Dead Space-skaparen: "Kanske har jag regisserat mitt sista spel"

Robot
Dead Space-skaparen: "Kanske har jag regisserat mitt sista spel"

Det är tufft i spelbranschen nu, menar Glen Schofield.

#dead-space, #glen-schofield, #the-callisto-protocol

Medlem

Jätte trist isf, spelar just nu om The Callisto Protocol. Lite underskattat faktiskt.

Medlem

Tråkigt, dead space är top 2 skräck för mig och the callisto protocol är absolut underskattat.

Medlem

Efter Dead Space remaken har jag haft Callisto på min lista över spel jag vill ta igen.

Medlem

Callisto Protocol var riktigt bra och hade hoppats på nåt mer i den världen. Och Dead Space? Absolut.

Medlem

Jag hade svårt med Callisto Protocol. Försökte verkligen men orkar inte köra genom det. Plockade det gratis på Epic game Store.

Jag satsar hellre på att klara riktigt bra spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Riktigt tråkigt, tyckte callisto var ett grymt spel då jag är ett stort fan av dead space serien. Hade gärna sett en tvåa

Medlem

Intressant att få veta vart de höga kostnaderna ligger för ett spel numera. Om man nu gjorde en prototyp under 8 månader "gratis", men att "förverkliga" iden till en slutprodukt så skulle det alltså kosta 170 millioner(!) till.
edit. Men mellan raderna kan man väl läsa att programmering etc är försumbart när det gäller kostnader. Det är något annat. (licenser, skådespelare?, musik? etc som kanske ligger för den stora delen? Och sen marknadsföring förstås)

KoP
Medlem

Öppna en indiestudie och fokusera på att utveckla spel med en mindre budget istället. Behöver ju inte innebäret slutet bara för att han inte får jobba med AAA titlar. 😒

Medlem

AAA har spårat ut tycker jag. På något sätt vore det nog bra om allt kraschade samman och fick börja om.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jaw_B:

Intressant att få veta vart de höga kostnaderna ligger för ett spel numera. Om man nu gjorde en prototyp under 8 månader "gratis", men att "förverkliga" iden till en slutprodukt så skulle det alltså kosta 170 millioner(!) till.
edit. Men mellan raderna kan man väl läsa att programmering etc är försumbart när det gäller kostnader. Det är något annat. (licenser, skådespelare?, musik? etc som kanske ligger för den stora delen? Och sen marknadsföring förstås)

Ja, det är en anmärkningsvärd summa. Eller så är det inte det i branschen längre, och det i sig visar i så fall hur snett vi har hamnat.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror han menar att det är tufft i branschen ifall man vill göra ett spel med ett mindre företag för mycket pengar. Jag tror hans problem är lite unikt då han vill matcha produktionsvärdet av ett spel som görs av större spelstudios fast med ett mindre företag. Dock så har Expedition 33 visat att det går, men hjälps inte av att personen som frågar efter pengar kommer med Callisto protocol som referens för deras senaste lir, Investerare kommer se det och tacka nej till möte ens.

Medlem

Spelbolagen agerar som skivbolagen...
Ai kommer ta oerhört många jobb i spelbranschen...

1
Skriv svar