En ny Street Fighter-film är på väg från Legendary Entertainment

Robot
En ny Street Fighter-film är på väg från Legendary Entertainment

Men är det ens möjligt att leva upp till pangrullen med Van Damme?

#Film, #Street-fighter


Medlem

”Jean-Claude Van Damme i rollen som Ken”
Han spelade väl Guile om jag minns rätt?🤔

Skribent
Skrivet av Therant:

”Jean-Claude Van Damme i rollen som Ken”
Han spelade väl Guile om jag minns rätt?🤔

Brain fart. Helt rätt 👍

Medlem

Den animerade varianten från 1994 är däremot ganska bra.

Skribent

Jag har börjat uppskatta den förra SF-filmen med JCVD på gamla dagar. Inte för att den är bra, men har på något vis en charm. Vad jag egentligen vill säga är att den är så dålig att det tippar över och blir bra. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan ha varit en av de absolut sämsta filmerna jag sett baserad på ett spel, den animerade filmen däremot, den var betydligt bättre och än idag är den av de bästa filmerna baserade på ett spel som jag sett.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har börjat uppskatta den förra SF-filmen med JCVD på gamla dagar. Inte för att den är bra, men har på något vis en charm. Vad jag egentligen vill säga är att den är så dålig att det tippar över och blir bra. XD

I och med att filmen innehåller den bästa comebacken i filmhistorien så kan den inte vara dålig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Inget kan klå den magnifika 94 filmen med JCVD.
Perfekt kombo av 90-tal ost och att de trodde på projektet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

"Det gick inget vidare för den"

Nu du Jonny....
Nu har du satt din sista potatis i fruktlandet!!

SF-filmen var bland det bästa mitt unga jag hade sett och antalet skratt blev många då jag även lärt mig en hel del engelska vid den tiden så att jag förstod det roliga med den.

JCVD var, och är, en av de bästa sparkaochslåskådisarna som fanns på den tiden och finns än idag. Vi kan inte ta ifrån honom varje muskel som han biffade till inför denna underbara rulle.

Zangiefs underbara kommentar "Quick! Change the channel!" när lastbilen med explosiva grejsimosjer rullar mot deras tält är underbar. Kanske överträffas den i slutet av filmen när han får veta att de andra i hans gruppering har fått betalt för giget?

Ming-Na och hennes pojkar var filmen hjältar som fick oss att hurra brutalt när de försökte sitt yttersta för att få omkull den grymt duktige Raul Julia i hans roll som den hemske Bison.

Sen har vi min favorit bland bovarna... Vega!
Jay Tavare gjorde att jag diggade Wolverine än mer med tanke på hans leksak för att figtas!

Så nej Jonny. Du kan inte påstå att det inte gick något vidare för filmen. För den har fört med sig många bra minnen från min barndom.

"Bison! You're off the air!"


signatur

Halo kompis!

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

I och med att filmen innehåller den bästa comebacken i filmhistorien så kan den inte vara dålig.
https://www.youtube.com/watch?v=iVzAMmpMra8

Tänkte exakt på den kommentaren!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För er som inte sett den kan jag rekommendera den fan producerade mini-serien Street Fighter: Assassins Fist
https://youtu.be/MC7VMefhdd8

Skribent

Jag hade hellre sett en tv-serie där varje karaktärs bakgrund kan vävas ut mer i olika avsnitt om man nu måste göra något av SF.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Bussovic:

"Det gick inget vidare för den"

Nu du Jonny....
Nu har du satt din sista potatis i fruktlandet!!

SF-filmen var bland det bästa mitt unga jag hade sett och antalet skratt blev många då jag även lärt mig en hel del engelska vid den tiden så att jag förstod det roliga med den.

JCVD var, och är, en av de bästa sparkaochslåskådisarna som fanns på den tiden och finns än idag. Vi kan inte ta ifrån honom varje muskel som han biffade till inför denna underbara rulle.

Zangiefs underbara kommentar "Quick! Change the channel!" när lastbilen med explosiva grejsimosjer rullar mot deras tält är underbar. Kanske överträffas den i slutet av filmen när han får veta att de andra i hans gruppering har fått betalt för giget?

Ming-Na och hennes pojkar var filmen hjältar som fick oss att hurra brutalt när de försökte sitt yttersta för att få omkull den grymt duktige Raul Julia i hans roll som den hemske Bison.

Sen har vi min favorit bland bovarna... Vega!
Jay Tavare gjorde att jag diggade Wolverine än mer med tanke på hans leksak för att figtas!

Så nej Jonny. Du kan inte påstå att det inte gick något vidare för filmen. För den har fört med sig många bra minnen från min barndom.

"Bison! You're off the air!"

Haha, jag är helt enig om att det är en pangrulle. Härliga karaktärer, skön humor och bra action. Dessvärre blev den rätt sågad när den kom, även om den fått något av ett kultfölje på senare år.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Den animerade varianten från 1994 är däremot ganska bra.

Yes! Fina minnen från den!
Har den på original VHS nånstans 😅

Medlem

Jag hade en, enligt mig själv ambitiös spelblogg en gång i tiden och även om jag tycker att det har blivit betydligt bättre så ligger ändå Street Fighter - filmen som grund för mitt ganska långa inlägg om filmer baserade på spel här:

https://spelfunderingar.wordpress.com/2012/05/28/nar-hollywoo...

Medlem

När det begav sig på 90 talet och ens filmsamling bestod av 30 Disney filmer och denna så va det en riktig 10/10. Allt så otroligt dåligt att det blir bra.

Medlem

Street Fighter från 2009 är ju också en total katastrof! Kommer ihåg små sekvenser av den, men har lyckats förtränga det mesta tack och lov.
Men jag minns en snabb sekvens där ett par sitter och kollar på en tv på några som slåss, och man ser deras "liv-mätare" på en display.. ne fy, Då är filmen från 94 guld i jämförelse

1
Skriv svar