Hitman-gänget Io har fått några "attraktiva erbjudanden" om uppköp

Robot
Hitman-gänget Io har fått några "attraktiva erbjudanden" om uppköp

Ingen har matchat studions vision.

#hitman, #io-interactive


Medlem

Embracer kanske?

Medlem

Säkert både embracer och tencent, vilka andra köper på? MS?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bara att vara glad över att det gått som det gått och att de trodde på sig själva. Hitman 1-3 är en speciell serie och det finns inte så mycket annat som liknar den. Hanteringen av ettan var väl inte direkt lyckad, och som jag fattar det inte heller IOI:s idé heller.

Har köpt trean, men till skillnad från ettan och tvåan inte haft så mycket tid över till den än, mest kört gamla uppdragen i "nya" motorn. Men helt ok om det blir en regnig och "stay isolated" sommar. Lite synd med Epic exklusivt på PC; med moderna headsets/kontroller lär det vara riktigt häftigt i VR, även om jag själv föredrar mitt lönnmördande tillbakalutad i en bekväm soffa. Vore ju kul om någon kunde köpa loss andra svenska/finska företag och slå ihop med de danska och skapa ett nytt skandinaviskt under att konkurrera med "pop-undret"... Eller efterträda... Whatever. Spotify, the game-shop, kanske?

Medlem

Smart drag.
Man får tänka långsiktigt just nu.
Tror faktiskt de kan löna sig att som multiplatforms utvecklare inte låta sig charmas av storföretagens viftande med stålar.
Konsolbranschen har nu tre stora aktörer igen. MS letar sig sakta tillbaka. Nintendo har def kommit in i gamet igen (Switchen säljer fortfarande sjuka siffror och tävlar mot både Xbox två nya maskiner o playstation 5) och ja.. Sony o deras Playstation ser ut att gå så bra som man väntat sig.
Så jag tror att i framtiden lär det finnas grymma möjligheter att faktiskt stå med ryggen fri o kunna släppa på vilken plattform man vill istället för att låsa ner sig till bara en.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Citat:

Det är oklart om Xbox har visat intresse, men det skulle inte förvåna oss...

Nedrans vad trendigt det blivit att sparka på Microsoft/Xbox...

Är det pga Bethesda-köpet tro?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas embracer och att dom tackar ja. Har precis köpt en massa extra aktier

SoL
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nedrans vad trendigt det blivit att sparka på Microsoft/Xbox...

Är det pga Bethesda-köpet tro?

Trendigt o sparka på Microsoft? Det vetifan, tycker dom har blivit tok hyllade för det mesta dom gör just nu. Uppköpen är väll mindre roligt för det innebär med stor sannolikhet exklusivt för xbox/pc

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nedrans vad trendigt det blivit att sparka på Microsoft/Xbox...

Är det pga Bethesda-köpet tro?

Det är alltid bättre att sparka uppåt ju,dessutom ett företag som lyckats sisådär med sina direkt korkade idéer genom åren (tv,tv,tv).
Sen har de alltid sparkats på MS men det har mindre med Xbox att göra och mer med Windows konsiga upplägg om jag gissar slarvigt

Medlem

Hoppas de förblir independent så att säga.

Är så trött på alla corpo-publishers som sedan dränker studios i sin egen avföring medans de mjölkar bröstvårtorna så de nästan faller av.

Looking at you, take-two!


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar