CD Projekt-butiken Gog går med förlust

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, jag laddade ner från gog senast i går, det är bara att ladda ner, man måste inte ha galaxy och man får ingen binfil. Man får ett spel som går att installera helt normalt som det var tidigare.

Är ganska säker på att man får en setup.exe och en eller flera bin-filer som är själva spelfilerna och som installern jobbar med. Om dom inte har ändrat någonting?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är ganska säker på att man får en setup.exe och en eller flera bin-filer som är själva spelfilerna och som installern jobbar med. Om dom inte har ändrat någonting?

Eh, eller hmm, det kanske bara är så att det beror på vilket spel vi pratar om kom jag på. Jag har hmm 105 spel där, kan du säga viket spel du pratar om nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om jag kan så handlar jag BARA på GOG.
*DRM fritt.
*Gillar deras "arkivarbete" att rädda gamla spel.
*de inser att en euro och en dollar inte är samma sak och erbjuder in-store credit i mellanskillanad. Vet inte om andra gör det, men GOG var först.
*Finns en launcher men den behövs inte
*inget behov att vara online och ha sig
*mestadels min typ av spel
*Efter W3 blev ju CD Project rätt stora, men GOG känns ändå fortfarande lite som att handla i en (relativt) liten butik i jämförelse med Valves, EAs, UBISofts etc och deras butiker. En total misslyckad launch av CP2077 har inte brännt typ ett decenium av att ha varit nöjd kund där.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Eh, eller hmm, det kanske bara är så att det beror på vilket spel vi pratar om kom jag på. Jag har hmm 105 spel där, kan du säga viket spel du pratar om nu?

Var längesen jag laddade ner något utan Galaxy klienten, men hittade en bild här där någon har Horizon Zero Dawn och det är så jag minns det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jo men 2019 eller 18 så var det samma visa, då gick det ut med varsel eller så, sedan dess har inte mycket skett ändå. Det går att kolla upp, det stod här då en gång i tiden, det kommer upp ibland.

När man tänker efter släpptes Cyberpunk 2077 slutet av 2020 och det lär vara den största spelreleasen på GOG hittils. Nu är det deras egna titel förstås, men de borde ändå räkna inkomsterna på GOG från den även om det går till egna huvudbolaget sen.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är ganska säker på att man får en setup.exe och en eller flera bin-filer som är själva spelfilerna och som installern jobbar med. Om dom inte har ändrat någonting?

bin-filer följer bara med "stora" spel. Om spelet är mindre än 1GB eller var nu gränsen går, så är det bara en exe-fil.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

bin-filer följer bara med "stora" spel. Om spelet är mindre än 1GB eller var nu gränsen går, så är det bara en exe-fil.

Tack, då vet vi det. Antar att jag inte köpt så många spel under den gränsen då.

Medlem
Skrivet av Evilof:

*de inser att en euro och en dollar inte är samma sak och erbjuder in-store credit i mellanskillanad. Vet inte om andra gör det, men GOG var först.

Detta har de dock slutat med sen mars 2019: https://www.pcgamer.com/gog-is-ending-its-fair-price-package-...

12
Skriv svar