Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game

Robot
Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game

Svårt underhållande retrosport i all sin enkelhet.

#olympic-games-tokyo-2020


Redaktör
Ponny

Kan inte riktigt släppa att höjdhoppet lämnas ute i kylan.
Mvh, spelar fortfarande London 2012 nästan dagligen


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tacka vet jag de gamla "Games" spelen till C64'an, Summer-, Winter- och World- Games och sen Track and Field då.. Skulle man visat blåsorna på handen för Riksidrottsförbundet som man fick efter man spelat de spelen så hade dem förstått att esport är en sport

Flakmonkey

Lite synd att man inte kan vara på kontoret just nu, hade gått varmt på lunchrasterna isf, och säkerligen lite kvällar efter jobbet också. Den här typen av spel behöver egentligen inte vara särskilt bra för att vara löjligt underhållande med ett gäng vänner och det är ju sen gammalt med Track 'n field, Hyper Sports, Decathlon, Epyx Games-serie, Virtua Athlete, etc etc. Tycker dock tyvärr att de på senare tid har hamnat mer om bara timing än button mashing vilket är lite trist men fullt förståligt med tanke på hur lätt dagens kontroller går sönder jämfört med en hederlig Tac-2

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan inte riktigt släppa att höjdhoppet lämnas ute i kylan.
Mvh, spelar fortfarande London 2012 nästan dagligen

Medlem

Älskar publikkören under fotbollsmatchen. Kalle Anka & hans vänner önskar God Jul!

Medlem

Jag älskade Athens 2004, Beijing 2008 och London 2012. Att köra egenkomponerade tiokamper mot frugan slår det mesta i spelväg. Synd att en stor del av de obligatoriska friidrottsgrenarna har bortprioriterats. Det lär tyvärr inte bli något köp den här gången.

Och ja, höjdhoppet är en klassiker som måste finnas med.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Redaktör

Barnen har varit borta i veckan, ska köra med dem nästa vecka. Kan bli spännande med två usla förlorare i familjen…


signatur
Redaktör
Ponny

Nej! Helt sant. London 2012 är mitt go to-spel när jag bara har en kvart över eller så (eller inte ens det, utan bara blir kvar vid datorn).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Track&field 2 är fortfarande det bästa spelet i den här grenen

Medlem

Ingen spjutkastning, inget höjdhopp, inget skytte av något slag?

Njae.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

I love how we went through a graphical transformation from cartoon-like figures to reach the highest graphical fidelity and realism possible during several years of process. Only in the next step return to cartoon-like figures because that is more appealing to watch.

Väldigt tafligt med bara fem friidrottsgrenar. Inte värt sitt namn!

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

I love how we went through a graphical transformation from cartoon-like figures to reach the highest graphical fidelity and realism possible during several years of process. Only in the next step return to cartoon-like figures because that is more appealing to watch.

*sips cartoon wine and realistic whisky simultaneously*


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej! Helt sant. London 2012 är mitt go to-spel när jag bara har en kvart över eller så (eller inte ens det, utan bara blir kvar vid datorn).

Haha, fan vad udda men kul på samma gång! Ytterligare ett bevis till en tes jag har funderat på mer och mer. Oavsett vilket spel och hur jävla dåligt man själv tycker det är så finns det någon där ute som spelar regelbundet/har som sitt favoritspel.

Nu har jag inte spelat London 2012 så har ingen åsikt om det, men jag lovar att spel jag har som favoriter som jag hoppar in i då och då får andra att må fysiskt illa

Medlem

Tacka vet jag Athlete Kings till Sega Saturn. Jag och några vänner bruka köra skiten ur spelet för 20+ år sedan. Skulle verkligen vilja ha en remake. 😊

Medlem

Att inget skytte eller bågskytte finns med är rent ut sagt skandalöst!!

C64
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej! Helt sant. London 2012 är mitt go to-spel när jag bara har en kvart över eller så (eller inte ens det, utan bara blir kvar vid datorn).

Det va som fan och jag trodde jag va ensam om det att spela london 2012 när det kliar i fingrarna.Spelar du det på pezen ?

Redaktör
Ponny
Skrivet av C64:

Det va som fan och jag trodde jag va ensam om det att spela london 2012 när det kliar i fingrarna.Spelar du det på pezen ?

Jajamän! Sedan senaste uppdateringen av drivisarna har dock frameraten i spelet bråkat. Ej okej!


signatur

En Bamseponny av folket

C64
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jajamän! Sedan senaste uppdateringen av drivisarna har dock frameraten i spelet bråkat. Ej okej!

Japp fick första blackscreen nånsin efter senaste drivisarna och vart fick du tag på originalet?..jag måste tyvärr vara en pirat och utan att skämmas..jag har mailat Sega kundtjänst eller va det va och frågat vart kan jag köpa london2012 utan svar
har letat o letat utan att hitta originalet..

C64
Medlem

Sådär nu har jag gjort en beställning begagnat till ps3 till ett bra pris men det är ju till pezen jag vill ha
Det borde FZ skriva om Vad göra när du varken kan köpa ditt favorit spel fysiskt eller digitalt

Medlem

Testade det solo idag och blev riktigt besviken, arkadutseendet visste jag ju redan att jag inte gillade men att man inte kan köra ett fullt OS med alla grenar efter varann känns ju bara märkligt och tråkigt att så många sporter som redan görs bättre i enskilda spel fått så mycket fokus, baseball, basket och fotboll hade gärna fått flytta på sig för höjdhopp och nån skyttegren t ex. Hann bara testa 100m och baseball så kan inte säga allt för mycket men baseball var verkligen skittråkigt. Reagerade också på att man inte får all tutorial på en gång utan att de smyger ut infon om de få funktionerna som finns under grenens gång. Även svårighetsgraden kan jag skriva under på, skitlätt i kval, lite svårare i semi och brutalt i final. Absolut ska det vara svårt att ta guld men lite jämnare svårighetsgrad hade nog varit lite verkligare. Sist men inte minst, var är alla riktiga motståndare, ett licensspel med hittepåfolk, skittrist.

Skribent
Skrivet av lampis:

Jag älskade Athens 2004, Beijing 2008 och London 2012. Att köra egenkomponerade tiokamper mot frugan slår det mesta i spelväg. Synd att en stor del av de obligatoriska friidrottsgrenarna har bortprioriterats. Det lär tyvärr inte bli något köp den här gången.

Och ja, höjdhoppet är en klassiker som måste finnas med.

Jag köpte nyligen Athens 2004 till PS2 för 40 spänn på Askers i Grums (alla som gillar att bläddra bland retrospel, skivor och filmer och har nära nog för att ta en dagstur dit bör göra det, för övrigt). Fortfarande kul.

Skribent

Den stora frågan är dock om spelet är bättre eller sämre än Discovery Plus-sändningarna från OS.

C64
Medlem

London 2012 är kung ! så är det bara

C64
Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Den stora frågan är dock om spelet är bättre eller sämre än Discovery Plus-sändningarna från OS.

Vad har du rökt ?? klart London 2012 är bättre än Disney

C64
Medlem

Grejen är det Spelet finns inte o köpa så jag måste pirata istället för att köpa det
Här ha mina pengar vill jag säga til dom som gjort spelet

1
Skriv svar