Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/zEAhUAt9Dmo

Nintendo Prime fick spela Elden Ring: Tarnished Edition på Switch 2 under PAX West och filmade lite utav sin upplevelse! Han verkar inte helt nöjd med erfarenheten då det inte levererar på basic teknisk nivå.

Jag kommer inte köpa detta på Switch 2. Har redan spelat allt för många timmar på PC och är lite less på spelet för nu

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Såg SwitchForce video om att det hintas om 777 och Jackpot nästa general direct runt Mario 40th

3D Mario 7?

1. Super Mario 64 (N64)
2. Super Mario Sunshine (Gamecube)
3. Super Mario Galaxy (Wii)
4. Super Mario Galaxy 2 (Wii)
5. Super Mario 3D World (Wii U, + Bowsers Fury på Switch)
6. Super Mario Odyssey (Switch)
7. ???

Dom övriga 2 x 7:orna är väll Final Fantasy 7: Remake och Resident Evil 7 eller 007

Call of duty förmodligen.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Såg SwitchForce video om att det hintas om 777 och Jackpot nästa general direct runt Mario 40th

3D Mario 7?

1. Super Mario 64 (N64)
7. ???

Dom övriga 2 x 7:orna är väll Final Fantasy 7: Remake och Resident Evil 7 eller 007

3D Mario 7…
I en samlingsutgåva?
Kan inte tänka mig det. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

3D Mario 7…
I en samlingsutgåva?
Kan inte tänka mig det. 😅

Jag tolkar det som att det skulle vara nummer 7 i serien, inte en samlingsutgåva men jag kan ha fel

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/zEAhUAt9Dmo

Nintendo Prime fick spela Elden Ring: Tarnished Edition på Switch 2 under PAX West och filmade lite utav sin upplevelse! Han verkar inte helt nöjd med erfarenheten då det inte levererar på basic teknisk nivå.

Efter hur det blev med Outlaws så håller jag hoppet uppe för att det färdiga spelet ändå kan bli bra, speciellt då det nog inte släpps förrän i höst. Däremot tycker jag det är mycket märkvärdig företeelse med att låta folk testa på o-optimerade tidiga builts då det ju bara ger negativ PR. Undrar verkligen hur spelutgivarna resonerar där, för mig så är det totalt kontraproduktivt. De kan utannonsera spelen tidigt med en cinematisk trailer eller nått, men kompletta uppvisningar och låta folk testa spelet osv. borde vara när det är nära att gå guld och visar sig från en positiv sida.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

3D Mario 7?

1. Super Mario 64 (N64)
7. ???

Det finns redan sju 3D-Mario, din lista har missat 3D Land.

Medlem
Skrivet av Daed:

Det finns redan sju 3D-Mario, din lista har missat 3D Land.

Aldrig hört talas om 3D Land faktiskt. Men ser att det fanns ett sånt spel till Nintendo 3DS.

Räknas det som ett main spel i Super Mario 3D?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Aldrig hört talas om 3D Land faktiskt. Men ser att det fanns ett sånt spel till Nintendo 3DS.

Spelet är helt fantastiskt, tänkt dig som 3D-World men mer anpassat för en spelare och allt är i lite mindre skala. Kan säga att 3D-Land är lillebror medan 3D-World är storebror. Dessutom användes 3D-funktionen på ett lysande sätt.

Räknas nog inte som ”main” men hoppas på nysläpp till Switch 2.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Spelet är helt fantastiskt, tänkt dig som 3D-World men mer anpassat för en spelare och allt är i lite mindre skala. Kan säga att 3D-Land är lillebror medan 3D-World är storebror. Dessutom användes 3D-funktionen på ett lysande sätt.

Räknas nog inte som ”main” men hoppas på nysläpp till Switch 2.

Minns det som ett ytterst icke-minnesvärt spel. Jag spelade igenom det vet jag, men minns inte en enda bana från spelet. Rent generellt tycker jag Nintendo höll osedvanligt låg kvalitet på sina spel under hela 3DS- och Wii-eran. Och till viss del även Wii U-eran.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ja, det är ett mainline-Mario i 3D. Mario-spelen till bärbara konsoler är lika mycket "main" som de till stationära konsoler.

3D Land är spelet som introducerade stilen som de sedan gjorde i större format med 3D World på Wii U. Exakt samma typ av situation som New Super Mario Bros, som började på DS och fick större uppföljare i samma stil på Wii.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Minns det som ett ytterst icke-minnesvärt spel. Jag spelade igenom det vet jag, men minns inte en enda bana från spelet. Rent generellt tycker jag Nintendo höll osedvanligt låg kvalitet på sina spel under hela 3DS- och Wii-eran. Och till viss del även Wii U-eran.

Ja men då har vi helt skilda upplevelser av spelet. Minns att jag till och med föredrog 3D-Land före 3D-World till en början. 😅

Sen håller jag 3D-World högre än Odyssey, trots att jag upplevde mer spelglädje med det sistnämnda under mitt ”andra varv” på Switch 2.

Medlem

Jag gillade, eller gillar, 3D Land starkt. Banorna är långt ifrån lika "öppna" som 3D World men det är inte alltid en nackdel då själva upplevelsen blir mer fokuserad. Nåja, smaken är som baken förstås.

Skriv svar