Robot
Drag x Drive

Nintendo levererar en både innovativ och fantasilös produkt.

#drag-x-drive

Medlem

Tack för ytterligare en bra recension.
Pris vid lansering?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Att Nintendo har släppt igenom den här designen är för mig fullkomligt obegripligt. Företaget som har bättre känsla för design än något annat i spelbranschen. Men jag körde testet i helgen och det var så oerhört tight spelmekanik. Av den anledningen är jag lite sugen på att köpa spelet.

Skrivet av ValleyCountryFlash:

Att Nintendo har släppt igenom den här designen är för mig fullkomligt obegripligt. Företaget som har bättre känsla för design än något annat i spelbranschen. Men jag körde testet i helgen och det var så oerhört tight spelmekanik. Av den anledningen är jag lite sugen på att köpa spelet.

Ja, jag kommenterar inte spelets kvalité alls ... Men, det ser för jävligt ut, ärligt talat. Blev väldigt förvånad att det var ett Nintendo-spel!

Releasehästryttare

Jösses en 3a va riktigt högt betyg för detta!

Skribent
Skrivet av korvmos:

Pris vid lansering?

Tack för att du läser!
Vad jag kan se kommer det kosta 219kr - rätt överkomligt då priserna gått upp så mycket!

Redaktör
Skrivet av korvmos:

Pris vid lansering?

Skrivet av Jonas Vågström:

Tack för att du läser!
Vad jag kan se kommer det kosta 219kr - rätt överkomligt då priserna gått upp så mycket!

Japp, 20 euro i digitalshoppen.

signatur
Skribent
Skrivet av Devan:

Jösses en 3a va riktigt högt betyg för detta!

Det är den tekniska biten, och att kontrollerna funkar så bra, som räddar upp det för min del. Hade det bara haft lite mer stoff och intressantare design hade betyget varit högre. Den svåra tekniska biten har de ju lyckats med så det känns synd att de inte satsade på att få in lite mer lull-lull..

Medlem

Vem är målgruppen?

Medlem

Hela grejen känns som en halv mysig gimmick blinkning till Wii. Det man egentligen önskar är att de typ släpper senaste CIV för den som trots allt har lust att vika ut solstolsbordet, sätt sig på plats och köra en runda. Hela grejen med en mus är ett plus. Ett PLUS och det ska man ändå vara glad för.

Medlem
Skrivet av Romanof:

Vem är målgruppen?

Det är väl personer som vill prova annorlunda sportspel får man anta?
Eller tänker du att rullstolsburna är målgruppen bara för att de sitter i rullstol? Är då spel med en man i huvudrollen för män, spel med tjejer i huvudrollen för kvinnor och spel med en robot i huvudrollen för robotar? 😅

Medlem
Skrivet av Romanof:

Vem är målgruppen?

Ingen…

Medlem

Det är den tekniska biten, och att kontrollerna funkar så bra, som räddar upp det för min del. Hade det bara haft lite mer stoff och intressantare design hade betyget varit högre. Den svåra tekniska biten har de ju lyckats med så det känns synd att de inte satsade på att få in lite mer lull-lull..

Arms, till Switch, har designen och spelmekaniken. Jag har fått samma känsla av det här spelet att det vågar tänka nytt, dock är designen extremt avskalad på fel sätt och väldigt olikt Nintendo.
Om spelet böir framgångsrikt, så finns förutsättningarna för ett mer välfyllt spel.

Juste recension.

Skribent
Skrivet av AELDSTAR:

Arms, till Switch, har designen och spelmekaniken. Jag har fått samma känsla av det här spelet att det vågar tänka nytt, dock är designen extremt avskalad på fel sätt och väldigt olikt Nintendo.
Om spelet böir framgångsrikt, så finns förutsättningarna för ett mer välfyllt spel.

Juste recension.

Tack för att du läser!

Arms är verkligen ett bra exempel där de gjorde mer rätt - fräsch kontrollmetod och lekfull design.

Om karaktärerna ändå ska vara nån sorts robotar hade de kunnat löpa linan ut - olika delar, däck, huvuden och annat som gjort designen mer intressant. 🙂

Moderator
Skrivet av AELDSTAR:

Juste recension.

Tack för att du läser!

Arms är verkligen ett bra exempel där de gjorde mer rätt - fräsch kontrollmetod och lekfull design.

Om karaktärerna ändå ska vara nån sorts robotar hade de kunnat löpa linan ut - olika delar, däck, huvuden och annat som gjort designen mer intressant. 🙂

En polare sa samma sak. Han hade föredragit om det såg ut mer som Arms eller Splatoon.

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade gärna spelat detta, fast med vanliga kontroller...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men, det ser för jävligt ut, ärligt talat. spel!

Nintendo kanske insåg att det här inte blir något storspel utan ett gimick spel för folk att pröva. Då fick de säkert en prisbild i huvudet och budget. Så blev det nog ingen storsatsning på grafiken.

Förvånar mig inte om det är "beta" designen som fick rinna genom hela produktens utveckling.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

En polare sa samma sak. Han hade föredragit om det såg ut mer som Arms eller Splatoon.

Ja, det är verkligen förvånande hur befriat på egen stil spelet är, när det kommer från Nintendo. Fast spelet är skitkul att spela. Om det flyger, så skulle Nintendo kunna släppa lite mer matigt innehåll eller en mer utförlig uppföljare. Det som talar emot är att Arms hittills inte fått en uppföljare, trots kommersiell framgång. Vi får se I guess.

Medlem

Vad faan tänkte Nintendo med? Inte hjärnan utan den lilla hjärnan.

Medlem
Skrivet av Romanof:

Vem är målgruppen?

Människor som vill rollspela rullstolsburen?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar