Rykte: PS5 Pro avtäcks i september

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det var mer ett uttryck men ja, dricker hellre Monster jag också nowadays tbh!
Och det var vad jag argumenterade emot från början, att MS kommer med en Pro-version. Gör de det kommer jag mer än gärna tillbaka och erkänner att jag hade fel och du hade rätt. Annars inte. Och tror inte spelskapare har svårare att anpassa efter en ny generations konsol än till PC kontra konsol. Och på tal om Nintendo kommer de nog betydligt mer in i matchen snart med "Switch 2" och kommer då få otroligt fler (och bättre) portar - vilket inte försvåras av att de inte är i fas med PS5/XBSX - så om alla är på sina planhalvor och leker blir det kanske spretigt för oss konsumenter att hålla koll på det senaste och till vilken konsol "en bör" köpa ett spel. Så publikationer som Fz och Digital Foundry blir väl bara viktigare i sådana fall! Men det tror jag inte MS ligger sömnlösa över i sådana fall!

Det roligaste hade varit om Sega helt plötsligt slänger fram en ny konsol som är true next generation.
Då hade det blivit grötigt på riktigt om de samtidigt haft riktigt bra exklusiva spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det roligaste hade varit om Sega helt plötsligt slänger fram en ny konsol som är true next generation.
Då hade det blivit grötigt på riktigt om de samtidigt haft riktigt bra exklusiva spel.

Haha, de har ju utannonserat att de ska göra nyversioner på nästan alla sina gamla klassiska Dreamcast-spel så vore kul om de sen kom och ba "de är Dreamcast 2-exklusiva"

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Absolut lär ju det mesta rulla bättre på en Pro-modell och det är ju positivt men sen är ju frågan hur mycket bättre? Kommer det bli så pass mycket bättre att det verkligen är värt att pusha ut en ny konsolvariant? Jag gissar på att specsen kommer låta kanon på pappret men att det i praktiken kommer vara ganska liten skillnad eftersom de inte bara kan gasa iväg och lämna OG-PS5an i dammet ^^.

Men absolut så är det alltid kul med ny hårdvara och jag köpte ju själv en Pro dag 1 förra generationen men då kändes det som det faktiskt behövdes på ett helt annat sätt. Jag vet inte men jag har nog helt enkelt vänt lite i det här tänket med en mellanlandning mitt i en generation. Jag ser hellre att det fokuseras på en konsol under hela generationen med undantag för ett slimstopp för att sen dundra ut en uppföljare värd namnet istället <3.

Är i samma tankebanor som du, mestadels för att ha två varianter av en konsol inom samma generation bara leder till ett hellsike för utvecklare. (Se bara på Xbox med series x vs series s)

Man måste alltid fokusera på bas-konsolen då en majoritet kommer sitta på den.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Är i samma tankebanor som du, mestadels för att ha två varianter av en konsol inom samma generation bara leder till ett hellsike för utvecklare. (Se bara på Xbox med series x vs series s)

Man måste alltid fokusera på bas-konsolen då en majoritet kommer sitta på den.

Utvecklare kommer ju fortsättningsvis utveckla mot bas-PS5an även om en Pro-modell kommer. Det blir ju snarare den som får speciella Pro-patchar men de flesta spel kommer ju vara riktade mot vanliga. För Pro-modellen är ju väldigt nischad - av runt 117M sålda enheter är väl ungefär 22M Pro och det lär inte vara speciellt högre siffror med PS5 Pro. Det räknar nog varken Sony eller utvecklare med. Men många vill ju ändå spänna musklerna och visa upp sina spel från sin bästa sida. Få det lite snyggare, lite bättre flytande. Speciellt Sony såklart. Och de kan nog få VR att rulla bättre också. Så det kommer knappast leda till någon Series X kontra S-situation. Men nu börjar det ryktas om att Sony får kalla fötter för att lansera konsolen då MS inte tycks ha någon mid gen refresh och att de därför inte behöver konkurrera lika hårt. Men jag hoppas inte det stämmer. Jag byter gärna upp mig.

123
Skriv svar