Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Digital Foundry går igenom Resident Evil 4-remaken på Iphone

Robot
Digital Foundry går igenom Resident Evil 4-remaken på Iphone

Presterar inte optimalt, men bättre än Resident Evil Village.

#Digital-foundry, #Resident-evil-4


Medlem

oj så kul spela på en fjuttig mobilskärm... spelet förtjänar bättre.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

oj så kul spela på en fjuttig mobilskärm... spelet förtjänar bättre.

Enig. Går dock att koppla mobilen till en skärm och spela med exempelvis en Series X/PS5-kontroll, om man nu vill, eller bara kan, spela det på sin iPhone.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

oj så kul spela på en fjuttig mobilskärm... spelet förtjänar bättre.

Skärmdelning till tv antingen trådlöst eller via USB-hdmi kabel och spela med handkontroll. Då blir det som om du har en superkass tv spels konsol. Men telefonerna duger nog för många och det är ju något de flesta redan har.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Då blir det som om du har en superkass tv spels konsol. Men telefonerna duger nog för många och det är ju något de flesta redan har.

Mm, det är ju ändå avsevärt bättre än hur spelet skulle vara på en Switch, exempelvis. Vilket Oliver också säger i videon.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Mm, det är ju ändå avsevärt bättre än hur spelet skulle vara på en Switch, exempelvis. Vilket Oliver också säger i videon.

Ja det hade ju varit katastrof annars

Medlem
Skrivet av Querth:

Ja det hade ju varit katastrof annars

Haha, jo. 😊
Tänkte bara om man skulle göra en jämförelse med en konsol av det svagare slaget.

Ändå imponerande att en mobiltelefon ens kan klara av det där spelet så pass bra som det gör, om än inte det mest optimala eller önskvärda sättet att spela det på. Sjukt likväl, tycker jag.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Haha, jo. 😊
Tänkte bara om man skulle göra en jämförelse med en konsol av det svagare slaget.

Ändå imponerande att en mobiltelefon ens kan klara av det där spelet så pass bra som det gör, om än inte det mest optimala eller önskvärda sättet att spela det på. Sjukt likväl, tycker jag.

Mjo förstår. Nintendo switch är ju väldigt svag för dagens mått sett men spel gjorda för att drivas på den prestandan fungerar ju helt okej.

Och jag håller med att det är riktigt imponerande prestanda! Apple är definitivt i världsklass med sina mobilchip. Aktiv kylning, lite större strömbudget och om man fick önska ett aningen större chip så skulle man ha den tveklöst bäst presterande OCH mest energieffektiva handhållna enheten idag

Medlem
Skrivet av Balunan:

Haha, jo. 😊
Tänkte bara om man skulle göra en jämförelse med en konsol av det svagare slaget.

Ändå imponerande att en mobiltelefon ens kan klara av det där spelet så pass bra som det gör, om än inte det mest optimala eller önskvärda sättet att spela det på. Sjukt likväl, tycker jag.

Jag kan tänka mig att i framtiden köra spel via telefon. Är ju smidigt eftersom man ändå har den med sig.
Men då får det gärna ha kommit en butik som ger spelet både på iOS och android. Vill inte låsa mitt spelbibliotek till Apple eller Google.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag kan tänka mig att i framtiden köra spel via telefon. Är ju smidigt eftersom man ändå har den med sig.
Men då får det gärna ha kommit en butik som ger spelet både på iOS och android. Vill inte låsa mitt spelbibliotek till Apple eller Google.

Typ steam eller epic på telefonen!

Men vettefan om Android eller Apple vill leka med dem..

Medlem
Skrivet av Andy_dee:

Typ steam eller epic på telefonen!

Men vettefan om Android eller Apple vill leka med dem..

Fast det börjar väl komma lite press på dom att tillåta tredjeparts butiker så chansen finns ju.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Enig. Går dock att koppla mobilen till en skärm och spela med exempelvis en Series X/PS5-kontroll, om man nu vill, eller bara kan, spela det på sin iPhone.

Då kan du lika gärna köpa en ps5 och en 65 TV och ha en hel del pengar över för spel. Plus spela spelet i 60fps istället för 15-30 som det står i texten.

Medlem
Skrivet av submariner:

Då kan du lika gärna köpa en ps5 och en 65 TV och ha en hel del pengar över för spel. Plus spela spelet i 60fps istället för 15-30 som det står i texten.

Det är gissningsvis väldigt få människor som köper en dyr flaggskeppsmobil just för att spela detta spel. Exemplet ovan gäller naturligtvis främst folk som redan äger mobilen, och kanske inte har andra sätt att spela spelet på eller bara vill spela det på språng. Därav ”om man nu vill, eller bara kan, spela det på sin iPhone.”

Det står det inte alls i texten, det står ”över lag flyter det på i 30 fps, men drabbas av dippar då och då”, vilket man även ser i videon. Det flyter överlag på bra och runt 30fps, vilket med tanke på hårdvaran ändå är en bedrift.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar