Banracern Rennsport får fullt crossplay-stöd

Robot
Banracern Rennsport får fullt crossplay-stöd

Free to play-racern ska släppas i år till pc, PS5 och Xbox Series.

#assetto-corsa-evo, #project-motor-racing, #releaselistan, #rennsport

Redaktör

Det är VÄLDIGT hård konkurrens på det här specifika racingområdet nu, känns det som. Vågat att våga satsa!

signatur
Medlem

Har vi koll på vilken prismodell de använder? Free to play i all sin ära, men vad tjänar de pengar på?

Crossplay är ju kul och rätt så saknat bland de mer "seriösa" spelen. Men om man kommer behöva punga ut pengar för minsta lilla grej så kommer iaf inte jag köra detta.

När jag testade det senast (maj förra året) så var spelet i princip okörbart. Dålig prestanda, forcefeedback som var alldeles för stark / svårkalibrerad samtidigt som spelet inte såg/körde speciellt bra. Någon som har testat det nyligen som har en annan bild av det?

Redaktör
Skrivet av ichnusa:

Har vi koll på vilken prismodell de använder? Free to play i all sin ära, men vad tjänar de pengar på?

Crossplay är ju kul och rätt så saknat bland de mer "seriösa" spelen. Men om man kommer behöva punga ut pengar för minsta lilla grej så kommer iaf inte jag köra detta.

När jag testade det senast (maj förra året) så var spelet i princip okörbart. Dålig prestanda, forcefeedback som var alldeles för stark / svårkalibrerad samtidigt som spelet inte såg/körde speciellt bra. Någon som har testat det nyligen som har en annan bild av det?

Jag hittade inget specifikt om vad som ingår i gratisversionen, men det säljs extrapaket med bilar och banor redan nu i betan. Kanske ger en fingervisning. Info här.

Alphan var inte fantastisk, nej. Men samtidigt en alpha, så förhoppningsvis har saker blivit bättre.

signatur
1
Skriv svar