Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

Robot
Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

Wayforward Technologies och Nintendo låter oss avnjuta två klassiker i en uppdaterad förpackning, men är gamla krig något man vill ha?

#advance-wars-1-2


Medlem

Fina minnen av när jag var taxichaufför. Lånade en polares GBA och Advance Wars 1. Perfekt när man satt och väntade på körning.
Bra spel, men tänker inte köpa för fullpris.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Fina minnen av när jag var taxichaufför. Lånade en polares GBA och Advance Wars 1. Perfekt när man satt och väntade på körning.
Bra spel, men tänker inte köpa för fullpris.

Köpa detta till fullpris är ju i alla fall billigare än originalen till gba.

Skribent
Skrivet av Evilof:

Fina minnen av när jag var taxichaufför. Lånade en polares GBA och Advance Wars 1. Perfekt när man satt och väntade på körning.
Bra spel, men tänker inte köpa för fullpris.

Jo, fullpris för två gamla gba-spel känns lite vanskligt, men frågan är om de kommer sänkas i pris - är ju ändå Nintendo vi pratar om 😅

Skrivet av Lilagröt:

Köpa detta till fullpris är ju i alla fall billigare än originalen till gba.

Bra argument! ☝🏻Gillar man strategi och estetiken tycker jag man kan köpa direkt 🙂

Medlem

Påminner lite om gamla Battle Isle.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag valde att inte tänka på priset när jag köpte det. För att jag tycker att det är alldeles för högt. Med jag söker med ljus och lykta efter något spel till Switchen som går att spela istället för Slay the spire. Alla spel jag köper lägger jag snabbt ner. För jag spelar bara på Switchen när jag är trött eller halv tittar på något annat. Ja jag brukar ofta blanda att göra flera saker samtidigt. Just nu läser jag om spel på mobilen samtidigt som jag lyssnar på Timeline of Nier på Youtube samtidigt som jag kokar kroppkakor....

Skribent
Skrivet av Akronym:

Påminner lite om gamla Battle Isle.

Det är inget spel jag är superbekant med, men efter en snabb googling verkar det rätt likt! 🙂

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Jag valde att inte tänka på priset när jag köpte det. För att jag tycker att det är alldeles för högt. Med jag söker med ljus och lykta efter något spel till Switchen som går att spela istället för Slay the spire. Alla spel jag köper lägger jag snabbt ner. För jag spelar bara på Switchen när jag är trött eller halv tittar på något annat. Ja jag brukar ofta blanda att göra flera saker samtidigt. Just nu läser jag om spel på mobilen samtidigt som jag lyssnar på Timeline of Nier på Youtube samtidigt som jag kokar kroppkakor....

Just Advance Wars känns som en perfekt titel för att fördriva tiden medan man gör annat.

Kräver inte superstort fokus när man spelat ett tag och lätt att ta en paus i och med det turordningsbaserade upplägget 🙂

Medlem

Bra recension men reagerade lite på de minus du slängt ut.

- Tidsödande CO-attacker: Stäng av dom då?
- Endast onlinespel mot vänner: Håller med, lite udda grepp.
- Ibland väldigt oförlåtande: Oförlåtande är ett + i min bok

Skribent
Skrivet av Ruskendrul:

Bra recension men reagerade lite på de minus du slängt ut.

- Tidsödande CO-attacker: Stäng av dom då?
- Endast onlinespel mot vänner: Håller med, lite udda grepp.
- Ibland väldigt oförlåtande: Oförlåtande är ett + i min bok

Problemet är att du kan stänga av alla animationer förutom just CO-attackerna (med reservation för att jag missat någon inställning) 🙂 Lite störande, och dessa kan man inte snabb-spola heller, så har man för vana att snabba på alltsammans känns allt allt väldigt segt 😅

Haha, ja - det kanske kan vara ett plus i någon annans bok, helt klart! 😂

Medlem

Jag har spelat alla spelen sedan 2001 och jag älskar den här serien. Det är skönt att känna att det är lika roligt att spela nu som då. Det är också en smakfull presentation som ger en väldigt genomarbetad känsla. Väldigt glad över att sitta med min Switch nu. Varför denna serie har varit död så länge är en Marios kub med frågetecknet tillsammans med F-Zero.

Skribent
Skrivet av Augustus:

Jag har spelat alla spelen sedan 2001 och jag älskar den här serien. Det är skönt att känna att det är lika roligt att spela nu som då. Det är också en smakfull presentation som ger en väldigt genomarbetad känsla. Väldigt glad över att sitta med min Switch nu. Varför denna serie har varit död så länge är en Marios kub med frågetecknet tillsammans med F-Zero.

Håller med! Gillar både gameplay och presentation starkt - dom borde testa med fler olika spel i samma stil, någon sorts Battle Royale eller tredjepersonsskjutare hade varit kul att se 🙂

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Håller med! Gillar både gameplay och presentation starkt - dom borde testa med fler olika spel i samma stil, någon sorts Battle Royale eller tredjepersonsskjutare hade varit kul att se 🙂

Hehe, spännande!

1
Skriv svar