycker att det känns som att man tar mer och mer inspiration från motorsporten för att "det är häftigt", men har det egentligen någon som helst vettig funktion?

Om du ser en poäng med att kunna justera upp vikten, ser du inte också att det kan finnas en poäng med superlätta möss?

Personligen vill jag ha en så lätt mus som möjligt för jag upplever att det blir enklare med små snabba rörelser i tävlingsinriktade spel där snabbhet och precision är avgörande. Det blir mindre motstånd från musen och den glider fram bättre på musmattan.

Använder idag en Xtrfy M4 men vill ha en som är ambidextriös och funderar på att köpa antingen den här eller Xtrfy M42 som släpps om tre veckor. Tveksamt om jag kommer gå tillbaka till "vanlig" mus igen även om jag har en Zowie ZA12 liggandes som jag impulsköpte på en rea

Mus fötter heter väl glides . Sorry kunde inte lpta bli


signatur

New life, New hope

Moderator | Testpilot
Skrivet av kalle.lindestrom:

Mus fötter heter väl glides . Sorry kunde inte lpta bli

Glidare?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar