Robot
Outriders

I rymden kan alla höra dina saftiga headshots.

#outriders, #people-can-fly


Medlem

"Striderna mot djur och monster är inte lika kul som mot humanoider med skjutvapen" Det är ju en smak sak.

Jag föredrar monster över folk som skjuter mig, för att AI missar inte sina skot.

Mycket trevligt spel annars när servarna funkar. Hoppas dom fixar nätverk lagg när man kör 3 stycken i coop.

Medlem

Jag lirade demot - var ganska ok men hade samma intryck - inget nytt egentligen. Som det skrivs, så är det inte dåligt per se, men inte det jag jag är ut efter just nu.
Med tanke på teknikstrulet är jag glad att jag inte köpte och jag tror jag kommer avvakta ett bra tag.

Medlem

Känns inte som att serverstrul ska påverka betyget med tanke på att det inte är en del av spelet. Ge plus/minus baserat på gameplay, story, grafik osv istället.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Ambassadör
Xbox

Vad testades det på för plattform? Utanför överbelastade servrar så har jag inte upplevt något tekniskt strul.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte som att serverstrul ska påverka betyget med tanke på att det inte är en del av spelet. Ge plus/minus baserat på gameplay, story, grafik osv istället.

En fungerande onlinedel är väl en tämligen viktig del av multiplayerspel?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

En fungerande onlinedel är väl en tämligen viktig del av multiplayerspel?

Det är jo det men detta har precis släpps och varenda onlinespel har serverstrul i början.

Tycker inte man kan betygsätta den delen

fue
Medlem

Enligt recensionen låter det som att spelet är ospelbart pga servers. Sedan i lördagkväll har det fungerat utmärkt för mig (iaf). Igårkväll också. Har inte haft ett enda server relaterat problem sedan dess. Och nej, jag kör inte via gamepass. Jag köpte det (pc)

Medlem

På Xbox Series X har det då aldrig kraschat iaf, inte ens när jag lämnat spelet igång längre stunder i menyn (eller ingame), dock lite serverstrul dom första två dagarna från release (vilket nog var att vänta med tanke på att det också låg gratis på GamePass).
På PC har jag bara kört igenom allt som Demot hade att erbjuda, där helt utan strul med varesig servrar eller krascher.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av aT1C:

"Striderna mot djur och monster är inte lika kul som mot humanoider med skjutvapen" Det är ju en smak sak.

News flash: Recensioner är subjektiva och speglar recensentens åsikter utefter hens egen smak.

Skribent
Skrivet av Dave Lister:

På Xbox Series X har det då aldrig kraschat iaf, inte ens när jag lämnat spelet igång längre stunder i menyn (eller ingame), dock lite serverstrul dom första två dagarna från release (vilket nog var att vänta med tanke på att det också låg gratis på GamePass).
På PC har jag bara kört igenom allt som Demot hade att erbjuda, där helt utan strul med varesig servrar eller krascher.

Jag har spelat på PC. Men så drabbas ju inte alla av samma strul, buggar eller krascher. Men både jag och de jag spelade med upplevde samma problem, så jag är knappast ensam. Det låter dock lovande att spelet inte verkar ha samma problem på konsol.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Det är jo det men detta har precis släpps och varenda onlinespel har serverstrul i början.

Tycker inte man kan betygsätta den delen

Man betygsätter helheten. Serverstrulet påverkar inte ensamt betyget särskilt mycket i det här fallet. Det är ett av minusen just nu, inte den avgörande faktorn för mitt betyg (som alltså är ett bra betyg, trots vissa skavanker).

Medlem
Skrivet av Påskmust:

News flash: Recensioner är subjektiva och speglar recensentens åsikter utefter hens egen smak.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Kilman:

Man betygsätter helheten. Serverstrulet påverkar inte ensamt betyget särskilt mycket i det här fallet. Det är ett av minusen just nu, inte den avgörande faktorn för mitt betyg (som alltså är ett bra betyg, trots vissa skavanker).

Jag har kört ca.7h på pc nu och måste säga att jag håller med dig om betyget. Och då har jag ändå inte haft något server strul alls, kraschade en gång vid start men det kan lika gärna vara ett marsvin som hamnat på sniskan någonstans.

Spelet är inte revolutionerande på något sätt, det som spelar det i handen är striderna. Gillar starkt begränsningen i skjutavstånd, inte bara att det blir svårare att sikta utan att det även blir ärtbössor. Skillsen tycker jag även är riktigt bra då dom är tunga och kan vända en hopplös strid till seger om man nyttjar dom rätt.

Medlem

På releasedagen och dagen efter strulade det. Fick starta om series x så kom jag in. Sen dess har det funkat utmärkt. Tycker ändå det löstes snabbt med tanke på hur länge online spel brukar strula kring release. Folk blir så snabbt upprörda kan jag känna.

Hur som med det. Jag har riktigt skoj. Bästa gameplayet på länge när man väl kommit en bit. Tyckte det var rätt trist och gjort första timmarna, sen bara växer det. Älskar striderna! Skulle verkligen vilja ha ett offline massivt storytungt rpg med detta gameplay.

Ljudet känns som det är lite all over the place. Känns som volymen höjs och sänks lite random (kör med hörlurar). Saker som borde låta långt bort som knarrande rep i vinden och dylikt är mitt i örat, vapenskott låter mufflade medan shotgunen kan låta nice. Får inte riktigt grepp om det.

Men over all. Ok grafik ändå. Svinbra varierade strider men brist på intressant story och märklig ljudbild. Nöjd ändå.

Skribent
Skrivet av anon_326114:

Jag har kört ca.7h på pc nu och måste säga att jag håller med dig om betyget. Och då har jag ändå inte haft något server strul alls, kraschade en gång vid start men det kan lika gärna vara ett marsvin som hamnat på sniskan någonstans.

Spelet är inte revolutionerande på något sätt, det som spelar det i handen är striderna. Gillar starkt begränsningen i skjutavstånd, inte bara att det blir svårare att sikta utan att det även blir ärtbössor. Skillsen tycker jag även är riktigt bra då dom är tunga och kan vända en hopplös strid till seger om man nyttjar dom rätt.

Precis så.

Medlem

Nu har jag inte läst just denna recension än men har läst att många klagar på grafiken? Jag håller inte med riktigt.

Vad tycker ni?

Medlem

Synd att det är ett spel där man ser sin egen character framför sej, annars kanske jag hade testat det. Jag personligen tycker det förstör spelkänslan.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Synd att det är ett spel där man ser sin egen character framför sej, annars kanske jag hade testat det. Jag personligen tycker det förstör spelkänslan.

Att spelet är i tredjeperson, menar du? Gillar du bara förstapersonsspel?

Medlem

26 timmar in och spelet bara växer. Jag upplever spelet som en blandning av Doom, Borderlands, Diablo och Gears of War.

Till och med handlingen har ju tagit sig en aning längs vägen även fast presentationen av den för det mesta är rent skrattretande dålig.

Själva "gameplay loopen" är dock spelets största behållning. Hur kul som helst att kötta sig genom horder av fiender som för en gångs skull inte enbart består av "bullet sponges". Förmågorna och uppgraderingssystemen är fantastiska.

Svårighetsgraden är lätt att justera så jag försöker lägga mig på en nivå som har riktigt utmanande men ändå roliga strider. Är level 26 i nuläget och har märkt att World Tier 8 fungerar fint för solo. Det tillåter mig att skapa snygga moln av kött och blod med pumphagel i äkta Doom-stil samtidigt som det gäller att hålla sig i ständig rörelse för att överleva.

Rekommenderas för den som gillar lootbaserade spel.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Att spelet är i tredjeperson, menar du? Gillar du bara förstapersonsspel?

När det är shooters så vill jag ha det i första person ja, men givetvis tycker jag om andra sorters spel också 😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

38 timmar har jag klockat in, end game är utmanande och med ett otroligt bra lootsystem. Detta är ett spel man spelat förut i form av Destiny och Division, helt klart, det är en ultra generic looter shooter men jag älskar det, att bara skjuta folk i ansiktet är vad jag lever för. Men ja, mycket serverproblem, krashande och så vidare är inte jättekul, men inget som fått mig att stöta undan spelet mer än en timme eller två innan jag varit tvungen att få en fix igen.

Medlem

Tycker alltid att det är konstigt att "buggar" och "server strul" har något att göra med det slutgiltiga betyget, speciellt vid sån ny release. Men, det är nog bara för mig som detta är weird.

Backloggens befriare
Skrivet av r4v3nl0rd:

Nu har jag inte läst just denna recension än men har läst att många klagar på grafiken? Jag håller inte med riktigt.

Vad tycker ni?

Är väl helt okej. Varken snyggt eller dåligt, i min mening.
Men jag brukar ju å andra sidan ha fel också.


signatur

Ad hoc addendum

mera minus som borde stå med
always online single player
mods scalar till din lvl.
skakig kamera i cut scens (sjösjuka delux) även med högsta anti inställning


signatur

New life, New hope

Medlem

Har kört ett par timmar och redan tröttnat tyvärr, vill testa endgame, men resan dit är alldeles för lång, tråkig och extremt repetitivt. Varenda uppdrag och område är uppbyggda på exakt samma sätt. Outriders fick mig att uppskatta Destiny 2 mycket mera faktiskt.

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Är väl helt okej. Varken snyggt eller dåligt, i min mening.
Men jag brukar ju å andra sidan ha fel också.

Jag håller med. Grafiken funkar men är absolut inget man säger "wow" över.

Medlem

Spelar på stadia och har inte haft några crasher eller problem med inloggningen. Däremot så kör den 0.1.0.0 och där finns inte sliders för att stänga av motion blurren vilket är oerhört frustrerande just nu. Ser fram emot patcher och mer content. Tror det är ett spel som håller en månad sedan drar man sig vidare efter annat tills en expansion släpps, då köttar man några dagar.

Inaktiv

24h nu.
Hade problem i början med konstig grafik, stuttering och servrar. Men allt verkar löst nu.
Har bara upplevt någon enstaka krasch också, så jag verkar skonad.

Servrar: Löste sig av sig självt.
Konstig grafik: Visade sig att fulla spelet inte skrev över demo-spelets .ini filer, så jag raderade dom och lät spelet ladda ner nya. Då såg spelet ut att komma från 2021 istället för 2005, som sig bör.
Stuttering: Klickade in "Window lock" i settings fixade det för min del.

Nu har jag bara en irriterande bugg kvar: Min HUD är borta varje gång jag loggar in. Då måste jag gå tillbaka till lobbyn och sen köra igång igen.

I övrigt ett riktigt roligt spel.
Bra story (i looter shooter-mått mätt), riktigt kul combat och loot systemet verkar hittills vara helt ok.
Upplever att det är mycket content också. Känns som det aldrig tar slut.

En sak man kan klaga på är väl att det är lätt att fastna i saker i omgivningen. Inte bra när det är ett så pass 'stressigt' spel där man måste dodge rulla mycket. Saknar en hopp-knapp.

Medlem
Skrivet av aT1C:

"Striderna mot djur och monster är inte lika kul som mot humanoider med skjutvapen" Det är ju en smak sak.

Jag föredrar monster över folk som skjuter mig, för att AI missar inte sina skot.

Mycket trevligt spel annars när servarna funkar. Hoppas dom fixar nätverk lagg när man kör 3 stycken i coop.

Antar att du inte mött Strix ännu. Du kommer inte tycka om monster mer då.

12
Skriv svar