The Blood of Dawnwalker
För att det är en resurs, och inte en timer. Dygnet ändras bara när man klarar vissa quests. Inte när man utforskar, slåss etc och alla saker som avancerar tiden är märkta. Utvecklarna själva säger att systemet inte är designat för att stressa spelaren utan att man har hur mycket tid som helst att lattja runt. De lär förstås vara lika medvetna som alla andra om mångas aversion mot tidspress, så ser ingen anledning till att tvivla fram till dess att man blir motbevisad. Tycker det ser fint ut, påminner lite om Persona vad gäller tiden.
Jag förstår att nedräknaren inte ger en faktisk tidspress, men den upplevda tidspressen kommer skrämma bort väldigt många potentiella köpare, vilket jag tycker är så himla synd. Jag har personligen inget problem med det. Men det är en stor tabbe rent ekonomiskt för det garanterar redan nu att det här spelet inte blir en storsäljare.
Men hur som helst, jag förstår fortfarande inte hur timern och nedräkningen av tid kan liknas vid en resurs. Jag förstår inte alls det.
Memento Mori
Men hur som helst, jag förstår fortfarande inte hur timern och nedräkningen av tid kan liknas vid en resurs. Jag förstår inte alls det.
För att det är en resurs, inte en timer, och behandlas som en resurs? Hade lika gärna kunnat stå att du har 30 bananer, och varje gång du gör vissa saker förbrukas en banan.