Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Då har jag äntligen slagit till på en Switch 2 från Irland! 500kr billigare än den utan spel här i Sverige!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Då har jag äntligen slagit till på en Switch 2 från Irland! 500kr billigare än den utan spel här i Sverige!

Det var på tiden! Grattis!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Kul! 😃

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Det var på tiden! Grattis!

Haha tack! Var najs med gratis frakt och att den ska skeppas inom två dagar så känns mycket spännande nu! Så ryktas det med nya directs i september så får snart mycket att se fram emot!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Så vi fick betatesta beställningarna från Nintendo store för att se om det blev något strul innan du slog till själv?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Det gjorde du rätt i! Äntligen

Medlem
Skrivet av Lathron:

Kul! 😃

Ja, mycket förväntansfull nu!

Skrivet av Aletheides:

Så vi fick betatesta beställningarna från Nintendo store för att se om det blev något strul innan du slog till själv?

Haha ja, inväntade bara att första hetsen skulle ha lagt sig och se till allt går smidigt

Skrivet av Casimir2323:

Det gjorde du rätt i! Äntligen

Ja! Men den som väntar på någonting gott osv...

Medlem

Och nu är den redan på väg!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Blev lite inspirerad och drog igång Mario kart world tillsammans med sonen 🤗👍🏻

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Blev lite inspirerad och drog igång Mario kart world tillsammans med sonen 🤗👍🏻

Trevligt! Lite kvalitetstid med familjen är alltid bra! Kul att jag kunde bidra!

Medlem

Själv känner man sig nästan sugen på o sälja av sin Switch2, känns överflödig då allt jag spelar är Switch 1 spel...

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Själv känner man sig nästan sugen på o sälja av sin Switch2, känns överflödig då allt jag spelar är Switch 1 spel...

Förstår vad du menar och jag känner lite samma. Men jag tänker att det kommer ordna till sig med spelen framöver! Just nu har jag endast Mario kart som är nytt men när det väl kommer lite fler spel så motiverar den sig hoppas jag. Just nu är det en Switch 1 med sämre batteritid och sämre svärta än min Switch oled 😅😂

Medlem

Mest förvånad att Gertzy inte var bland de första av oss att köpa Switchen 2
Ser fram emot beryktade Directen i nästa månad, men nu får Nintendo köra en äkta 45-minuters Direct, tycker jag. Metroid Prime Beyond bör annonseras för en release sent i oktober.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Gäller bara att komplettera med Donkey Kong Bananza så snart som möjligt också, första riktiga must have-spelet till Switch 2 enligt min mening. Löjligt skoj

OH, BANANA!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mest förvånad att Gertzy inte var bland de första av oss att köpa Switchen 2
Ser fram emot beryktade Directen i nästa månad, men nu får Nintendo köra en äkta 45-minuters Direct, tycker jag. Metroid Prime Beyond bör annonseras för en release sent i oktober.

Haha jag också, men chocken över det höga svenska priset och lite annat i livet som kom i vägen och försvårade ett köp gjorde att det inte blev så. Och såhär i efterhand gör det inte alltför mycket! Men snart ökar nog spelutbudet och mer alternativ till mkw gör att det är hög tid nu!

Medlem
Skrivet av Daed:

Gäller bara att komplettera med Donkey Kong Bananza så snart som möjligt också, första riktiga must have-spelet till Switch 2 enligt min mening. Löjligt skoj

OH, BANANA!
<Uppladdad bildlänk>

Jag är lite skeptisk till det spelet - verkar mest gå runt och slå sönder naturen? Verkar inte kul i längden imo? Men kanske slår till på BF om det är nedsatt något då.

Förövrigt fick jag nyss mail om att DHL har plockat upp försändelsen och att den har lämnat depån i Polen! Trodde de 48h var tiden de skulle skicka ut den, inte helt leverera det! Så får den tydligen imorgon kväll. Galet snabbt! Så blir det att spela Mario Kart World hela helgen sen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag är lite skeptisk till det spelet - verkar mest gå runt och slå sönder naturen? Verkar inte kul i längden imo? Men kanske slår till på BF om det är nedsatt något då.

Nja, jag var skeptisk i början också då förstörbara miljöer i spel oftast inte är min grej. DKB har däremot lyckats få in så jäkligt bra feeling i smashandet att det inte har blivit långtradigt för mig efter 20 timmar (tror jag börjar närma mig slutsträckan snart? jag spelar inte snabbt lol), och smashandet i sig är inte det viktigaste i spelet. Väldigt lite av smashandet (eller samlandet av bananer osv) är faktiskt obligatoriskt för att ta sig vidare, men det är skoj att bara utforska och hitta grejer.

Det märks att det är Mario Odyssey-teamet som har utvecklat DKB, det har samma känsla av att hitta nånting runt varje hörn och det dryper av samma typ av charm och spelglädje överallt. Jag blir bara glad av att spela det helt enkelt

Medlem
Skrivet av Daed:

Nja, jag var skeptisk i början också då förstörbara miljöer i spel oftast inte är min grej. DKB har däremot lyckats få in så jäkligt bra feeling i smashandet att det inte har blivit långtradigt för mig efter 20 timmar (tror jag börjar närma mig slutsträckan snart? jag spelar inte snabbt lol), och smashandet i sig är inte det viktigaste i spelet. Väldigt lite av smashandet (eller samlandet av bananer osv) är faktiskt obligatoriskt för att ta sig vidare, men det är skoj att bara utforska och hitta grejer.

Det märks att det är Mario Odyssey-teamet som har utvecklat DKB, det har samma känsla av att hitta nånting runt varje hörn och det dryper av samma typ av charm och spelglädje överallt. Jag blir bara glad av att spela det helt enkelt

Jag håller med i exakt allt. Spelet känns fräscht och är nog det bästa argumentet idag för att skaffa en Switch 2.

Medlem
Skrivet av Daed:

Skrivet av PGR1985:

Jag håller med i exakt allt. Spelet känns fräscht och är nog det bästa argumentet idag för att skaffa en Switch 2.

Ok låter ju över förväntan. Kanske blir nästa spelköp då! 😃

Medlem

Ja Bananza är årets spel för mig, har maxat det och är på andra rundan nu, det blir då inte att maxa denna gång.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha jag också, men chocken över det höga svenska priset och lite annat i livet som kom i vägen och försvårade ett köp gjorde att det inte blev så. Och såhär i efterhand gör det inte alltför mycket! Men snart ökar nog spelutbudet och mer alternativ till mkw gör att det är hög tid nu!

Grattis till köpet!

Även om det inte finns så mycket renodlade Switch 2 spel än, så tycker jag många Switch 1 spel ändå fått ett lyft automatiskt, dvs bättre fps eller bättre bildkvalitet. Så för mig är det värt det, sen kommer det rulla in Switch 2 spel.

Medlem

Var är alla tredjeparts-lir undrar jag, alltså exklusiva eller mer inriktade till just Switch 2. Är det inte lite märkligt med tanke på succèn Switchen har haft och nu även starten för Switch 2. Den enda jag kommer på såhär nu på rak arm är From Softwares kommande The Duskbloods? Lyssnade på en podd där dem pratade om att Ninty har varit snåla med devkits om inte utvecklarna fyller vissa krav för Switch 2 i deras spel.

Tror ni vi kommer få se något på TGS eller är det någon direct som kommer vara inriktad på tredjepart framöver?

Nu tar jag inte spel som Cyberpunk 2077, Elden Ring, Hogwarts, Split Fiction etc i beaktning då dessa är gamla spel och jag hellre spelar dessa typer av spel på PS5/Xbox pga prestandan.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Var är alla tredjeparts-lir undrar jag, alltså exklusiva eller mer inriktade till just Switch 2. Är det inte lite märkligt med tanke på succèn Switchen har haft och nu även starten för Switch 2. Den enda jag kommer på såhär nu på rak arm är From Softwares kommande The Duskbloods? Lyssnade på en podd där dem pratade om att Ninty har varit snåla med devkits om inte utvecklarna fyller vissa krav för Switch 2 i deras spel.

Tror ni vi kommer få se något på TGS eller är det någon direct som kommer vara inriktad på tredjepart framöver?

Nu tar jag inte spel som Cyberpunk 2077, Elden Ring, Hogwarts, Split Fiction etc i beaktning då dessa är gamla spel och jag hellre spelar dessa typer av spel på PS5/Xbox pga prestandan.

Har ju kommit ut att många utvecklare precis fått devkit till Switch 2 eller inte fått alls och därmed inte kunnat göra något åt saken. Samt att Nintendo själva sagt att dom ska släppa till Switch 1 istället. Mycket märkligt beteende.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Skrivet av kalaspuffar:

Har ju kommit ut att många utvecklare precis fått devkit till Switch 2 eller inte fått alls och därmed inte kunnat göra något åt saken. Samt att Nintendo själva sagt att dom ska släppa till Switch 1 istället. Mycket märkligt beteende.

Precis!
https://www.gamereactor.se/rapport-det-draller-av-utvecklare-...

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Märkligt minst sagt! Om kiten börjar rullas ut nu så lär vi ju inte se många spel utvecklade av tredjeparts förens 2027? Kanske några mindre indititlar i bästa fall. Tråkig utveckling med tanke på hur skralt med spel det finns just nu.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Skrivet av Ugglan:

Förstår vad du menar och jag känner lite samma. Men jag tänker att det kommer ordna till sig med spelen framöver! Just nu har jag endast Mario kart som är nytt men när det väl kommer lite fler spel så motiverar den sig hoppas jag. Just nu är det en Switch 1 med sämre batteritid och sämre svärta än min Switch oled 😅😂

Känner igen mig, men just nu räddar Donkey Kong Bananza köpet fram till Metroid Beyond. Även om det kommer till Switch 1 så verkar de nyttja Switch 2 kapacitet på ett ypperligt sätt.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Märkligt minst sagt! Om kiten börjar rullas ut nu så lär vi ju inte se många spel utvecklade av tredjeparts förens 2027? Kanske några mindre indititlar i bästa fall. Tråkig utveckling med tanke på hur skralt med spel det finns just nu.

Kan inte annat än hålla med. Jag hade förväntat mig ett betydligt starkare tredjepartsstöd vid det här laget.

Digital Foundry pratar lite om detta i senaste avsnittet (vid 08:19). Väldigt märkligt av Nintendo.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan inte annat än hålla med. Jag hade förväntat mig ett betydligt starkare tredjepartsstöd vid det här laget.

Verkligen. Fler utvecklare borde haka på From Software här och ta ett IP och göra det till ett Switch 2 spel, succé tror jag!

Men svårt utan devkit då....

Medlem

Känns lite som jag kört 50/50 switch 1/2 spel sedan jag köpte konsolen. Har inga problem med kvaliteten på skärmen även om det naturligtvis varit trevligt med en OLED. Stabil framerate, skönare grepp joy-cons (framförallt med greppet jag använder) och snabbare laddningstider i de switch 1 spel jag kört väger lätt upp avsaknaden av OLED.

Sedan releasen har jag kört igenom:

Hollow Knight, AI: Somnium Files, Donkey Kong Bananza, Suikoden 1&2 samt en del Street Fighter VI och Mario Kart World. Även skönt att kunnat spela Minecraft i splitscreen med ett par av kidsen utan att genomlida 20fps när världen blir för stor.

Spelar för tillfället Hogwarts Legacy, ca 25 timmar in. Sitter i detta nu och myser i en fåtölj på jobbet under rasten 😅.

Skriv svar