Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

mera minus som borde stå med
always online single player
mods scalar till din lvl.
skakig kamera i cut scens (sjösjuka delux) även med högsta anti inställning

Håller med om den skakiga kameran. Att det är always online är trist, men rätt standard i lootershooters.

Skribent
Skrivet av Arkaith:

Tycker alltid att det är konstigt att "buggar" och "server strul" har något att göra med det slutgiltiga betyget, speciellt vid sån ny release. Men, det är nog bara för mig som detta är weird.

Folk är väldigt olika där. Vissa anser att det är skandal om det inte tas upp, andra att det är skandal om det tas upp. Det är ju en bedömningsfråga från spel till spel hur mycket det påverkar upplevelsen. Jag kan ju bara recensera spelet som det är nu, inte som det kommer att bli. Och här och nu störs jag av krascher och buggar. Inte så mycket att det pajar spelet för min del, vilket jag hoppas framgår av recensionen.

Medlem
Skrivet av Windir87:

26 timmar in och spelet bara växer. Jag upplever spelet som en blandning av Doom, Borderlands, Diablo och Gears of War.

Till och med handlingen har ju tagit sig en aning längs vägen även fast presentationen av den för det mesta är rent skrattretande dålig.

Själva "gameplay loopen" är dock spelets största behållning. Hur kul som helst att kötta sig genom horder av fiender som för en gångs skull inte enbart består av "bullet sponges". Förmågorna och uppgraderingssystemen är fantastiska.

Svårighetsgraden är lätt att justera så jag försöker lägga mig på en nivå som har riktigt utmanande men ändå roliga strider. Är level 26 i nuläget och har märkt att World Tier 8 fungerar fint för solo. Det tillåter mig att skapa snygga moln av kött och blod med pumphagel i äkta Doom-stil samtidigt som det gäller att hålla sig i ständig rörelse för att överleva.

Rekommenderas för den som gillar lootbaserade spel.

Sitter och pendlar mellan tier 7 o 6. Kan inte bestämma mig när jag låser upp 8 om jag ska gå upp. Level 6 känns egentligen rätt utmanande redan.
Rätt svårt emellanåt. Level 21 här. Tier 8 måste ändå bli riktigt svårt ibland? Är det bara så att fienden har högre level eller agerar de annorlunda också när man höjer tieren?

Medlem
Skrivet av memorycard:

Sitter och pendlar mellan tier 7 o 6. Kan inte bestämma mig när jag låser upp 8 om jag ska gå upp. Level 6 känns egentligen rätt utmanande redan.
Rätt svårt emellanåt. Level 21 här. Tier 8 måste ändå bli riktigt svårt ibland? Är det bara så att fienden har högre level eller agerar de annorlunda också när man höjer tieren?

Nu hade jag lite flyt och fick tag på en riktigt fet legendarisk hagelbrakare som mosar ut skada på nära håll utan att behöva ladda om. Level 27 nu och WT9 har nästan varit för lätt, snart låser jag upp WT10. Får väl se om det blir en extrem höjning av svårighetsgrad (igen).

Det som hjälpte mig mest var att modifiera min utrustning med förmågor som har synergier med varandra.

Det verkar inte som att de agerar annorlunda beroende på svårighetsgrad. Däremot gör de mycket mer skada och särskilt elites tar mer stryk.

Skribent
Skrivet av Windir87:

Nu hade jag lite flyt och fick tag på en riktigt fet legendarisk hagelbrakare som mosar ut skada på nära håll utan att behöva ladda om. Level 27 nu och WT9 har nästan varit för lätt, snart låser jag upp WT10. Får väl se om det blir en extrem höjning av svårighetsgrad (igen).

Det som hjälpte mig mest var att modifiera min utrustning med förmågor som har synergier med varandra.

Det verkar inte som att de agerar annorlunda beroende på svårighetsgrad. Däremot gör de mycket mer skada och särskilt elites tar mer stryk.

Viktigt att hitta bra moddar, dessutom. Beror lite på vilken klass man har också, har jag märkt. Trickstern och tanken funkar fint att köra solo med, men prickskytten har det svettigare.

Medlem

För de som spelar i Co-op hur är nätverk lag för er? Jag spelar med ett par olika spelare och vi har alltid nätverk lag för den som inte är host.

Medlem
Skrivet av Windir87:

Nu hade jag lite flyt och fick tag på en riktigt fet legendarisk hagelbrakare som mosar ut skada på nära håll utan att behöva ladda om. Level 27 nu och WT9 har nästan varit för lätt, snart låser jag upp WT10. Får väl se om det blir en extrem höjning av svårighetsgrad (igen).

Det som hjälpte mig mest var att modifiera min utrustning med förmågor som har synergier med varandra.

Det verkar inte som att de agerar annorlunda beroende på svårighetsgrad. Däremot gör de mycket mer skada och särskilt elites tar mer stryk.

Jag var tydligen level 19 bara såg jag nu. Kanske blir lättare om några levlar. Tycker det är lite jobbigt när man får nya kläder och bössor för de har alltid en annan egenskap och bonus mot vad man vill ha. Då ska det dismantlas och föras över vilket jag inte alltid orkar. Jag tycker svårigheten spikar då o då för att sedan kännas smooth. Beroende på fiender ändrar jag vilka skills jag använder men då har ibland kläder o vapen som sagt fel bonusar för tillfället.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Folk är väldigt olika där. Vissa anser att det är skandal om det inte tas upp, andra att det är skandal om det tas upp. Det är ju en bedömningsfråga från spel till spel hur mycket det påverkar upplevelsen. Jag kan ju bara recensera spelet som det är nu, inte som det kommer att bli. Och här och nu störs jag av krascher och buggar. Inte så mycket att det pajar spelet för min del, vilket jag hoppas framgår av recensionen.

True, true. Folk lär klaga vad man än gör.

Och nej, lät inte på dig som att det var helt spel-förstörande. Blev inte heller avskräckt från att pröva spelet, lär vänta ett tag på patches osv dock.

Medlem

Tur i oturen med barn så lär nog en patch hinna komma innan en annan får spela.
Men vil tacka hela FZ för att jag får chansen att spela, då jag vann spelet.

Blir nog någon/några sena kvällar nu framöver


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skrivet av gundemannen:

Har kört ett par timmar och redan tröttnat tyvärr, vill testa endgame, men resan dit är alldeles för lång, tråkig och extremt repetitivt. Varenda uppdrag och område är uppbyggda på exakt samma sätt. Outriders fick mig att uppskatta Destiny 2 mycket mera faktiskt.

Gjorde likadant, dammade av Destiny 2 efter jag testat Outrider demot.. spelar Destiny 2 fortfarande


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag har knappt haft ett enda problem. HUDen har försvunnit någon gång men i övrigt flyter det fint! (Förutom sista bossfighten. Sjuka fpsdrops)

Känns som att många kommit ganska långt...? Jag är klar med WT15 sedan länge och pushar tiers men kommer verkligen inte förbi tier12 solo.

Skribent
Skrivet av Arkaith:

True, true. Folk lär klaga vad man än gör.

Och nej, lät inte på dig som att det var helt spel-förstörande. Blev inte heller avskräckt från att pröva spelet, lär vänta ett tag på patches osv dock.

Det är nog klokt. Det är ett riktigt kul spel, särskilt i co-op.

Skribent
Skrivet av a10388:

Jag har knappt haft ett enda problem. HUDen har försvunnit någon gång men i övrigt flyter det fint! (Förutom sista bossfighten. Sjuka fpsdrops)

Känns som att många kommit ganska långt...? Jag är klar med WT15 sedan länge och pushar tiers men kommer verkligen inte förbi tier12 solo.

Gött! Verkar vara väldigt olika vilka problem folk råkat ut för, men det är ju så det är med buggar och krascher och sånt. Jag har fortfarande inte fått en enda krasch i Cyberpunk 2077, till exempel, medan det verkar krascha hejvilt för vissa.

Tier 12 solo är högt, ändå. Högre än så går jag verkligen inte. Jag har mest lirat i co-op, men testat solo också för recensionen, förstås.

Medlem

Hur likt Division är det?
Gillade Division 2 men tröttnade på att man behövde skjuta slut på ammon för att få ihjäl något...


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Skribent
Skrivet av Json_81:

Hur likt Division är det?
Gillade Division 2 men tröttnade på att man behövde skjuta slut på ammon för att få ihjäl något...

Inte särskilt likt, utöver att båda är lootershooters. Outriders låter dig spela betydligt mer aggressivt (beroende lite på val av klass), och det är bara de starkare fienderna som tål mycket.

Medlem

Har inte sett något annat av spelet än videon ovan, men det är svårt att inte tänka: "Destiny 2: Outriders"

Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur likt Division är det?
Gillade Division 2 men tröttnade på att man behövde skjuta slut på ammon för att få ihjäl något...

Inte likt alls. Här är det att springa in och döda allt så snabbt som möjligt o bli mer och mer op. Mer som diablo.

Utvecklarna har själv sagt att de har baserat spelet på diablo och inte de loot shooters som finns.

fue
Medlem
Skrivet av aT1C:

För de som spelar i Co-op hur är nätverk lag för er? Jag spelar med ett par olika spelare och vi har alltid nätverk lag för den som inte är host.

Samma här. Beror på att man hamnar med spelare från Amerika Vad jag fattat som....

Medlem

Kan man respecca sina stats?

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kan man respecca sina stats?

Japp.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kan man respecca sina stats?

Skrivet av Joakim Kilman:

Dessutom exakt när du vill och utan kostnad som många andra spel har.

Medlem
Skrivet av fue:

Samma här. Beror på att man hamnar med spelare från Amerika Vad jag fattat som....

VI alla är Europa, händer med en group vänner jag spelar med.

fue
Medlem
Skrivet av aT1C:

VI alla är Europa, händer med en group vänner jag spelar med.

Då är det de, de menar med connection issue with co-op.

Medlem

Är det bra jag som förlorar alla side-quest och måste göra om dom, efter att spelat med någon annan?

Medlem

Någon får gärna meddela här i tråden när wipe-buggen är åtgärdad. Inte rört spelet sedan den kom på tal. Tänker inte förlora all min gear.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Någon får gärna meddela här i tråden när wipe-buggen är åtgärdad. Inte rört spelet sedan den kom på tal. Tänker inte förlora all min gear.

Patchen som ska förhindra det släpptes i går så nu ska det vara säkert att co-op:a igen


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Patchen som ska förhindra det släpptes i går så nu ska det vara säkert att co-op:a igen

Tack!

12
Skriv svar