EA omfördelar resurserna från Codemasters till andra projekt

Robot
EA omfördelar resurserna från Codemasters till andra projekt

...och detta leder också till fler uppsägningar.

#Codemaster, #EA

Medlem

Då kanske de kan sätta lite fler folk på Respawn igen om de ändå ska omplacera några. De behöver fler folk har jag hört.

Medlem

Fan vad bra det blev när EA köpte Codemasters, jag som var orolig att det skulle gå dåligt 😂

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ge mig ett nytt Burnout för h-vete!!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Fan vad bra det blev när EA köpte Codemasters, jag som var orolig att det skulle gå dåligt 😂

De satt och gjorde copy+paste F1-skräp och DiRT i över 10 år innan EA köpte studion.. varpå de fortsatte göra F1-skräp och DiRT tills folk slutade köpa spelen. Blev väl varken bättre eller sämre med EA.

Medlem

Rip Codemasters.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

EA har noll själ och noll entusiasm, de kan verkligen döda spelföretag och framtids anda.

Codemasters skulle aldrig låtit sig bli uppköpta. Dom hade klarat sig bättre ensamma.

Medlem

Har aldrig någonsin i mitt liv sett något som helst positivt komma från att en utvecklare blir uppköpt av ett själlöst megacorp som EA eller Microsoft.

Medlem

Flytten till unreal vart verkligen inte lyckad och de två tidigare titlarna var betydligt bättre i det mesta. Synd att detta är vägen framåt..

Medlem
Skrivet av kebbe:

De satt och gjorde copy+paste F1-skräp och DiRT i över 10 år innan EA köpte studion.. varpå de fortsatte göra F1-skräp och DiRT tills folk slutade köpa spelen. Blev väl varken bättre eller sämre med EA.

Ja lätt att glömma att Dirt 5 kom före uppköpet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Dirt Racing 1 + 2 & senaste WRC Racing är väldigt bra spel. Skulle inte kalla dem för skräp.

Medlem

Antalet bra spelföretag och spelserier EA har dödat måste va nått rekord!

Medlem
Skrivet av kebbe:

+1 F1 2023 är första F1 spelet på länge som jag inte har köpt, F1 har blivit mer likt NHL och FIFA spelen samma skit varje år med nån gnutta förändring, istället för bara släppa till F1 och varje år släppa en stor uppdatering med alla ändringar, samma för NHL och EA FC. Nu kör jag aldrig online utan kör mera karriär läget antingen som egen förare eller stall men blir också sjukt jävla tråkigt efter några säsonger.

Medlem

Jag sörjer detta, codemasters har underhållit mig något enormt och jag har haft respekt för den studion.
EA däremot, buisness as usual, gå över lik för svarta siffror, slips-folk med dollartecken i ögonen...

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

1
Skriv svar