Video visar vad vi kan vänta oss av Assetto Corsa EVO
Jag kan inte förstå hur det kan vara så snyggt.
Nån här som har spelat Assetto Corsa-spelen? Jag hade oerhört kul med Gran Turismo 7 för att det fanns en slags story. Eller inte story, men en massa uppdrag som man måste utföra för att komma vidare, och det gjorde att allt nötande kändes utmanande och meningsfullt. Sen så tog det slut tyvärr, efter kanske 15 timmar.
Jag är inte ett dugg intresserad av att bara köra enstaka race random eller tävla online. Jag måste ha ett högre mål.
Så vet nån hur detta funkar i Assetto Corsa (och i Forza Motorsport (2023) med för den delen eftersom jag har Gamerpass )?
Memento Mori
Som svar om Forza har ett karriärläge:
Forza är efterblivet. Det är endast lösa race i totalt menykaos utan någon som helst mening.
De tror att eftersom de tar bort och lägger till events så är det ett live servicespel.
Vad de gör är att hela tiden stressa sin spelarbas att spela samma banor och race om och om igen innan de försvinner.
Det är så sorgligt hur de förstört forza, och lägger till funktioner som funnits sen forza 4 allt eftersom, förutom en vettig karriär som du är inne på.
Hade roligare i första spelen än de sista, säger väl en del tyvärr. Varit fanboy sen start men nu är sagan förmodligen slut då.
Kört senaste Assetto och det är ju totala motsatsen men med endast GT bilar då. Men det är ju ett karriärläge på riktigt.
Så sjukt taggad på det här.. Blir köp direkt i Early Access! Stort fan av både Assetto Corsa och Assetto Corsa Competizione. Hoppas verkligen att de fixar till crossplay mellan PC och konsol för detta. Känns som en no-brainer så håller tummarna! Kan inte vänta på att glida runt i openworld sektionen med grabbarna.
Som svar om Forza har ett karriärläge:
Forza är efterblivet. Det är endast lösa race i totalt menykaos utan någon som helst mening.
De tror att eftersom de tar bort och lägger till events så är det ett live servicespel.
Vad de gör är att hela tiden stressa sin spelarbas att spela samma banor och race om och om igen innan de försvinner.
Det är så sorgligt hur de förstört forza, och lägger till funktioner som funnits sen forza 4 allt eftersom, förutom en vettig karriär som du är inne på.
Hade roligare i första spelen än de sista, säger väl en del tyvärr. Varit fanboy sen start men nu är sagan förmodligen slut då.
Kört senaste Assetto och det är ju totala motsatsen men med endast GT bilar då. Men det är ju ett karriärläge på riktigt.
Oj, är det så illa med Forza? För några år sedan hade ju Forza sån respekt att man tänkte att de kunde inte göra någonting fel.
Lösa race som kommer och går. Usch. Hur kan de förolämpa sina spelare så?
Kul att Assetto Forza har karriärläge. Men skulle tippa på att det är för svårt för mig som nästan aldrig lyckats få guldmedalj i Gran Turismo 7.
Memento Mori
Sjukt taggad på detta men hade önskat ett fokus på online över något annat. Har kört iracing, känslan i bilarna är riktigt bra men det ser ut som stryk och så jäkla dyrt det är. Men vill man köra seriös online racing finns det inte så mycket andra alternativ. Hoppas de har kopierat onlineläget från iracing. Det hade gjort mig väldigt glad.